Hayatımı baz alırsak belirgin dönüm noktalarım çok fazla yok , ama beni ben yapan iki büyük nokta var tabi ki ." Süreyya , biz gidiyoruz kulaklıklarını takıp müziğe dalma teyzen iner biraz sonra . Hadi bay bay .
Dosyayı kaydedip kulaklıklarımı çıkardım.
" Tamam anne . Bay bay ."
Tekrar kulaklıklarımı takıp can sıkıntımın baskın olduğu bir anda özenle hazırladığım Spotify listemi açıp yatağıma uzandım . Bazı anlarda bulunduğum durum beni çok sıkıyor yani bunalıyorum ama yapmak istediğim şeyi de uygulayacak enerjim olmuyor , üşeniyorum ; ve istemediğim durumda kendi isteğimle hapis olmuş oluyorum . Bu kadar garip , anlaması zor bir halim var yani .
Müziğim yarıda kesilip telefon zil sesim yükselince telefonum ekranını kendime çevirdim . Tam da annemin dediği gibi teyzem müzik dinlediğim için kapıda kalmıştı ve beni arıyordu , telefonu kapatıp kapıya doğru ilerledim . Uzanıp kapıyı açınca sanki kapının önünde bir ömür geçirmiş gibi abartılı bir ifadeyle yüzüme bakıyordu . Ortam yumuşasın diye şımarık bir ses tonu ile" Selamm." Dedim .Pek aldırış etmemişti dediğime .
" Kaç sattir kapının önündeyim biliyor musun Süreyya? Şu kulaklıkları takınca dünyayla iletişimi tamamen kesiyorsun ha ." Bir hışımla elindeki laptop ile birlikte salona geçti. Saniyeler içinde anlık kaybolan sesi tekrar yükseldi
" Çabuk buraya gel Süreyya . "
Kapıyı kapatıp peşinden salona geçtim . Eliyle yanında boş olan sandalyeyi işaret etti , sorgulamadan geçip oturdum ." Benim için bir Instagram hesabı açmamız lazım . Artık sadece gazete kenarına yorumlarımı yazmakla tatmin olmuyorum . İnsanlar artık fazla gazete okumuyor ben neden kendimi bu şekilde körelteyim ."
" Teyze boşver instagramı Allah aşkına . yani elli altmış tane de olsa gazete sadık bir kitlen var . hem öyle dediğin gibi instagramda binlerce takipçi elde etmek düşündüğün kadar kolay değil , dikkat çekebilmen gerekiyor ."
Bilgisayarın ekranını bana doğru çevirdi sanki az az önce konu dair bir açıklama yapmamışım gibi . El mahkum Instagramın ana sayfasına açıp bilgisayarı kendime doğru çektim . Nick name kısmına kadar boşlukları doldurdum , sıra o kısma gelince merakımın fazlasıyla belirtecek bir şekilde o soruyu sordum ." Nick name ne olucak teyze ?"
Bir iki saniye yüzüme bakıp parmaklarını klavye üzerinde hareket ettirdi . Bilinçlicinsellik . Çok büyük bir iş başarmış gibi bakışları ile nick name i gösteriyordu.
Yani eğer bir makale yazıyor olsaydı kabul edilebilir bir başlık olabilirdi . Bu sefer itiraz etme sırası bendeydi ." Bu olmaz , başka bir isim bul . Bu daha çok başlık gibi . Hem sana dair bir şey barındır hemde ismini hatta sadece ismini barındırsın , daha sade tercih edelim . "
" Tamam o zaman şey yazalım emekli jinekolog Suzi . "
Teyzem yaklaşık üç sene önce eşiyle ayrılıp derin bir depresyona girdiği için istifa etmiş son bir yılını da YouTube da video çekerek ve gazete köşelerine cinsel konular hakkında bilinçlendirici yazılar yazan bir kadındı ."" Yalnız iki şeye değinmek istiyorum birincisi sen emekli değilsin ikincisi olsan bile bu çok uzun . Bak şöyle yapalım emekliyi çıkaralım o şekilde oluşturalım . "
Dediğimi kabul edince nick name hemen onaylatıp asal sayılardan oluşan şifresini doldurduk . Sıra profilini tamamlamaya gelince uzun uğraşlar sonucu kuruldan geçen fotoğrafını profil fotoğrafı yaptı, aynı zamanda ınstagramı telefonuna indirip oradan da hesabına giriş yapınca benimle tamamiyle işi bitmişti .
Bu kadar kolay bir işin zihin olarak beni bu kadar yormasının tek sebebi Suzan Çinar'di tabi." Ben gidiyorum Süreyya . Sende artık aşk şarkıları dinlemek yerine aşkı yaşamayı dene , hem ortada talip de var . Şu tabularından bir arın sanal dünyayı bırak. Hem sen ne kadar sınıf arkadaşım dersen de o çocuğun sana ilgisi olduğuna adım gibi eminim . Mesleksel içgüdü , hissediyorum."
