edeniverse - true story

41 11 74
                                    

[埃登宙] - the lame past

[埃登宙] - the lame past

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

that day,

ketika yujin membuka mata,dia melihat sosok seseorang lelaki yang dikenalinya.

yujin: hyunwoo?

hgunwoo: bangun lah,kita dah lambag nih

yujin: ouh?

datang pula jian dan hyejin menghampiri mereka.

jian: mwohae? cepat lah bangun

hyejin: haah ko janji semalam nak join kita orang pergi bilik kerja ayah aku

yujin: ki...kita nak buat apa?

jian: rosakkan lah,mcm biasa

hyunwoo: haah ko dah lupa ke?

hyejin: jom lah,appa tengah keluar sekarang

( korang faham kan maksud sebenar hospital dlm cerita nih? yep its act hospital sakit jiwa so this means 4 of them an innocent kids with unhealty mindset,saja syaz tak tulis hospital sakit jiwa sbb nak tgk korang penin ker tak😂 )

yujin: parents cerai then meninggal dan dibuang ahli keluarga parents dia,parents kena bunuh

jian: dilahirkan dengan darah psycho dalam diri dia so dia takde pilihan lain

hyunwoo: bapak dia tikam belakang family dia,parents dia bercerai dan dia didera oleh orang yang jaga dia sebab duit

hyejin: dibuang family sendiri dan dibesarkan mcm anjing tepi jalan,ayah dia biar hyejin duduk dkt situ sebab dia rasa bersalah dkt hyejin

basically,mereka masing ii taknak jadi apa yang sekarang diorang jadi.

masing ii ada sbb dan punca kenapa akhirnya kesihatan mental memburuk dan mencacatkan akal fikiran mereka.

jian: btw hari ni pun hari mak ayah kau meninggalkan?

yujin: *tgk calendar then tiba ii menangis*

hyunwoo dan hyejin pun beredar selepas jian meminta untuk pergi terlebih dahulu.

jian menenangkan yujin yang masih menangis di atas katil.

yujin: aku akan cari siapa yg bunuh mak bapak aku sampai org tu mati dekat tangan aku sendiri!

jian: ara ii,aku akan tolong kau yujin,kau selamanya kawan baik aku

skip,

mereka berempat pun mula merosakkan bilik kerja ayah hyejin.

kalau dulu hanya sekadar gurauan,sekarang berbeza.

semuanya terjadi ketika yujin terjumpa sebuah file iaitu latar belakang keluarga jian.

dalam isi kandungan file itu,ada satu perkara yang membuatkan yujin sangat terkilan sekaligus marah pada jian.

dia akhirnya mengetahui siapa punca runtuhnya rumah tangga keluarga choi iaitu ayah jian,tn cho.

ayah jian lah yang menjadi orang ketiga dalam hubungan ibu bapa yujin.

yang pada akhirnya membuatkan pn choi sanggup menikam belakang suaminya sendiri.

pn choi lah yang sebenarnya memiringkan stereng ketika kemalangan berlaku tepatnya atas arahan tn cho.

( so yujin pun ada pegang stereng masa parents dia lawan mulut kira ugut nak suruh berhenti lah kalo tak dia tarik stereng kang kereta tu masuk gaung tapi mak dia yang miringkan stereng tuh )

dia melakukan itu kerana tn cho berjanji untuk menjadikan dia sebagai isteri baru dan memberi segala kemewahan yang diinginya.

tapi tentunya tn cho tidak sebodoh itu untuk menghabiskan duit dan tenaga kepada seorang perempuan materialistik.

tn cho sempat melawat lokasi kereta terjunam itu dan melihat pn choi yang memohon bantuan beberapa kali supaya selamatkan yujin.

tapi tn cho tak peduli lepastu belah mcm tuh ja.

balik ke yujin,

hyejin: ehh jom keluar,nanti appa datang

hyunwoo dan hyejin keluar terlebih dahulu bagi memastikan tiada sapa yang sedang melihat mereka.

jian: yah,jom!

yujin: o...ouh

sebenarnya yujin telah memegang sekotak mancis dan sebuah kanta ketika mereka merosakkan barang ii tadi.

dia letakkan kanta dan sebatang mancis diatas file jian yang kebetulan di bawah sinaran matahari dan memastikan kedudukan sinaran cahaya matahari kena mancis (yg hujung merah tuh)

bukannya tak sengaja tapi itu lah yujin fikirkan.dia akan biar file itu terbakar kemudian mengikuti jian dan lain ii turun ke bawah.

to be continued.

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝙚𝙙𝙚𝙣𝙞𝙫𝙚𝙧𝙨𝙚 ⥑ 𝙖𝙥𝙥𝙡𝙮𝙛𝙞𝙘Where stories live. Discover now