5. Vergeet dit niet!

151 11 0
                                    

Daar zitten we dan. Op de een na achterste rij in het midden, Amy in het midden. We zitten bij geschiedenis. Meneer van Dijk staat voor de klas. Iedereen praat nog, dat kan, want hij kan geen orde houden! Soms is het wek vervelend. Maar ach, heel even...dat kan geen kwaad.
Na een poosje wil hij echt beginnen met de les.
"Kom, we gaan beginnen. De volgende les, morgen dus, wil ik dat jullie meteen stil zijn, vergeet dit niet!" zegt meneer van Dijk. De klas begint te lachen. Meneer van Dijk zegt altijd vergeet dit niet!
"Stilte!" Roept meneer. Meteen is iedereen meteen stil.
"Ik ga maar niks uitleggen. Dat wordt alleen maar gelach! Ik wordt hier niet serieus genomen door jullie! Zoek het maar uit! Maak de opdrachten van 1.2 maar. Overleggen mag." Zegt meneer van Dijk. Iedereen gaat meteen aan het werk. Ik glimlach naar Amy. Zij lacht terug. Meneer van Dijk, een oude zeur! Letterlijk en figuurlijk! Haha! Hij is heel snel boos! Met zijn drieën gaan we aan het werk. Na een half uurtje hebben we het af, gelukkig. Nu moeten we verder aan onze samenvatting van hoofdstuk 1. Paragraaf 1 hebben we samen al gemaakt, nu gaan we de samenvatting van paragraaf 2 maken. We maken alledrie er een voor onszelf. Daarna vergelijken we de samenvattingen en vullen die van elkaar aan. Dat doen we door te wisselen van iPad. Wendy en Renske doen het nu ook. Maar die wisselen met zijn tweeën en wij met zijn drieën.
-------------------
Kort hoofdstukje, misschien. Maar ik wist niks meer. Zelf heb ik niet die manier van samenvatten, maar het is wel een goede tip!
Geef nog reacties op het boek en tips!

FlorenceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu