1. Missä Porko?

320 25 14
                                    

Osa 1. Missä Porko?

Olli saapui silmänaluset märkänä juosten jooga matto kainalossaan Tommin autolle, jossa kaikki muut jo odottivat, Porkoa lukuunottamatta. "sori sori oon myöhässä, hukkasin mun basson ku oli pyöräilemässä ja sit Aleksi soitti videopuhelun ja piti pysähtyy ja sit mun tarakalla ei ollu enää mun bassoo". Kaikki yrittivät pidätellä naurua paitsi Aleksi, joka katsoi Ollia hieman pahoillaan. Tommi starttasi auton "Noni pojat, suurennuslasit esille mennään eteenpäin, jos jäädään tätä puimaan niin ei löydetä kadonnutta Porkoo ikinä". Tosiaan, Joonas oli kadonnut. Taas. Eilen illalla Joel oli saanut puhelimeensa viestin mysteerisestä tuntemattomasta numerosta, jossa sanottiin: "Jos ette tuo vodkaa silja linelle klo 12 aamupäivällä, puhkomme DJ:n Kiasta renkaat. Ja viimeinen tilaisuus on sama paikka, klo 18 illalla, muuten ette saa kitaristianne takaisin. - *kuuemoji*"

Ensimmäinen uhkaus ei pelottanut, sillä Tommi oli jo puhkonut Aleksin Kiasta renkaat. Mutta Joonaksen saaminen takaisin olikin tärkeää. Niko huudahti "VARO TOMMI PYSÄHDY, NYT RAUHASSA". Kaikki säikähtivät, myös ulkona kävellyt lokki, joka lennähti äkkiä pois, jolloin Joel alkoi kiljua. Tommi ajoi kaiken tämän häslingin keskellä kylmänviileästi tien sivuun bussipysäkille ja kysyi "Minä olen rauhallinen, miksi piti pysähtyä?" jolloin Niko osoitti ojaan ja kaikki katsoivat ja Olli huusi "MUN BASSO!" ja avasi oven lähtien juosten hakemaan bassonsa ja heitti sen takaluukkuun sulkien oven visusti kiinni.

He saapuivat vihdoinkin Silja Linen satamaan. Kello oli 17.55 eli kohta heidän pitäisi luovuttaa mysteerisen viestin lähettäjälle vodka pullo jotta he saisivat kitaristinsa takaisin vaihtokaupassa. He nousivat autosta, Joel viimeisenä, sillä lähistöllä käyskenteli isoja merilokkeja. "Noniin enää pitäs löytää se laiv-" Aleksi aloitti pohtimaan mutta lause keskeytyi, kun takaa kuului holtitonta huutoa ja Joel säpsähti "SE ON PORKO!" Jolloin kaikki kääntyivät ja näkivät Joonaksen juoksevan heitä kohti huutaen "MENNÄÄN ETEENPÄIN!" Kaikki lähtivät juoksemaan takaisin autolle, Nikon hiukset menivät silmille ja hän kaatui, jolloin Olli alkoi riuhtomaan Nikoa ylös Tommin huutaessa "MENKÄÄ ETEENPÄIN, MINÄ VIIVYTTELEN NIITÄ!" ja Tommi pysähtyi. Kaikki pääsivät autoon, paitsi Tommi, joka alfan elkein seisoi parkkipaikalla ja kaivoi vimmatusti jotain taskustaan samaan aikaan kun häntä kohti juoksi 4 nahkaiseen ninja asuun pukeutunutta tyyppiä. 4 lähestyvää tyyppiä eivät hidastaneet vauhtiaan. Yhtäkkiä Tommi nosti kätensä taskusta ja mylväisi rauhallisella matalalla äänellään "MULLA ON POTIONI!" ja piteli kädessään säilykemustekalaa. Aleksi sanoi muille "aaaa tuota hän kaiveli taskustaan! On se Tommi vahva, avasi säilykepurkinkin paljain käsin ilman purkinavaajaa." Kaikki nyökyttelivät ja huohottivat edelleen juoksuspurtin jäljiltä ja kääntyivät katsomaan Tommin tilannetta. Parkkipaikan toisessa päädyssä 4 hahmoa olivat hieman hidastaneet vauhtiaan muttei pysähtyneet, jolloin Joel avasi auton oven ja huusi lujaa "HEITÄ SE!" ja Tommi viskasi esimerkillisellä heitolla mustekalan päin 4 hahmoa ja hölkkäsi autolle, avasi kuskin oven, käynnisti auton, laittoi jalan kaasulle ja lähti ajamaan rauhakseltaan. He ajoivat mustekalalimassa kompuroivien 4 hahmon ohitse jolloin Niko, Joel, Olli ja Aleksi haukkoivat henkeään kun huomasivat että hahmot olivatkin italialaisen Måneskin yhtyeen Victoria, Damiano, Thomas ja Ethan ja kaikkien suusta pääsi "no nyt on rock meininki." Tommi vilkaisi taustapeilistä Joonasta ja tuhahti "Joonas Hercule Porko, voisit mennä välillä vähän vähemmän eteenpäin."

________________________________

Ja niin basso löytyi ja ninja gangstat selätettiin!

Tosiaan nää on ns oneshotteja, joten ens luvussa on eri mysteerit ratkottavana!

Toivottavasti piditte ekasta luvusta!

<3

Hercule Porko - Mysteeriset mysteeritWhere stories live. Discover now