[Phone Dialling][Beep]
Jackie [Excited]: Hi, Adam. Ni Jackie! Tak sangka dapat jumpa awak sekali lagi semalam – after all these years! Majlis reception Fatin semalam tu was so grand! I ingat I a bit under-dressed tapi nasib baik terserempak dengan you because what you said betul-betul buat I confident sikit. Anyway, I call ni nak bagitau yang I really enjoyed talking with you.
[Message ends][Beep]
Adam: Hi awak, ni Adam, sorry I ter-miss your call. I pun happy sangat semalam dapat jumpa dengan you lagi. Ala, you know la Fatin – dia kan memang dah plan nak wedding macam tu dari dulu lagi tapi jangan risau, you looked great! Plain shirt and black pants is the classic way to go. Yeah, I had a nice time too. It's been too long! Call me bila-bila je.
[Message ends][Beep]
Jackie: Hi, Adam. Ni Jackie again. Sorry sangat, I pun ter-miss call you. (Laughs) I cuba call you tadi, tapi mungkin you busy. Ok, tapi ni a bit kelakar sebab tadi I baru sign in my Facebook and tiba-tiba gambar kita from 5 years ago pop-up dalam Memories (laughs). I think I regretted my haircut back then lah. Nanti kalau you free just call me. Kita boleh je nak borak-borak macam dulu – macam zaman muda dulu (laughs).
[Message ends][Beep]
Adam: Hi Jackie, (laughs) I tak tahu kenapa tapi kita asyik ter-miss call each other ni. (Laughs) Adakah ini petanda? (Laughs) Ok, tak! Sorry! Joking! I dah tengok dah gambar yang you cakap tu. I liked your haircut back then but mine woah! Mine lagi la teruk, I mean a buzzcut? What was I thinking?! (Laughs) By the way, after I tengok gambar kita tu baru I teringat yang dulu kita almost went out for a date kan? (Laughs) I wonder what would happen kalau kita betul-betul dating dulu.
[Message ends][Beep]
Adam [Flustered]: Hi Jackie, umm...sorry I call balik ni sebab I think my previous voice message macam pelik. I mean...I know kenapa kita tak start dating dulu tapi...entah lah. I rasa sebab kita baru jumpa balik ni so I was just wondering about the "what ifs". Sorry sangat kalau I bunyi macam pelik sebab I tak maksudkan pun macam tu. Eh, maksud I ummm....sorry. Kalau apa-apa just call je.[Message ends][Beep]
Jackie: Hi Adam, ni Jackie. Hey, sorry sangat I tak angkat call. Busy sangat at work sebab ada emergency. Hey, jangan cakap macam tu. I tak fikir pun apa yang you cakap tu pelik. Betul lah kita almost dating dulu cuma tak jadi je (laughs). I sebenarnya tak ingat sangat what happened tapi...you tak rasa ke better kita jumpa balik sekarang instead of dating dulu. I rasa macam back then tak sesuai pun for us...tapi now so much has changed. (Laughs) I rasa...apa yang I nak cakap ni sebenarnya I lagi happy dapat kawan dengan you sekarang. Bila-bila you roger lah![Message ends][Beep]
Adam: Hi Jackie, ni Adam. Yeah, I've been busy at work too. Ya, I pun feel the same way. I pun tak sure juga what happened between us but let bygones be bygones. Hey, I think I tak cerita sangat dekat you masa wedding Fatin, about what I'm doing now. Nak share sikit yang sekarang ni I'm actually working with a few NGOs that's related to helping the queer community. Just so you know we welcome any volunteers and we are open to discuss any plans or organise any events. I know that your business is related to home interiors kan?
[Message ends][Beep]
Adam [Flustered]: Hi Jackie, (laughs) ni Adam again. My message ter-cut off la tadi sebab panjang sangat (laughs). Apa yang I nak cakap tadi sebenarnya yang it's amazing what you are doing now and kalau if you feel like, you now, helping out. You are welcome at any time. Ok, that's all. Sorry, I cakap banyak sangat. Bye. (laughs).
[Message ends][Beep]
Jackie: Hi Adam. Sorry, it's Jackie. I sebenarnya left this phone at home semalam (laughs). Ya, weird, I ada two phones. One for personal and one for work so senang, I don't get those two mixed up. Like literally! I'll be happy to help out in any way whether it's donations, events, you bagitau je I apa yang you perlukan. (Laughs) Sorry sangat sebab tak angkat call you. Sampai you kena bagi voice message dua kali. I pun tak tahu lah, lately macam busy sangat. But I promise, nanti I call you balik.
[Message ends][Beep]
Adam: Hi, Jackie. I nak cakap thanks for calling me just now. I really liked chatting with you. Sorry if I bagi message ni pun dah lewat sangat. I just nak bagitau yang I tengah try out that pizza restaurant you told me about. Well, I just called in for delivery sebab malas nak keluar (laughs). Which is surprising sebab I suka keluar even on a weekday. (Laughs) Ok, maybe I'm hinting at something here but you're right. Pizza tadi sedap! I'm gonna try their other toppings soon.
[Message ends][Beep]
Jackie: Hi Adam. Ni Jackie. Glad you like it! Next time you should try their eggplant toppings – great for cheat days (laughs)! Hmmmm....what are you hinting at ya? (Laughs) I'm kinda a home-body but I suka je keluar jalan-jalan. If you want to, maybe we can meet up soon. You know for like....a dinner or something? (Laughs).
[Message ends][Beep]
Adam: Hi Jackie. Adam here. (Laughs) I can't believe menjadi juga ye hint I. I do like dinner. Nanti we'll arrange for a date ya? Talk to you soon!
[ENDS]
Please Like, Comment, and Follow for more episodes.
Stay tuned to the link in bio for more episodes and to listen to this podcast!!
YOU ARE READING
Hi Sayang- Romance Anthology Series
RomanceHi Sayang adalah suatu koleksi pelbagai kisah mengenai cinta, persahabatan dan pergelutan yang wujud dalam hubungan romantis setiap rakyat Malaysia, yang diceritakan melalui pesanan atau nota suara yang kami sering tinggalkan untuk orang yang paling...