2. Suolaista ja makeaa.

173 23 4
                                    

Osa 2. Suolaista ja makeaa

Satoi kaatamalla. Aleksi seisoskeli rengaskaupan eteisessä ja odotteli että työmiehet saivat laitettua Kiaan uudet renkaat. Kassalla oli kysytty, miten renkaat olivatkin päässeet niin huonoon kuntoon, johon Aleksi oli smoothisti vastannut "Mennään eteenpäin." ja Tommi oli lymyillyt ja  myhäillyt  tietäväisenä nurkassa siemaillen coolina kahvia. Tommi oli hinannut omalla autollaan Aleksin Kian rengasliikkeeseen. 

Tommin puhelin pärähti soimaan Aleksin kädessä, soittoäänenä ollut Mäntypistiäinen säikäytti Aleksin niin, että puhelin melkein tippui lattialle mutta Tommi nappasi sen kiinni uskomattoman nopeilla reflekseillään  ja vastasi puhelimeen "Moro!" Oli hetken hiljaista kunnes luurista kuului Joelin ulina "WhaT a TiME tO be AliVE!" Tommi huokaisi kolmesti syvään ja vastasi rauhassa "Mistä tullaan hakeen, ootte näemmä tuhannen tuiterissa Porkon kanssa?" Oli taas hetken hiljaista kunnes kuului Joelin ääni "Mä- mä en muista... POrkO, mÄ en MuIStA miSsÄ Me ollAaN!" Joel huutonauroi holtittomasti,  Tommi ja Aleksi facepalmasivat ja Aleksi korotti ääntään puhelimeen "Mut hei, Porkossahan on gopro kameran kiinitettynä! Soitetaan Nikolle, sen puhelin on yhdistetty siihen kameraan." Puhelu loppui, Aleksi sai autonsa uusilla renkailla ja he lähtivät ajamaan kohti Nikon asuntoa Kialla. Tommi oli jo vienyt oman autonsa kotiinsa ja sitten nopeasti lenkkeilyt takaisin rengasliikkeelle.

-TOISAALLA-

Joel mönki ojan pohjalta hiukset aivan sekaisin ja silmillä ja tähyili missä Joonas olisi. Kohta jo huomasikin valkoisen hattarapään heiluvan läheisen männyn alla, Joonas teki x hyppyjä uskomattomalla energialla. "Tervetuloa aamujumpalle, herra on hyvä ja menee rivin jatkoksi." Joonas hölötti silmät pyörien päässä. Joel facepalmasi ja vaahtosi orastavassa paniikissa "Ei hele Porko! Tommi ja Aleksi tulee ihan just, ne on jäljittäny meidät sun  gopron  avulla." Joonas lopetti x hyppyjen tekemisen ja alkoi tekemään kärrynpyöriä ja huudahti innoissaan "Kato Joel, mää oon kärryn pyörä!" Joel tyrskähti ja alkoi nauraa kaatuen samalla maahan. 

Hetken päästä kuului auton tööttäys ja Tommin huuto "Nonii pojat eiköhän mennä." Joel ja Joonas kierivät maassa eivätkä kuulleet. Tommi nousi verkkaisesti autosta ja meni nostamaan Joelin toiselle olalleen ja Joonaksen toiselle. Matkalla autolle Joonas läpsäisi Tommia takamukselle, jonka seurauksena Joel julisti "ÄLÄ KOSKE, ÄLÄ KOSKE, ÄLÄ KOSKE!" Tommi asetteli pojat hellästi takapenkille, laittoi turvavyöt ja ojensi Blind Channel logolla varustetut ämpärit, johon Joel jälleen julisti "ÄMPÄRITIME" ja oksensi samantien ämpärin puolilleen. Tommi lähti ajamaan ja Aleksi kyttäsi nenää nyrpistäen takapenkkiläisiä suu ammollaan ja pohti, miten voikin päästä tuohon kuntoon yhdessä yössä.

Kotimatka meni hiljaisuudessa, kunnes Tommi kysyi "Nooh, millä maulla tällä kertaa veditte napa shotteja?" Joonas nosti punoittavat kasvonsa ämpäristä, vilkaisi Joelia joka virnuili ja vastasi veikeä hymy naamallaan silmää iskien "Vuorotellen suolaista ja makeaa."

Tuli syvä hiljaisuus.

________________________________

Täällä mä taas naureskelen samalla ku oikoluen :D

Toivottavasti piditte tän päiväsestä mysteerin ratkasusta!

<3

Hercule Porko - Mysteeriset mysteeritDove le storie prendono vita. Scoprilo ora