Y/n
Säpsähdin hereille yhtäkkiä aivan unen pöpperössä. Mikä päivä nyt oli? Paljonko kello oli? Ulkona oli hämärää, mutta en ollut varma, oliko aamu vai ilta. Otin puhelimeni taskustani ja katsahdin kelloa. Se näytti 19:43. Tajusin nukkuneeni vahingossa parin tunnin päikkärit. Kurkkuani kuivasi, joten nousin sängystäni ja avasin oven.
Olli
"Ei vittu!!" Joonas kirosi minun tehtyä voitto maalin Änärissä. "Parempi tuuri ens kerralla", totesin vähän ylimielisenä ja juhlistin voittoani vetämällä loput oluestani. Kuului oven kolahdus ja käännyimme Joonaksen kanssa molemmat katsomaan ääntä kohti.
"Noni vihdoin Prinsessa Ruusunen on herännyt", Joonas totesi virnistäen.
"Eikai meidän huudot herättäny sua?" Kysyin anteeksti pyytävästi."Ei kai", Y/n sanoi ja hymyili pienesti samalla kävellessään keittiön kaapeille. Hän alkoi availemaan kaappeja etsien jotain.
"Mitä sä yrität ettii?" Joonas kysäisi hetken päästä.
"Missä vitussa sulla on vesilaseja?" Y/n kysyi, mutta heti avattuaan seuraavan kaapin, lasit löytyivät.
"Löyty", Y/n sanoi ja täytti lasin vedellä.Hän istuutui sohvalle meidän keskellemme ja kysyi: "Mitäs suunnitelmia täks illaks?"
Katsahdin Joonasta Y/n:än ylitse."Eipä mitää kummempaa", Joonas vastasi.
"Ääh te ootte iha tylsiä", Y/n puhahti ja pyöräytti silmiään.
Hän nousi pian ylös ja käveli eteiseen.
"Minne sä meet?" Kysäisin häneltä ihmeissäni.
"Kävelylle", tyttö vastasi pukiessaan takkiaan päälle.
"Mä tuun mukaan", Joonas vastasi ja pomppasi ylös sohvalta.
"Raitis ilma vois tehä iha hyviää mullekki", totesin ja nousin myös ylös sohvalta.
Y/n
En osannut kulkea Helsingissä, mutta Joonas otti ohjat käsiinsä ja lähti kulkemaan johonkin päin.
"Tääl on tosi kaunista", totesin kävellessämme jotain katua pitkin. "Ihana olla taas Suomessa", jatkoin ja vedin syvään henkeä. Katseeni kiersi näteistä katulampuista upeisiin rakennuksiin ja sitä kautta poikiin. He vain hymyilivät minulle.
Pian pysähdyimme istumaan penkille.
"No onkos sulla jotai suunnitelmia? Siis töiden suhteen?" Joonas kysyi ja katsoi minua. Olin hetken hiljaa. "No mä haluisin päästä töihin johonkin tatuointiliikkeeseen, mut katotaan nyt...", vastasin miettiessäni asiaa."Nii joo sähä teet tatuointeja! Joonas on kertonu kyl siit joskus", Olli sanoi katsoessaan minua.
"Joo. Mä opiskelin taidekoulussa, kuten tiiät ja siin samalla aloin vähän harjottelemaan tatuoimistakin. Sveitsissä mä sit pääsin yhen sielä tunnetun tatuoijan oppeihin ja työskentelin hänen tatuointiliikkeessään koko Sveitsissä olo ajan. Sielä työskentely oli tosin enemmänkin välineiden ja tilojen siivoamista. Hän kuitenkin opetti siin samalla tekniikoita ja muuta ja kyllä mä sitten lopulta sain tehdä niitä oikealle ihollekin", kerroin Ollin kuunnellessa tarkasti.
YOU ARE READING
Another sun will rise || Olli Matela
FanfictionY/n Porko muuttaa takaisin Suomeen veljensä, Joonaksen luokse asumaan. Samalla hän tutustuu paremmin (jo tosin ennestään tuttuihin) isoveljensä kavereihin. Y/n tulee toimeen hyvin varsinkin hänen kanssa samalla luokalla ala- ja yläasteella olleen O...