Tapir 1

82 15 38
                                    

Seekor tapir sedang melarikan diri sambil berteriak dalam bahasa tapir .

" Ku mohon fairy Karina , biarkan aku hidup dengan aman sebagai tapir , ku mohon padamu " kata tapir itu tanpa berhenti berlari .

" Tidak ! Kau telah melanggar hukum haiwan , jika kau dan dinasour bersatu , bagaimana dengan generasimu yang akan datang !? Spesies baru akan wujud dan menyusahkan para manusia ! " Bentak fairy Karina .

" Tetapi aku amat mencintai Jisung wahai fairy ! Biarkan aku dan Elasmosaurus itu bersatu ! " Tapir itu berhenti secara mengejut kerana dia sudah tiba di kawasan air terjun . Jika sahaja dia tidak berhenti berlari tadi , dia mungkin akan jatuh ke dalam air terjun itu .

" Tidak tapir ! Fikirkanlah risiko yang akan kau terima jika bersamanya nanti . Kau itu tapir yang hampir pupus , begitu juga dengan Jisung . Jisung itu pula satu daripada dua dinasour yang terakhir yang wujud di muka bumi ini ." Tegas fairy Karina .

" Akan ku sumpah kau menjadi manusia agar kau tidak mengganggu Jisung lagi wahai tapir. " Kata fairy Karina.

" Manusia ?!! Apa kau sudah gila fairy ?? Aku ini binatang fairy !" Tapir itu marah .

" Ya . Kau binatang yang tidak sedar diri , sudah dilahirkan sebagai tapir tapi bercinta dengan dinasour yang hampir pupus " jawab fairy Karina dengan tenang .

" Tt-tapi fairy " tapir tidak mampu berkata apa apa akibat terlalu marah dan kesal .

" Setelah aku selesai membaca jampi ini , kau akan terus menjadi manusia . Pandai pandailah kau hidup dan jangan kembali ke hutan ini lagi " Fairy Karina pun mengangkat tongkat sakitnya dan mula menggoncangkannya sedikit sambil membaca sesuatu .

" Meomchwo jebal ... meomchuji ma
Meomchwo jebal .. meomchuji ma (human)

Neo ttaemune onmomi taolla , Neo ttaemune simjangi mongmalla ...

Like a fever~



fever~



fever~



fever~

Neol ango sipeo ..
Neol ango sipeo..

Mireonaedo nae ane taolla .. jaega dwaedo bulkkochi pieonahh~ FUHH " Dengan itu , tapir tadi pun berubah menjadi manusia .

" APA YANG SUDAH KAU LAKUKAN FAIRY !!!! " Tapir itu menjerit dan mula menangis melihat keadaan tubuhnya sekarang . (Dlm bahasa tapir la)

" Aku hanya memberimu hukuman kerana melanggar hukum haiwan tapir . Pergilah kau dari hutan dan jangan pernah kembali lagi " kata Fairy Karina lalu pergi meninggalkan tapir yang sedang menangis itu .

" Tidak !!! " Tapir itu meraung di tengah tengah hutan seorang diri .

" Ini apa ?!! Jari ?!!! Kenapa jariku begitu panjang sekali " tapir itu melihat jarinya .

"Apa yang harus ku lakukan sekarang " Tapir itu berhenti menangis dan mengelap air matanya menggunakan kakinya.

" Wah ..  berguna sekali , ini mesti tangan kananku sewaktu aku menjadi tapir " Tapir itu kagum melihat kaki kirinya .

" HAECHAN KE TUHH?!! " Jerit Jeno dari jauh ketika melihat manusia yang sedang mengusap usap kakinya .

" Apa dia buat sia laki ni " kata Jeno kepada dirinya lalu mendekati manusia tadi .

" Aik,apa dia buat nii" Jeno melihat gadis masih tidak berhenti mengusap kakinya di hadapannya itu dengan hairan.

"Wah , ini mesti manusia kan?! Dia mempunyai kaki sepertiku .. tetapi bagaimana dia bisa berdiri setinggi itu ? Apa aku perlu menggunakan kaki yang berjari panjang ini ? Atau kaki yang berjari pendek ini ?" tanya tapir itu di dalam hati.

shooter || Lee Jeno (Complete)Where stories live. Discover now