Merajuk

6.6K 68 2
                                    

Ayden menepis tangan Sean dan menuju ke arah katil bersaiz queen!!Sean agak terkejut dengan tindakkan Ayden!!Takkan masih merajuk..

"Sayang kenapa ni? Okey sorry pasal tadi"rayu Sean

"Mmm!!!Baby patut ke Mummy maaf Daddy"kata Ayden sambil mengusap perutnya..

Tiba² satu kucupan hinggap di pipi Ayden..Ayden pandang Sean dengan pandangan tajam..

Skip.

8 bulan kemudian.

Magic Entertainment..

"So macam mana dengan tarikh audition tu?"Soal Sean

"Marketing & Media department dah tetapkan tarikh!!Tunggu persetujuan dari Boss..Kalau Boss okey kita teruskan"Terang Mike ( Personal Assistant ) kepada Sean.

"Okey!! Saya setuju semua saya serahkan tugas kepada Mike..Nanti kalau ada apa² yang perlu kelulusan saya just info terus"Kata Sean

"Baik Boss"kata Mike

"Mike maybe saya tak datang Office untuk beberapa hari sebab wife saya nak bersalin"Kata Sean

"Ok Note Boss"jawab Mike

Skip.

Ayden pov.

Mana Sean ni kenapa tak sampai rumah lagi..Janji nak balik awal ni dah pukul 5 petang tak nampak batang hidung lagi..

Tiba² seseorang menghampiri Ayden dan berkata..

"Ayden daripada kau berdiri tu..Mehh duduk sebelah aku"Kata Changmin dan duduk di ruang tamu.

"Tak nak aku nak tunggu Sean!!!"Jawab Ayden

"Kejap lagi sampai la tu..Kau tu dah sarat mengandung and tunggu masa je baby nak keluar"kata Changmin

10 minit kemudian sebuah kereta memasukki perkarangan rumah agam milik Sean dan Ayden..

3 minit kemudian muncul kelibat Sean yang baru keluar dari keretanya..Sean berjalan menghampiri Ayden dan Changmin yang sedang berbual diruang tamu..

Changmin memandang ke arah pintu rumah selepas terdengar pintu rumah dibuka..

"Panjang umur..Bakal abang ipar aku"kata Changmin

Sean memandang datar ke arah Changmin dan Sean melabuhkan punggungnya disebelah Ayden sambil mengusap perut isteri tercinta..

"Asal kau datang rumah aku tak info dulu"tanya Sean

"Aku tak rancang pun nak datang!!Kebetulan aku ada kerja area rumah kau..tu yang singgah kejap"Terang Changmin

"Kerja konon..Kau pergi cafe Dongsaeng aku kan!!"kata Sean

"Aikk mana kau tahu?kau spy aku ehh"kata Changmin.

Skip.

Malam

Ayden pov.

Semua barang keperluan dah settel..Tunggu nak pergi Hospital je ni..Tiba² aku merasakan ada pegerakan baby  dalam kandungan..

"baby mummy dah tak sabar nak keluar ehh"kata Ayden sambil mengusap perutnya..

Ayden berjalan menuju kearah Sean yang duduk di atas katil sambil menatap laptop..Ayden meletakkan kepalanya dibahu Sean sambil berkata...

"Biy banyak lagi ke kerja yang belum selesai?"tanya Ayden

"Tak banyak pun..Ni just semak file yang staf hantar!!Sebab Company kita nak buat audition untuk cari Idol lelaki"Terang Sean.

"Ehh kejap..Biy serius la ni!!Our Company dah boleh pergi sejauh tu!!Maknanya Saham Company kita dah naik sampai 75%"tanya Ayden

"Ya Sayang..Ni rezeki Our Baby"Jawab Sean sambil memberi cium sekilas dibibir Ayden..

The Day..

Hospital..

Keadaan didalam wad yang menepatkan Ayden agak riuh rendah dengan kehadiran staf Magic Entertainment dan rakan²..

3 jam kemudian.

Tiba² Ayden merasakan sakit diperut yang se akan²..Ingin mengeluarkan isinya..Ayden meneliti jam di dinding wad..Satu minit berlalu, dua minit berlalu , tiga minit berlalu sehingga minit ke lima belas Ayden tidak dapat menahan kesakitan yang teramat..

Ayden dengan segera mengenggam rambut Seab yang sedang tidur di sebelahnya..Sean yang terkejut dengan kejadian itu dan menahan sakit rambut yang di tarik oleh Ayden..

Sean segera keluar dari wad itu mencari Doktor yang bertugas dan memaklumkan keadaan Ayden yang hampir bersalin itu!!

Bersambung..

Baby Boy [Mpreg] ✅Where stories live. Discover now