Lustro od starożytności objęte było szczególną czcią. Nie tylko należało do rzadkich i bardzo drogich sprzętów, ale przede wszystkim wierzono w jego magiczne moce. Zbite lustro miało zsyłać na nieszczęśnika aż siedem lat niedoli. Traktowano je bowiem, jako bramę do innego świata, przedmiot, który mógł zapieczętować duszę, a nawet ukazywać przyszłość, w tym własną śmierć. Obecnie stłuczone lustro może również spędzić sen z powiek niejednej osobie.
Lustro od dawna należało do przedmiotów, którym nadawano magiczne właściwości. Przyczynę tego z pewnością można upatrywać w tym, że należało do rzeczy ekskluzywnych, ale i ściśle związanych z ludzką psychiką. Widok własnej postaci odbitej w jego tafli niewątpliwe budził niepokój, niezrozumienie oraz strach. Uważano bowiem, że odbicie w lustrze raz na zawsze powoduje uwięzienie duszy człowieka w jego wnętrzu. Stłuczenie lustra oznaczało zatem zniszczenie części siebie, a dusza w każdej religii związana była z życiem wiecznym. Zbicie lustra odbierało także życiową energię i motywację do życia, co wiązało się ze skazaniem nieszczęśnika na niedolę będącą skutkiem pecha.
Najczęściej mówi się, że zbite lustro zwiastuje siedem lat nieszczęść. Okres ten wiąże się z przekonaniem, że życie człowieka dzieli się na cykle szczęśliwe i nieszczęśliwe, które naprzemiennie następują po upływie tylu lat. Rozbite lustro uniemożliwiało powrót tej części duszy, która została powstrzymana przez zniszczenie jego gładkiej tafli. Jednak po okresie siedmiu lat ponownie miała się ona odrodzić. Stłuczone lusterko oznacza także konflikt w relacjach z bliskimi oraz trwanie w samotności przez kolejne siedem lat. Z kolei jeśli zdarzy nam się stłuc lustro we śnie, to dowiemy się, co to oznacza, czytając sennik - rozbite lustro to według niego symbol zaburzeń w postrzeganiu własnej osoby oraz wypieranie prawdy co do swojej prawdziwej natury i charakteru.
Jak to odczarować?
Zbicie lustra wpędza sporo zamieszania w nasze życie, jeśli coś takiego przydarzy się właśnie nam. Osoby, które na co dzień wierzą w magię i mistycyzm, mogą popaść w nie lada popłoch. Ale i ci, którzy z reguły są sceptyczni i patrzą na świat przez pryzmat rozumu, mogą poczuć się nieswojo. Na szczęście można uniknąć skutków stłuczenia lustra, wykonując kilka czynności. Oto sposoby na to, jak naprawić zbite lustro i odczarować jego złe moce.
• Zbite lustro musisz ostrożnie pozbierać. Bardzo istotne jest to, aby nie przeglądać się w jego odłamkach. Następnie zapal naturalną woskową świecę oraz kadzidło i każdy z kawałków okadź jego dymem.
• Stłuczone lustro polej gorącą wodą i owiń w czarny worek, do którego następnie należy wsypać mak, cukier i sól, a potem wszystko wyrzucić.
• Rozbite lustro, czyli jego odłamki, schowaj do słoika i postaw na parapecie w słonecznym miejscu. Słoik ten trzymaj przez siedem lat i nigdy go nie otwieraj. Dopiero po upływie tego czasu możesz go wyrzucić.
• Włóż zbite lustro do gorącej wody razem z dowolnym kamieniem szlachetnym i trzymaj je tak przez tydzień. Następnie zawartość wylej daleko od domu.
• Owiń każdy kawałek lustra w czarny papier czy tkaninę lub pomaluj je czarną farbą, a następnie codzienne zakopuj jeden z nich taflą do dołu. Rozbite lustro najlepiej zakopać na rozstaju dróg, aby pech nie mógł cię odnaleźć.
CZYTASZ
Piątek trzynastego i inne przesądy ✔
Aléatoire✎ Zbiór najpopularniejszych przesądów polskich i obcych, bo zabobony, omeny i znaki występują w każdej kulturze. ☆ Estera, 2022