MUSUHKU,SUAMIKU

214 9 0
                                    

          ~Find new boyfriend!?~
                (Cari boyfriend!?)

Pukul 10 Malam,
“Assalamualaikum,Aulia dah balik.”
Kata Aulia seperti biasa.“Kakak!ni-ni Nametag Bos Zaf..”Kata Zafran sambil memegang nametag Adrian.“Adrian ni...bos Zaf?”Tanya Aulia.“yeah.”Jawab Zafran.“hurm..Oh ya!dia terima tak..akak kerja ngn Zaf?”Kata Aulia sambil menunjukkan senyumannya.“Oh..kerja..ada Tempat kosong.”Zafran menjawab.“YES!Zaf!bak sini Nametag Tu.”Maka Zafran pun beri.“Hehe,esok kau bawak akak gi office tu.”Lalu Zafran pun mengangguk.“gudnight!”Dan mereka pun masuk bilik.

Keesokan harinya,
Setelah sampai Di....“LEONARD OFFICE?”Lalu mereka masuk ke Dalam office itu.“Bos,i-ini kakak saya Yang nak melamar Bos Tu.”Ceo Adrian Dan Aulia pelik.“Eh!Melamar kerja!S-Sorry!”Lalu Zafran terus menepuk bibirnya.“hrm...Zaf,awak keluar biar Kami berdua sahaja Di dalam bilik ni.”Dan Zafran pun keluar.

“Resume please.”Kata Adrian.“Oh,nah.”Sambil² Adrian Melihat resume Aulia,Aulia melihat keliling bilik itu Kerana penuh dengan gambar bersejarah tentang office itu.“Hrm..Awak diterima.”Adrian menyerahkan balik resume Aulia.“Ha!?Yes!Erm..Boleh tak awak...jadi boyfriend palsu saya?”Ayat itu membuat Adrian terkejut.“Awak nak Dipecat ke?”Ugut Adrian.“Ha?erm...saya keluar dulu.”Sebaik sahaja Aulia ingin melangkah pergi,suara Adrian didengar Olehnya.“Yes,baby.”Aulia terus terkejut Dan berasa malu.

Di sebuah Restoran,
“Jodoh orang rupanya...haih..mne nak Cari jodoh ni.”Keluh Aulia.“Rizki?”Aulia Bisik pada dirinya sendiri.“Semalam abang dia, Sekarang ni...dia pulak.belum terkira kemarin...ayah dia.Satu family Aku jumpa Dalam 3 Hari.”Katanya.

Lalu Telefon Aulia pun berbunyi.“Eh,Ri-Rizki!?Di-Dia nmpak Aku Ke!?”Lalu Aulia meletakkan Kan Call itu Dan keluar Dari restoran itu.
Tetapi,Tidak dia sangka Yang Rizki juga ikut Dari belakang.“Kenapa awak selalu lari Dari saya and kenapa awak selalu Pandang Dari jarak jauh?”Pertanyaan itu membuat Aulia berhenti berlari.“Ha!?m-mana ade..s-saya x larikan diri Dari sesiapa la..“Pandang saya!”Dan Aulia terus memusingkan badannya kebelakang.

Di Taman permainan,
“Nah.”Rizki memberi Aulia air.“Awak MCM keluh-kesah je,Kenapa?”Aulia Kelu untuk menjawab.“Erm..sebenarnya...”

                  Flashback
“Oo..I nak tengok!Siapa dia and kat mana Tempat kerja u Tu!”Dengar sahaja perkataan tu..Aulia terus memulangkan balik Telefon Henry.“O-Ok!T-Tapi jangan Marah!Di-Dia lagi hensem!”Aulia sahut cabaran.

              Flashback Tutup

“A-Awak dah Ada boyfriend?”Lalu Aulia menjawab dengan tergagap-gagap.“Yes,ermm...n-no!eh,A-Ada!eh,erm..”

Aulia pov,
“Kalau Aku bagitau Yang Aku takde boyfriend takut dia bagitau or nak taken ngn Aku pulak!Aku taknak bagi dia harapan palsu!Haih...susah la!”

Nak tau tak MCM mne Rizki boleh jatuh hati dekat Aulia?hehe!tengok flashback ni👇🏻

                     Flashback
“Aulia,inilah Anak kedua uncle..dorang ni beza 5 minit je sebenarnya...Memperkenalkan...RIZ-KI!”Setelah Rizki melihat Wajah Aulia...Rizki Sudah jatuh Cinta PADA pandangan pertama.Aulia mengalihkan Wajahnya ke Tempat lain supaya Rizki berhenti memandangnya.

Saat Aulia Di Taman Bunga,
“Assalammualaikum.”Sapa Rizki.“Waalaikummusalam,Ri-Rizki?d-duduklah.”Tetapi sewaktu Rizki duduk,Aulia terus berdiri Dan melarikan diri.

                  Flashback tutup
“Awak ni..betul² lah.”Aulia terus tersedar.“Eh,erm..saya boleh bagitau but..jangan bagitau Henry please.”Rizki terus mengangguk.“Dulu saya Ada boyfriend but...skarang single balik.”Ayat Yang keluar Dari mulut Aulia membuat Rizki Tersenyum.mne Taknya...Aulia Tu Kan bidadari Dalam hati dia..of course la dia bangga.“Saya rse MCM X pernah nmpak awak senyum MCM Tu?”Aulia berkata sambil melihat Rizki Tersenyum Manis.Lalu Rizki terus menukar Wajahnya kepada asal.“Cuba a-awak Pakai apps 'Kencan Buta'(App Palsu!!hanya DIGUNAKAN DALAM cerita ini sahaja!)

“Kencan buta?”Aulia terpinga-pinga.“Mcm ni...”
 

                                         Bersambung~

Musuhku,Suamiku<3Where stories live. Discover now