The Memory
-Part 1-
Ringggggg
"mmm, arrrrr, awalnye kena bangun, kan bagus kalau ada kelas petang, boleh bangun lewat" runggutku.Namaku Eunji, Jung Eunji. Umurku 20tahun. Lahir di Busan. Aku seorang penuntut Universiti Korea, kejurusan Sains Teknologi. Aku seorang yang rajin kut? Yang penting aku happy dapat belajar di Seoul. Di Seoul aku tinggal dengan Mak Cik aku yang kaya.
"Eunjiii, mak cik nak pergi kerja dulu. Kau nak ke U kunci pintu ya" jerit Mak Cik Yoon
"Baiklah""Alamak dah lewat ini. Baiklah pergi sekarang. Mahpus lah aku kalau lewat" rungutku lalu berlari keluar dari bilikku.
Aku mengambil kunci motosikal lalu berangkat ke U.-Di Universiti-
"OMG, 5minit lagi camne ni, kelas??, mane satu kelas aku ni??"
Inilah kali pertama aku datang ke sini. Jadi blur lah sikit. Aku terus berlari tanpa perdulikan orang yang lalu lalang di sekelilingku.'Bangg'
"Aduu, sakitnye" rungut di dalam hatiku
"Miane" kata orang yang melanggarku
"Ehh sakitlah, jalan tengok lah dulu. Dahlah aku lewat, main langgar je" marahku
"Miane, tapi awak yang langgar saya dulu" katanya dengan lembut
"Ahh, xpelah, aku lewat dah" kataku lalu bangun.Terkaku aku seketika melihat muka si pelanggarku. Hensennye, meeting jap.
"Awak tak ape2 ke" soal lelaki tersebut
"Ha ah, aku xape2"
"Kalau camtu biar saya belanja awak minum kat kantin. Camne?" pelawa lelaki tersebut
"Xpe, aku lewat dah nh" jawabku
"Ahh xpe, awal lagi, jom" kata lelaki tersebut dengan senyuman manis dipipinye
"Okeyy lah, kalau kau dah cakap camtu"Lelaki tersebut terus menarik tangan ku lalu berlari ke arah kantin. Kelembutan tangan macam perempuan. Wow I like. Tapi aku ni bukan jenis yang mudah suka kat orang, Sorry lah.
"Awak nak minum ape?" soal lelaki tersebut.
"Emm, entah" jawabku ragu2
"Cakap je, saya belanja"
"Kalau camtu, aku nak Coffee Ais lah, lama tak minum"
"Oraitt, saya pun nak Coffee Ais juga lah"Kami masing tidak bersuara. Kenapalah aku xpandai nak bersosial ni, tulah asyik baca buku ke, sosial xpandai. Beberapa minit kemudian minum yang di order sudah pun siap.
"Emm, awak ni cantiklah" kata lelaki tu
"Ah, terima kasih, kau pun apa kurangnye, handsome"
"Apa ya nama awak?"
"Aku Eunji"
"Eunji, cantik nama tu. Saya Luhan, Xi Luhan"
"Owhh"
"Awak greb berapa?"
"Greb 1 baru"
"Owhh Junior lah, saya dah greb 3"
"Oppa ni bukan orang Korea ke, nama pun dah lain, cakap ala ala Cina"
"Pandai, oppa orang Cina, oppa duk Beijing"
"Owhh, emm"
"Awak ni kasar but cantik"
"Terima kasih oppa" aku terus melihat jam tanganku. Terkejut beruk aku dibuatnya"Alamak oppa saya dah lewat dah ni, ok Bye" rungutku
"Boleh kita jumpa lagi" tanya Luhan
"Ha? Ape, xdengar lah, ok bye" aku terus berlari ke kelaskuLuhan hanya tersenyum melihatku kelam kabut seperti emak hilang anak.
"Jung Eunjiiiiiiii" jerit guruku
"Emm ya?" jawabku sambil menundukkan kelapa
"Hari pertama kau lewat, pecah record kau"
"Maafkan saya, saya xtahu mana kelas" jawabku bersahaja
"Baiklah, Cikgu maafkan, lain kali jangan buat lagi, pergi duduk.
"Terima kasih cikgu, tapi saya nak duduk kat mane?"
"Kau duduk dengan Myungsoo"
"Myungsoo??"
"Budak lelaki tu"
"Baiklah"Haih budak ni bisu ke? Xtegur pun aku, kau ingat aku ni hantu ke, fokus sangat sampai xde masa dah nak tegur aku, nampak cam handsome tapi menakutkan. Seram pulak aku duduk dengan budak ni.
Ding Dong
"Okeyy semua kamu boleh rehat""Haii Eunji" jerit seorang perempuan sambil memukul mejaku
"Ohh hai"
"Nama saya Bomi, selamat berkenalan"
"Selamat berkenalan juga, Jung Eunji"
"Eunji jom rehat sekali, jomlah"
"Ahh baiklah"Aku dan Bomi berjalan keluar dari kelas. Kelihatan Myungsoo masing ditempatnya. Dia hanya membaca buku, tidak perduli orang di sekelilingnya, nampaknya xde orang yang hendak berkawan dengannya. Kesian.
-Bersambung-