" Bye Jen , cauu lu"Haechan meminta diri setelah menghantar Jeno dan gadis itu ke rumah Jeno . Jeno tersenyum dan mengucap terima kasih kepada Haechan .
Jeno kemudiannya melihat gadis yang sedang duduk di lantai depan pintu rumahnya sekarang dan duduk mencangkung di hadapannya.
"Kau memang tak de nama ke?" Tanya Jeno dan tidak mendapat apa apa jawapan dari gadis itu .
"Huhh ..kau memang tak boleh bercakap langsung eh??" Tanya Jeno lagi dan dipalau seperti biasa.
"Okay , kau memang tak nak layan aku kan?" Kata Jeno dengan nada sedikit merajuk dan gadis itu memandang Jeno lalu tersenyum.
"Oh my- kau senyum ... Kau paham ke tak apa aku cakap ni??" Jeno bertanya untuk kali terakhir.
Gadis itu masih tidak menjawab pertanyaannya.
"Huhhh"Jeno melepaskan keluhan yang panjang.
"Okay , oleh sebab kau tak nak jawab bila aku tanya .. kau kena la ada nama at least ..kan? supaya kau senang nak menyahut bila aku panggil" kata Jeno dan gadis itu menangguk.
"Hohh .. kau pun setuju enn?!" Jeno teruja sebaik sahaja mendapat jawapan dari gadis itu .
"Jap jap aku pikir nama kau .." kata Jeno lalu bangun dan duduk di kerusi kecil yang berada bersebelahan dengan pintu rumahnya itu. (Omg bm aku)
"Hmm .. how about .. Garam ? Lee Garam ? Maksud garam tu sungai tau , aku kan jumpa kau dekat kawasan air terjun tadi .. walaupun dia air terjun , anggap je lah dia sungai eh ? Lee tu sebab nama aku Lee Jeno. Ok paham??" Terang Jeno dan Garam hanya memandangnya clueless. Jeno menepuk kepalanya melihat reaksi garam.
"Kau .... " Jeno menunjuk diri Garam.
"Nama kau Garam .. GA.RAM..okay?" Jeno membuat jari okay dan tersenyum.
"Cuba ulang balik apa aku cakap .. GA" kata Jeno
"Gg..GA" Garam akhirnya membuka mulutnya.
"RAM ...RRRAM" Sambung Jeno.
"Ram.. Garam" Garam berjaya menyebut namanya.
"Omaigat- aku bangga dengan kau huwaaa" Jeno berpura-pura mengelap air matanya dan Garam tersenyum.
"Dah jom masuk" kata Jeno lalu membantu Garam berdiri.
***
" Kau .. takut air ke?" Tanya Jeno setelah 50 minit menunggu Garam di depan pintu bilik air namun tidak mendapat jawapan.
"Keluar la dulu , aku call mak aku .. suruh dia datang sini .. uruskan kau lah" kata Jeno lalu segera mendail nombor mamanya itu .
"Hello mamaaa" sapa Jeno
"Haa Jeno!!hello!!Kenapa ni anak mama call !!" Jerit Tiffany di hujung talian.
"Mama tenang mama , jangan la jerit jerit .. Jeno nak bagitahu ni sebenarnya.."
"Ha apa?! cakap lah!"
"Mama jangan lah jerit , orang boleh dengar la"
"Ya ya"
"Sebenarnyakan .. Jeno ada bawak balik perempuan kat rumah ni"
"HAHH!!! PEREMPUAN?!!KAU BUAT APA WEII ANAKKU!!"
"JAP MAMA! sabar sabar .. meh Jeno Explain , tadi ... Jeno ngan Haechan pergi hutan nak buru tapir .. tapi hari dah nak gelao so kitorang pun nak balik lah. Pastu kitorang ternampak perempuan ni sorang sorang kat tengah hutan pakai daun ja , kitorang syak dia ni dah memang lama duduk dalam hutan ..oleh sebab hari dah nak gelap , kitorang pun bawak la dia balik sebab takut dia kena makan dengan beruang.
YOU ARE READING
shooter || Lee Jeno (Complete)
Fanfictionit's all started with a curse . Seekor tapir yang disumpah menjadi manusia kerana mencintai haiwan yang tidak sejenis dengannya . Setelah menjadi manusia , dia jatuh cinta pula dengan pemburu tapir . Bagaimanakah manusia jadian ini akan menjalani ke...