" Altıncı hissinin kuvvetli olduğunu söylemen daha manidar olurdu sanki . Çünkü senin mesleğin ile İstanbul' un bana hissedebileceği duygular arasında yakından uzaktan bir alaka yok .
" Cinsellik denilen şeyin duygudan arındırılmış bir fiziksel aktivite mi olduğunu düşüyorsun sen ? "
Zaten büyük olan gözleri bir şeyi anlamaya çalıştığı esnada daha da açılıyordu, tam olarak şu anda olduğu gibi . Ve bu konun da her hangi bir olumlu ya da olumsuz yanıtımda uzayıp gideceğini tahmin edebiliyordum . Kısa kesip konuyu kapatmak en mantıklı seçenekti ." Ay teyze lütfen şu konular hakkında konuşmayalım, sabah akşam cinsellik hakkında bilgi yüklemesi yapıyorsun her an fahri jinekolog olabilirim . Bu kadar özlem duyuyorsan sana mesleğe geri dön çağrısı yapıyorum. "
Yüzünü buruşturup ayağı kalktı
"Cahilsin çocuğum ,bir Suzan çınar olmak kolay değil tabi ki beni anlayabilmek için ben olman gerekir . " Giderek ayak aslan burcu kişiliğini gözler önüne sermiş , bir assolist edasıyla şovunu yapıp sahneyi terk etmişti.Teyzem evden çıktıktan sonra bir süre daha pinekleyip ,ardından kalkıp yemek yapmıştım .Yemek konusunda yeteneğin olduğunu düşünüyorum covid - 19 un yoğun olduğu dönemlerde annem çalışırken bir çok yemeği yapmayı öğrenmiştim .( Karnı yarıktan tutun el açması mantıya kadar bir çok şey ).
Geçen sene üniversite sınavına girmiştim, ama pek sıralamanı beğenmediğim için mezuna kalmıştım. Şimdiki aklım olsa kalır mıydım? Asla . Ame gelin görün ki tekrar üniversite sınavına hazırlanıyorum . Bu esnada da dershaneye gidip geliyorum, işte tam olarak İstanbul'un hayatıma ufacık bir noktada dahil olduğu kısım burasıydı . Sonra bir de komşu olduk tabi .
Bu memnuniyetsiz ifade edişimin sebebi ise görünüş olarak hoş bir çocuktu ama iki lafı bir araya getiremeyen kendini ifade etme konusunda noksan bir çocuktu aynı zamanda . Bakışları ve tavırları ile bir çok şey anlatıyordu belki am bende de beden dili , jest ve mimik algılama sıfırdı .
Dolayısıyla eğer bana aşıksa bu tamamı ile imkansız bir aşktı.
Kafamda yine bir senaryo kurup kendimde buna inandırmıştım.Bitmesi gereken bir ödevim vardı , dershane rehberlik hocamızın bizi tanıması için gerekli bir yazı metni .
Masama geçip sabah kaldığım yerden devam ettim normalde bir sayfa olması gerekirken benimki çoktan iki sayfayı aşmıştı . Bir şeye fazla odaklandığım zaman geri kalan her şeyden kendimi soyutluyorum o yüzden iki şeyi aynı anlamda yapma yeteneğine hiç sahip olamadım .
Telefonu masanın üzerine bırakıp dikkatim dağılmasın diye sessize almıştım . Tabi dikkatimi dagitabilecek etken çoktu mesela kapı zile basan kişi bir saniye bile elini çekmeden ısrarla devam ediyordu . Ayağı kalkıp dış kapıyı açtım, gelen teyzemdi kapıyı açınca elini çekip duvara yaslandı nefes nefese kalmıştı. Bende bu duruma dalgaya alarak.
"Ne oldu teyze takipcin ona mı yükseldi ." Diyip güldüm . Yüzünü bana çevirip doğruldu iki elini omuzuma koyduktan sonra gözlerimin içine bakıyordu.
" Annen seni on kere aramış , açmamışsın ."
" Bunun için mi bu heyecan teyze , derin nefes al bir rahatla henüz kaçmadım ."
Yüz ifadesi hala daha ciddiydi bir yandan dalga geçiyordum ama diğer yandan içime doğan kötü hissin nedensiz olmasını diliyordum .
" Süreyya , babanı bıçaklamışlar . Şimdi hastanedeymişler ama durumu normalmiş . Hemen anahtarı al çıkalım . "
Bir solukta söylediği şeyi ben hala algılamaya çalışıyordum
Sadece anahtarı alıp teyzemin peşine takıldım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Süreyya
Teen FictionVar oluşuma neden olan şeyler , aslında etkimin hiç bulunmadığı ama beni derinden etkileyen olaylardı.