"Tit!Tit!" "Argh! Bisingnya jam ni! Menyesal aku set jam kat fon ni. Alngkah baiknya kalau hari ni masih malam lagi. Argh! Malasnya nak pergi dari rumah ni!" jerit Eunri di biliknya.
Omma:Eunri!Bangunlah cepat! Dah pukul 8.00 dah! Nanti lambat pulak untuk hari pertama pendaftaran di Universiti.
Eunri: Yalah! Yalah! Eunri bangun ni!Setelah beberapa minit kemudian, Eunri turun ke bawah untuk bersarapan. Selepas bersarapan, loceng rumahnya berbunyi menandakan kawannya Ji Eun telah pon sampai.
Jieun: Eunri! Cepatlah!
Eunri:Ye, omma eunri pergi dulu tau.
Omma: Hati2 masa tengah jalan.
Eunri: Baiklah, omma!Dia pun segera untuk ke universiti bersama Jieun.
Eunri: Weh!!! Excitednya aku nak gi kat universiti tu.
Jieun: Tulah,aku pon sama. Mesti best kan.
Eunri: Betul tu.Kami berdua berjalan bersama-sama dengan riang. Akhirnya, kami telah pon sampai ke universiti yang ingin dituju. Setelah kami sampai, kami melihat bangun U.X.A. yang amat besar.
Eunri:Wah!Besarnya...
Jieun:Wah!!! Jom weh kita masuk.Mereka berdua pon mendaftar di kauter yg terletak di dewan. Tiba2 seorang mahasiswi telah melanggar Eunri.
Krystal: Hey, aren't you seeing people are walking?
Eunri: Excuse me! You're the one who bump into me.
Jieun: Dah la Eunri, tak payah layan orang sakai ni.
Krystal: Hey, no way! Kita tak habis lagi.
Eunri: Whatever!Di kelas
Pensyarah: Hari ini, saya nak memperkenalkan 2 orang mahasiswi baru.Mereka berdua masuk ke dalam kelas tersebut. Lalu, mereka memperkenalkan diri.
Eunri: Hai, nama saya Cha Eunri. Panggil saya Eunri je. Selamat Berkenalan.
Jieun: Hai, nama saya Seo Jieun. Panggil saya Jieun je. Selamat berkenalan.Setelah mereka memperkenalkan diri, mereka pun mengambil tempat duduk. Jieun ternampak krystal. Lalu membisikkan ke telinga Eunri.
Jieun: Weh, kau nampak tak perempuan yang langgar kau tadi?
Eunri: Mane?
Jieun: Tu kat sana.
Eunri: Ish! Geramnya aku. Apesal dia pon ada kat klas ni.
Jieun: Weh, sabar... Sebenarnya kalau ikut kan hati, memang nak je aku lenyekkan muka dia tu.
Eunri: Memang betul tu. Tapi biarlah. Lantak dialah nk buat apa pon.Betapa geramnya hati Eunri terhadap Krystal. Eunri memandang ke arah lelaki yang duduk di sebelahnya.
Eunri: Weh.... Hensemnya mamat kat sebelah aku ni...
Jieun: A'ah lah. Dah la hensem, cute lak tu.
Eunri: Kat sebelah kau tu apa kurangnya... Hensem jugak.
Jieun: A'ah la. Rasa best pulak belajar kat sini, dah la besar,mewah, pastu banyak lelakinya hensem. Syoknya!!!
Eunri: Memandangkan banyak lelaki yang hensem kat kelas ni, apa kata kalau kita cari kawan yang kenal lelaki tu. Pastu boleh jadikan diaorang kawan.
Jieun: Bagus jugak idea kau tu. Tapi, kalau kita cari kawan budak perempuan dulu boleh?
Eunri: Kenapa?
Jieun: Aku seganlah...
Eunri: Yelah.Tbc
YOU ARE READING
Exotic In Love
FanfictionExotic In Love merupakan sebuah cerita yang mempunyai keunikan tersendiri dalam setiap percintaan & persahabatan mereka semua. Teruskan membaca cerita ini. Casting by: Luhan • Eunji Baekhyun • Jieun DO • Kaeun Kai • Hana Kris • Kystal