~ÖZGÜRLÜK~

22 6 0
                                    

Özgürlük tüm canlıların en vazgeçilmez haklarından biridir. Dış etkenlere bağlı olmadan, kendi düşüncesine, kendi fikirlerine ve kendi inanışlarına göre karar verme yetkisidir. Ama günümüzde de görüldüğü üzere birçok canlının özgürlüğü kısıtlanıyor. Herkesin bildiği bir konuya değinmek istiyorum.... "Hayvanat bahçesi" insanların gezip, yeni hayvanları görmesi için o hayvanlar daha önce görmediği ve yaşantısına uygun olmayan bir yerde, orada esir tutuluyor. Ard arda üç kere gezdiğim bir Hayvanat bahçesinde her defasında rastladığım aslanların ve kaplanların sadece bulundukları yerde hiç bir şey yapmadan uzandıklarını gördüm ve bu benim çok dikkatimi çekti. Onların olması gerektiği yer orası değildi çünkü. Doğal alanlardı. Ben bu şekilde sırf insanların farklı hayvan görme isteği ve fotoğraf zevki yüzünden bu hayvanların özgürlüğünün kısıtlandığına inanıyorum.
  İnsanlara gelecek olursak eğer birçok insan dili, dini ve ırkı yüzünden özgür yaşayamıyor. Ama şunu bilmeliyiz ki insan doğmadan önce yüzünü, ten rengini, dilini ve doğacak olduğu ailenin dinini seçemiyor. Kimse Müslüman bir ülkede doğduğu için Müslüman olmak zorunda değil veya Hristiyanlıgın yaygın olduğu bir ülkede doğduğu için Hristiyan olmak zorunda değil. Herkes dinini seçmekte özgürdür. Katı düşünceye sahip kişiler yüzünden insanlar fikirlerini rahatça ortaya koyamıyor ve bu şekilde insanların düşünce özgürlüğü kısıtlanıyor.

~DÜŞÜNCE GÜCÜ~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin