sevgi her şeye yetmez

108 8 4
                                    


"oğlum artık evde mi kalacaksın"

Mu qing annesinin sorusuyla afalladı ev kelimesi uzun süredir ekselanslarının yanı demekti onun için, şimdi bir günde değişmiş miydi, artık ekselanslarına yakın olma, onunla bir gün arkadaş olma, ona bir gün sevgisini gösterebilme fırsatını kaybetmişti artık onun yanında kalma hakkı yoktu kendi isteğiyle bu haktan vazgeçmişti, ayrılmayı isterken ne düşünüyordu annesini mi, kendi geleceğini mi belki de sadece yorulmuştu, onu üzgün görmeye katlanamaz olmuştu, belki ben ayrılırsam her şey daha iyi olur düşüncesi aklına girdikten sonra dilinden çıkması da çok uzun sürmemişti yine de kalbinde küçük bir yer gitmesine izin vermeyeceğini düşünüyordu ya da kalbinde istediği buydu ekselanslarının ondan vazgeçmesini istemiyordu bunu kendine itiraf edebilme cesaretineyse sahip değildi, kolayca vazgeçilen birisi olmak ekselansları için önemsiz bir insan ve sadece bir hizmetçi olduğunun kanıtı değimiydi, zaten hep küçük görülmüyor muydu, feng xin her gün ona bağırmıyor muydu, xie lian ona hiç değer vermiş miydi, bunca yıl beraber yaşadıktan sonra ilk terk eden oydu peki hiç özlenecek miydi, kalbinde pişmanlığından fazla öfkesi vardı kendisine denk olmayan birini istemeden sevmişti ama sevgisi onun yanında kalmasına yetmemişti, annesinin ona çocukken dediği gibi sevgi her şeye yetmiyordu ve sevgi her zaman mutlu etmiyordu.

"evet artık ikimiz kalacağız"

"peki onlar ne yapıyor, ekselansları ne kadar iyiydi şimdi bu başına gelenler çok üzücü"

doğru diye düşündü mu qing, ekselansları çok iyi biriydi, iyi bir prensti ve iyi bir de tanrı olmuştu peki neden bunları yaşaması gerekti kime ne kötülük yaptı bunca zaman ona tapınan ona övgüler yağdıran insanlar nasıl oldu da inşa ettikleri tapınakları yakar hale geldiler nasıl oldu da ondan bu denli nefret ettiler bunları yaşamayı hak edecek ne yaptı, cevabı kimse bilemezdi peki bunca şey yaşayan ekselanslarını o neden terk etmişti, neden onu yüz üstü bırakmıştı, şimdi elbiselerini kim yıkayacaktı kim yemek yapacaktı kraliçe yapabilir miydi hayali bile üzücüydü, ya parayı nerden bulacaklardı çalışan sayısı eksilmişti yeterli olacak mıydı ya bir gün yong anın askerleri onları yakalarsa ne olacaktı kaçabilirler miydi, onları bırakmak tamamen kendi bencilliğinden değil miydi ama daha önce bencil olma hakkına hiç sahip olmamıştı, yıllarca başkalarına hizmet ettikten sonra artık bencil olmak kendisini düşünmek istemişti belki ama hiçbir cevap vicdanını tatmin etmiyordu bir gün tekrar karşılaşırlar mıydı, bir gün mutlu olacak mıydı.

"anne, artık onlardan bahsetme geçmişi unut, yeni bir krallık var artık, uyum sağlamalıyız, ben iş aramak için ayrılıyorum akşama dönerim, kapıyı kitle dikkat et."

"tamam oğlum sen de dikkatli ol."

neden onu terketmiştiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin