Chapter 4

119 11 6
                                    

Krystal: Korang dri mana hah?
Luhan: Apa urusan awak?
Krystal: Kenapa? Dah tak boleh tanya ke?
Luhan: Dah lah Eunri, jangan layan orang macam dia ni!

Lalu mereka berdua duduk di tempat masing2. Sedang mereka tengah berlajar, Eunri ternampak kawannya sedang seronok berbual dengan Baekhyun. Lantas dia berbisik kepada Luhan.

Eunri: Awak, cuba awak tengok kawan saya tu.
Luhan: Kenapa?
Eunri: Bukan main seronok lagi dia berborak dengan Baekhyun. Macam pasangan kekasih je.
Luhan: Kalau diaorang boleh, kenapa kita tak boleh?
Eunri: Maksud awak?
Luhan: Kita pon boleh jadi pasangan kekasih.
Eunri: Ish! Awak ni. Merepek je.

Mereka berdua bergurau manja bersama. Manakala krystal berasa amat marah terhadap Eunri. Kerana telah merampas Luhan darinya. Dia pun bereda dari tempatnya, lalu pergi ke tempat Eunri dan Luhan.

Krystal: Amboi! Bukan main lagi seronok korang berborak.
Eunri: Salah ke kitaorang berborak, apa urusan awak nak halang kiaorang. Lagipon awak dan Luhan bukan ada apa2 pon. Korang dah putus.
Luhan: Sekarang ni, saya tak nak tengok muka awak lagi! Pergi!
Krystal: Ok! Saya akan pergi tapi, jangan ingat saya akan benarkan korang teruskan hubungan ni.

Selepas Krystal beredar dari tempat tersebut, Eunri terduduk atas apa yang Krystal cakap kepadanya.

Luhan: Awak ok ke?
Eunri: Saya cuma  tak sedap hati la bila krystal cakap macam tu.
Luhan: Alah, awak jangan risau, jangan  peduli apa yang dia cakap kat awak. Kalau  awak  takut, saya kan ada bersama awak.

Waktu belajar telah pon tamat. Eunri  dan Jieun berjalan bersama- sama untuk pulang ke rumah. Apabila mereka sedang jalan,  D.O dan Kris terlanggar Eunri dan Jieun.

Eunri: Argh!!
Kris: Sori.

Habis bersepah buku2 mereka, Eunri mengambil bukunya yang terjatuh. Kris  merenung ke arah  Eunri. Bagi Kris, Eunri Bagaikan bidadari dimatanya.

Kris:.Awak berdua tak apa2 ?
Jieun: Kitaorang tak apa2.
D.O: Sorry la kitaorang tak nampak awak berdua tadi.
Eunri: Ish, buta ke?  Habis semua jatuh.
Kris: Kitaorang betul2 minta maaf.
Jieun: Sekarang hati dia tengah panas, nanti ok la tu. Korang janganlah kecik hati.
Kris: Tak apa.
Jieun: Kitaorang balik dulu ya.

Eunri dan Jieun pun pun pulang ke rumah mereka masing2.

Tbc

Exotic In LoveWhere stories live. Discover now