צל ועצם- לי ברדוגו

61 7 1
                                    

ההמלצה- צל ועצם מאת לי ברדוגו.

הממליצ\ה-  TheAlchemist2612

ביקורת הממליצ\ה-

"אלינה סטארקוב היא נערה אשר מגלה כוחות גדולים ששוכנים בה... באופן מרענן העלילה של ספר הפנטזיה האפית הזה מתרחשת ברבקה מדינה דמוית רוסיה הצארית המוגנת על ידי 2 צבאות. הצבא הראשון מורכב מאנשים רגילים, הצבא השני מורכב מגרישות: אנשים בעלי כוחות קסם.

כל עניין הפנטזיה האפית בהתחלה די מעייף אבל ברגע שלומדים קצת את העולם (ונכשלים שוב שוב במשימה הבלתי אפשרית של לבטא את השמות והמונחים שם) מגלים עולם עשיר ומושך שרק מחכה שתצללו לתוכו בנוסף הספר מציג עולם אתאיסטי אשר מתפלל במקום לאל לקדושים גרישות חזקים שמתו (או לא) באופן טראגי דבר ששוב מרענן את עולם הפנטזיה ותזהרו כי אם תאמרו האייל של מוזדורובה 3 פעמים ישלחו אתכם לקפל"

דירוג:  5\5

תקציר הספר:
"האם תוכל נערה אחת לגבור על האופל ולהציל את ארצה ואת אהובה?

מאומה לא הכין את אַלינה לקראת היום הגורלי שבו נשלחה לחצות את קפֶל הצל – מדבר חשוך שורץ מפלצות מעופפות אוכלות אדם. אבל כשהשיירה שלה מותקפת וחברה הטוב מאל נפצע אנושות, פורץ מתוכה לפתע כוח כביר שישנה לא רק את עולמה אלא את גורל הממלכה כולה.אלינה נעקרת מכל מה שהכירה ונלקחת לחצר המלכות לעבור הכשרה כבת גרישה, אליטה בעלת כוחות קסם שבראשה עומד האופל המסתורי. הוא מאמין שבעזרת כוחה יוצא הדופן של אלינה הם יוכלו סופסוף להרוס את קפל הצל. כעת צריכה אלינה למצוא דרך לשלוט בכישרונה הפראי ולהשתלב בחייה החדשים בלי מאל לצדה. אבל בעולם המפואר הזה שום דבר אינו כפי שהוא נראה. כשהאיום על הממלכה מתעצם ומשיכתה המסוכנת אל האופל מתגברת, תגלה אלינה סוד שיקרע את לבה – ואת ארצה – לשניים."


ביקורת העורכת-

אמנם קראתי את הספר לפני כמה שנים, אבל עדיין יש לי דעה מאוד מוצקה עליו.

הכתיבה שם נהדרת, והעלילה עוד יותר.
אבל אני שמה דגש המון פעמים על הדמויות שאני קוראת עליהן כי זה משמעותי מאוד לסיפור בשבילי ולצערי, לעומת הדברים האחרים שהיו מצוינים בסיפור, כתיבת הדמויות אכזבה אותי.

אבל אני מציעה שתקראו את הספר ותחליטו בעצמכם, כי אחרי הכל זה באמת ספר מעולה.

הדירוג שלי- 4\5

מועדון קריאה (book club) 2021Where stories live. Discover now