OPDRACHT 1

125 6 14
                                    

Welkom allemaal bij de eerste opdracht van deze coverwedstrijd.
Bij deze ronde (en wie weet ook volgende), ga ik de opdracht van de coverwedstrijd koppelen aan de schrijfwedstrijd!
Ik geef jullie de beschrijving van een verhaal, de deelnemers van de schrijfwedstrijd moeten hier een vervolg op schrijven, jullie mogen hier een cover voor bedenken!

Thema:
Bij deze opdracht geef ik jullie wat achtergrondinformatie en een setting.
We duiken namelijk even de geschiedenis in, meer specifiek naar de periode 'THE ROARING TWENTIES'

The roaring twenties zijn de jaren 20 in de 20ste eeuw. Na de eerste Wereldoorlog ging de economie van de wereld heel wat beter. Mensen konden na jaren van armoede eindelijk genoeg eten en een huis kopen. De kledij ging van lange jurken en korsetten naar korte rokken en hoedjes. De wereld schreeuwde welvaart uit!

Setting:
Sinds in the roaring twenties de overheid zich bemoeid met de banken en het loon van mensen, krijgt het gewone volk eindelijk wat ze verdienen.
Jijzelf bent de zoon/dochter van een befaamde en geliefde bankdirecteur uit België, aan de grens van Duitsland.
Omdat Duitsland de eerste Wereldoorlog heeft verloren moeten zij als boete geld betalen aan de omstaande landen, dus ook aan België.
De man/vrouw die elke week het beloofde bedrag komt afgeven bij jullie familiebank, wordt door iedereen behandeld als vuil, aangezien hij/zij een Duitser is, maar toch vind jij dat hij/zij iets heeft.
Wat geeft dat in de toekomst?

Dat is dus waar het verhaal over gaat gaan. Ik ben zeer benieuwd wat voor soort cover jullie daarbij kunnen bedenken!
De deadline zet ik binnen 2 weken (7 september 2021). Als er ergens problemen zijn mag je die altijd melden!

Ik verwacht van jullie dat jullie een boek aanmaken waarin jullie de cover zetten. Dit kan ik dan bekijken en beoordelen. Als je al een hebt omdat je eerder deelgenomen hebt aan andere coverwedstrijden mag je het ook gewoon daarin zetten. Tag me steeds in het hoofdstuk waarin het verhaal staat.

Deelnemers:
1. Ceo_Of_Being_Nerdy
2. xxannoniemxx
3. DidiCliffordHemmings
4. VanjaCodee9
5. Keira-007
6. Japiemonkey
7. Jade_littlefrog
8. -Malfoy-Stables-
9. Maren8en
10. Linde8en
11. Alleswordtnieuw
12. LIENE-LIENE
13. _Eva-Zalune_
14. redflowers-

WatWed

COVERWEDSTRIJDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu