Flickan

177 5 3
                                    

En dag när jag skulle gå upp ur sängen så kände jag något runt min hals. Jag kollade bakom mig och det var den hemska kvinnan som låg bakom mig och flåsade i min nacke med en svingade stor köttkniv i händerna. Jag försökte kliva upp ur sängen så snabbt som jag kunde men hon tog fast mig med sina sylvassa långa häxnaglar runt om min handled, och jag kände att det nästan var kört. Hon kollade på mig och flinade som om det var roligt, och sedan sa hon kolla ner.

Jag böjde på mitt huvud så snabbt som jag kunde och jag såg en lång rutten arm under sängen som kom närmare och närmare min fotled. Jag hoppade till med min fot, drog bort kvinnans hand från min arm och böjde mig ner för att se vad som var under sängen och jag såg, en liten flicka som grinade.

Hon var ca 6 år och hade en en mycket lång vit klänning och hade helt svart hår som satt fastklistrat runt över hela hennes ansikte. Jag försökte se hennes ögon men de söta ögonen som jag inte såg var stängda. Medan jag tittade på den stackars lilla flickan så kände jag de långa naglar som svepte runt min ryggrad.

Jag försökte stå så stilla som jag kunde, men när jag tog ett ljupt andetag för att lugna ner mig, så öppnades flickans ögon och jag såg bara blod i hennes små ögon. Flickan skrek myckey högt, ta mig här ifrån mamma, nu!

Medan jag lyssnade på flickan så fick jag en vrå bakom min rygg där jag såg en kniv i kvinnas hand och det var inte hennes naglar på min ryggrad. Kvinnan böjde sig fram för sängen och hennes hår hängde ner över huvudet, hon försökte se om jag såg vad hon höll med. Hon såg tydligt att jag visst det. Hennes kolsvarta ögon lyste upp i mörktet.

Hennes ansiktet kom bara närmare och närmare mitt och tillslut så kände jag hennes andetag.

Hpn bara kollade på mig med en tom blick. Jag fick inte fram vad hon ville förmedla till mig, men när jag kollade djupt innen i hennes ögon så såg jag den där mannen.

Kvinnan hoppade runt om mig så jag for ner på marken och sa med en långsam röst, nu är det över lilla gumman. Men det härar inte drabbat dig under några dagar utan i flera år. Du är nu 23, alltså tappat 10 år av ditt liv.

Sedan tappade hon kniven bredvid mitt huvud och en vit skugga for ut från kvinnans kropp.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 20, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Anden och jagWhere stories live. Discover now