3. Mitä tekee Joel?

171 24 16
                                    

Osa 3. Mitä tekee Joel?

Kone laskeutui Egyptin lentokentälle. Kaiuttimista kuului Tommin ääni "Olemme saapuneet Egyptin lentokentän pihapiiriin. Kiitän matkustajia matkasta. Mennään eteenpäin." Joel töni vieressään olevaa Ollia, jolla oli kädet silmillä, koska Olli ei tykännyt lentämisestä. Olli meinasi alkaa taputtamaan mutta Joel ulvahti "EI, älä taputa, se tuo huonoo onnee!" johon Niko tuhahti takaa "Eiköhän meillä sitä oo jo muutenkin." Aleksi katseli ikkunasta ja Joonas oli jo kaivanut kitaransa ylähyllystä ja alkoi soittamaan HIM:in Join Me kappaletta. Olli alkoi tärisemään.

Kapteenin ohjaamon ovi aukesi ja Tommi lampsi matkustamon puolelle tyynen rauhallisesti ikään kuin hän ei olisi juuri lentänyt täydellisesti bändiänsä Suomesta Egyptiin ilman pysähdyksiä. Olli syöksyi halaamaan Tommia ja Tommi nappasi kaverin syliinsä ja huikkasi "Nonii ottakaa kimpsut ja kampsut, eiköhän mennä eteenpäin!" ja otti toiseen käteensä matkalaukkunsa.

Matka lentokentältä hotellille oli vaikea. Joonasta piti kuljettaa valjaissa jottei häntä kadotettaisi. Remmiosuus oli uskottu Nikon hellään huomaan. Aleksille tuli paha mieli sillä hän ei ollut saanut paikallisen R-Kioskin käsidesilaitteesta käsidesiä ja kun Tommi tarjosi omasta matkakäsidesistään, sekään ei toiminut koska ilmeisesti Olli oli tukkinut sen panikoidessaan lentokoneessa. Joel taas tapansa mukaan ei voinut lopettaa paniikissaan puhumista ja liikenteen melun yli välillä kuului vain "Ollaan jo myöhässä jätkät, tää meni ihan perseelleen jo." tai "Saadaan heittää hyvästit huomiselle keikalle, jos ei liikuta yhtään nopeempaa." tai "Olishan se pitänyt arvata ettei kellään ole karttaa ja nyt me sitten eksytään ja turmio tulee." Kaiken tämän apinoinnin keskellä Tommi johdatti porukkaa kuin aikuisten päiväkotiryhmää läpi kujien ja katujen, kunnes he pääsivät hotellille. Vain kerran oli meinannut tulla tappelu, kun Joonas olisi halunnut vaihtaa erään paikallisen leidin kanssa yhteystietoja mutta Joelilla meni kuppi nurin moisesta pysähdyksestä.

"BULL FIGHT!" Joonas huudahti holtittomasti kun hänet vihdoin vapautettiin valjaista. Joonas syöksyi suoraan päin Joelin vatsaa jolloin pojat kaatuivat selälleen maahan. Olli, Aleksi ja Niko alkoivat hurraamaan ja Niko alkoi kuvaamaan bändin instagram stooriin videota "Hey guys, it's Niko here from Blind Channel! We have just arrived to Egypt! Flight went well and we can't wait to see you tomorrow!" (Niko ottaa Aleksin mukaan stooriin) "Yeh, definetly! Can't wait to play for your fans!" Aleksi sanoo hymyillen ja siirtäen hiuksiaan silmiltään. Juuri kun Niko on lopettamassa stoorin kuvaamista, taustalta kuuluu Joelin mylväisy "KYÖPELINSELKÄ!"

———

Aamu alkoi sarastaa ja Tommin ja Ollin huone täyttyi blackmetallin raikumisesta. Tommi nousi heti, laittoi nalletohvelit jalkaansa ja lähti aamupalalle jättäen Ollin sikeään uneen.

———

Kello lähestyi showtime aikaa ja Joel hävisi vessaan juuri hetken ennen keikan alkua. Joonas käveli hermona ympyrää kitara olallaan, Olli sovitteli bissen värisiä aurinkolasejaan, Niko hyräili ja availi ääntään lauleskelemalla Suuren meren suolaa, Tommi pyöritteli rumpukapuloita kädessään samalla todeten "Kapulat pysyy kädessä ja tuntuu hyviltä." ja Aleksi huikkasi muille suunnaten bäkkärin vessan ovea kohti käsi jo kahvalla "Pakko käydä vessassa" johon Olli huusi "ÄLÄ TEE SITÄ" mutta liian myöhään. Aleksi oli jo valitettavasti avannut wc oven ja näki suoraan vessaan, jossa Joel oli valmistautumassa keikkaan. Näky oli mitä kummallisin ja järkyttävin. Aleksi nosti kädet suunsa eteen ja kyyneleet täyttivät Aleksin silmät. Joel istui wc istuimella, kädessään viidakkoveitsi ja toisessa kädessä aivan järkyttävässä kunnossa oleva vanua pursuava lokki pehmolelu. Joel nosti hitaasti katseensa ja hymyili ilmeettömästi.

________________________________

Toivottavasti piditte!!!

<3

Hercule Porko - Mysteeriset mysteeritWhere stories live. Discover now