s e v e n

320 101 245
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Jungkook kau kenapa nampak serabut ni ?" tanya Jimin setiba nya dia di cafe itu . dia sebenarnya busy , tapi disebabkan Jungkook menelefonnya yang dia ingin berjumpa dirinya , dia terus datang kepada Jungkook .haa ,almaklumlah rakan baik..tak nak dicop rakan tidak berguna .


"wehh ,apa aku buat nii ?" tanya Jungkook .

"kau kenapa Jungkook ?" tanya Jimin .

"wehh,arghh stress aku haih macam mana nak terangkan ek ? "tanya Jungkook .

"woii kau , kau yang nak bercerita kat aku ,kau tanya aku pahal ?aku sekeh kepala kau kang ,buang masa aku je datang sini "kata Jimin .

"sebenarnya kan semalam aku dah putus dengan Jihyo "kata Jungkook perlahan .

"kau kenapa Jungkook ? kau gila ke ?siapa yang mintak putus ? dia ke ? tanya Jimin .

"aku yang mintak ,sebab aku rasa kalau aku ada Aeri ,aku dah bahagia tapi lagi tak bahagia . "kata Jungkook .

"Aeri ? bukankah dia ex yeojachingu kau ? masa kita tahun akhir kat Universiti tapi dia pindah Busan kan ! "tanya Jimin .

"haah dia lah ,tapi dia bukan ex aku . aku tak pernah putus pun dengan dia "kata Jungkook .

"weh ape maksud kau gila ?" tanya Jimin .

"masa aku bercinta dengan Jihyo ,aku dengan Aeri pun tak putus lagi , kitorang masih bercinta sampai sekarang" kata Jungkook .

"kau memang gila Jungkook ,aku dah jumpa buaya sebenar depan mata aku . rupanya kau eee ,kau tahu tak ? kau mainkan perasaan Jihyo selama ni ? aku tengok dia baik ,lawa. semua orang tergilakan dia. kau yang dapat tapi tak reti nak hargai permata macam tu "kata Jimin panjang lebar .

"tapi apa yang kau stress ? kau dah ada Aeri kan ? kau nak apa lagi ? dah happy kan lepas dapat mainkan perasaan Jihyo ?

"aku masih cintakan Jihyo ,kata Jungkook laju . dia baru sedar semalam ,yang dia amat cintakan Jihyo . rupanya perasaan sayangnya terhadap gadis itu tidak pernah salah ,semuanya benar belaka .

"kau memang buaya sebenar Jungkook" kata Jimin .

"tapi Jimin ,kau salah . aku tak cintakan Aeri dah " kata Jungkook perlahan tapi tetap didengari Jimin .

♡ ♡ ♡

"hye sayang" kata Aeri kepada seorang jejaka yang bernama Mingyu .

"hye , long time not see you" kata Mingyu .

iya ,Aeri bercinta dengan Mingyu . manakala dia bercinta dengan Jungkook hanya untuk mengikis duit lelaki itu. dia kan kaya,ape salahnya ? salah lelaki itu juga , siapa suruh mempercayainya ?
sampai meninggalkan gadis yang benar-benar mencintai dia .

"gyu , bogoshipeoo "kata Aeri .

"auchh , nado . kata Mingyu .

♡ ♡ ♡

Jihyo yang termenung sendirian di balkoni biliknya ,teringat akan kata Taehyung supaya memberinya peluang .

"aku patut bagi dia peluang sebab dia baik , handsome pula tu" kata Jihyo sendirian .

"aku patut call dia ajak berjumpa "kata Jihyo lagi . semasa Taehyung ingin menghantarnya pulang ke rumah minggu lepas ,lelaki itu memberi number telefonnya kepada Jihyo .

♡ ♡ ♡

Jungkook yang berfikiran kusut ,pergi ke taman untuk mencari ketenangan . dia berasa amat menyesal kerana memutuskan hubungannya dengan Jihyo .

kemudian ,matanya memandang sesuatu di taman itu ,dia macam mengenali susuk tubuh yang berpegangan tangan .

bila dia sekali cam..arghh itu adalah Aeri , yeojachingu nya .kemudian ,dia pergi ke arah pasangan itu .

"heyy ,Aeri siapa lelaki ni ? tanya Jungkook .

"ouhh Jungkook ,saya nak perkenalkan ini namjachingu saya ." jawab Aeri selamba .

"what the ,eii pompuan kau ni seorang lelaki tak cukup ek ? selama ni kau bercinta dengan aku sebab apa ? sebab duit aku ke ? ouhh begitu ek ? kau boleh pergi mati dengan namjachingu baru kau ni ,kita dah tiada apa2 hubungan lepas ni" hambur Jungkook .

kemudian , Jungkook terus pergi dari situ ,menyakitkan matanya saja .

"aihh ,Jihyo ah maafkan aku . aku akan dapatkan kau balik ." gumam Jungkook perlahan .

" gumam Jungkook perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jihyo : macam mana ni ?

 𝘁𝗵𝗲 𝗹𝗮𝘀𝘁 | 𝐤𝐭𝐡 √Where stories live. Discover now