"Jihyo ,aku tak bermaksud nak tipu kau " kata Sandara .
"habis apa ? nak cakap yang kau dengki dengan aku ? cemburu dengan aku ? iri hati dengan aku ? " tanya Jihyo dengan mata yang berkolam ,tinggal untuk tumpah saja lagi .
"ya memang !!! memang aku dengki dengan kau ,cemburu dengan kau dan iri hati dengan kau !! " jawab Sandara ,tak perlu lagi kot dia nak berselindung .
" apa maksud kau ? " tanya Jihyo .
" ya lah ,kau kan lawa ,pandai pulak tu , semua orang suka !! aku ? siapa yang nak ? siapa yang suka ? eee aku cemburu tahu tak ? apa yang ada kat diri kau ,tiada kat diri aku ? " tempik Sandara kepada Jihyo .
" apa kau cakap ni ? kau lawa tau ,kau rakan baik aku sampai mati . aku sayang kau sangat ,aku dah anggap kau macam adik beradik aku tau tapi sampai hati kau buat aku macam ni . " kata Jihyo yang sedang berasa sedih .
" lah mestilah sampai , kalau tak sampai ,tiadanya kau menangis depan aku kan ! " kata Sandara selamba sambil menjeling Jihyo ,baginya gadis itu mengada ngada .
" dan , aku tak nak jugak mintak maaf kat kau ,sebab aku rasa setimpal kot balasan tu untuk kau sebab kau kan jahat " kata Sandara lagi .
" apa maksud kau yang aku jahat ?" tanya Jihyo .
" yelah ,masa tu aku mintak kau untuk kenalkan aku dekat Jungkook . kau tak nak ,kau cakap yang Jungkook tu busy lah ,itu lah ,ini lah " jawab Sandara .
" tap tap kau yang jadi yeojachingu dia masa tu , sejak dari situ aku rasa yang kau ni memang kawan tak guna aku kerana sanggup bahagia seorang diri dan biarkan aku menyepi seorang diri " kata Sandara panjang .
"ha pasal chat kau dengan Jungkook pun ,Jungkook dengan aku yang rancang sebab dia nakkan kau kembali dan kau akan putus dengan Taehyung ,aku pulak memang nak tengok kau menderita !! " tambah Sandara lagi .
"dan aku rasa hubungan rakan kita ,setakat ini saja lah . sebab selama ni yang aku tunjukkan dekat kau adalah fake ." kata Sandara lagi dan lagi .
Jihyo yang mendengarnya , semakin laju air matanya mengalir .
♡ ♡ ♡
Jihyo ,dia ingin berjumpa dengan Taehyung di sun cafe dan telah menghantar messages kepada lelaki petang tadi .
dia nekad ,dia ingin memberi tahu lelaki itu apa yang terjadi kepada dirinya adalah FITNAH !!
" Jihyo ,maaf aku lambat " ujar Taehyung kasar
" argh tak apa ,saya pun dah gembira sebab awak sudi lagi jumpa saya lepas apa yang jadi " jawab Jihyo sambil tersenyum .
" so ,apa yang kau nak terangkan sangat ,buang masa aku je ?" tanya Taehyung dingin .
dia masih lagi sakit hati apa yang terjadi pada hari itu .
" taehyung ,saya nak awak percaya tau apa yang saya nak katakan ini . bukan saya yang chat ,peluk dan ajak Jungkook datang ke rumah ,saya tak tahu menahu pasal semua benda ini " jelas Jihyo .
" saya tak pernah curang dengan awak ,saya sayangkan awak Tae "jelas Jihyo lagi dengan mata memerah menahan tangisan .
I WANT TO SAY .............
lob u guysss ,cause still read this fanfic 🤧😗✨btw ,next chapter is final🥰
maaf ,short story ajaa .hehehe🌹