Special Chapter (1)

20.4K 976 880
                                    

Holla hai! MAN is back!
Hehe <3


Medina melipat baju anak dan suaminya ke dalam bagasi. Dia sengaja packing awal untuk ke destinasi percutian mereka esok hari. Nanti tak adalah kalut sangat sampai barang penting pun tertinggal.

"Hmmm apa lagi eh nak bawa.. toiletries pun dah siap pack. Makanan ringan belum. Wajib tu wajib kang naya nak cari kat Korea bila mengidam" gumam Medina sendirian. Kerjanya terhenti seketika.

Matanya mula meliar mencari sosok tubuh suami dan anaknya. Katanya pergi kedai sekejap saja tapi sampai sekarang tak balik-balik. Anak dengan bapak sama je suka sangat merayau.

Gegendang telinga Medina menangkap dua suara sumbang yang riang menyanyi dari tingkat bawah.

Ha panjang umur tadi sebut sekarang dah sampai.

"Oooo pergi Korea.. ooo pergi Korea.. Hati riang" Aathif menyanyi sambil mendukung Aaryan.

Aaryan pun turut menyambung nyanyian papanya seraya bertepuk tangan. Gembira sangat ni sampai lupa pada yang menunggu lama.

Mereka berdua berhenti di depan pintu sebelum menapak masuk ke dalam bilik dan nyanyian mereka terus terhenti bila terasa aura dingin.

"Aaryan.. kenapa seram sejuk je ni?" Aathif bertanya pada anaknya.

"Aaryan pun tak tahu lah papa. Aaryan rasa mama tengah bertukar jadi raksasa kut papa. Kita kan pergi berfoya--" Aathif terus tutup mulut anaknya dan suruh Aaryan senyap.

Kantoilah kalau Medina tahu kalau mereka sengaja mengambil kesempatan. Orang suruh beli barang untuk travel tapi lain yang dibuat anak beranak tu.

"Okay.. bismillah. Moga-moga kita selamat Aaryan" mereka membaca doa dalam hati supaya Medina tak marah pada mereka. Drama betul papa dengan anak dia ni.

Tombol pintu dipulas dan Aathif menapak perlahan-lahan. Matanya meliar mencari Medina.

Sebab bilik itu kosong.

Bibir Aathif menggariskan senyuman lega dan dia menoleh ke arah Aaryan.

"Aaryan. Kita selamatlah. Mama tak ada kat sini. High five sikit"

Aaryan membuntangkan matanya seraya menggelengkan kepalanya.

"Papa sorry. Aaryan terpaksa khianat papa." Pipi kanan Aathif dicium dan terus dia melompat turun dari dukungan Aathif.

Aaryan berlari ke belakang Aathif di mana seseorang sedang berdiri di situ. Perlahan-lahan Aathif menoleh ke belakang. Kemudian, dia tersengih pada isterinya.

"Eh sayang... ni abang dah belikan apa yang sayang minta tadi. Nah" Aathif menghulurkan bungkusan plastik itu pada Medina tapi tak bersambut.

Plastik makanan itu tergantung sepi di tangan Aathif.

Aaryan pula sudah menyorok di belakang Medina. Sesekali kepalanya dijengahkan menoleh Aathif dan bibir kecil itu tersenyum mengejek. Tak lama lagi papa dia bakal dimarahi.

Hehehehe.

"Apa sayang-sayang? Pergi beli barang ke proses barang? Sempat pula singgah macam-macam tempat eh. Aaryan, papa ajak pergi mana tadi huh? Cepat bagitahu kalau tak mama denda awak" Medina sudah guna kuasa vetonya sebagai mama paling garang.

"Mama.. Aaryan mangsa keadaan tau. Jangan marah Aaryan.. Papa yang ajak pergi main bowling tadi pastu pergi tempat yang ada game tu. Pastu papa kata jangan bagitahu mama tapi Aaryan dah jujur. Aaryan budak baik kan mama. Mama tak marah kan" panjang lebar Aaryan menjelaskan pada Medina.

Mrs. Aathif Naufal (EBOOK)Where stories live. Discover now