Oyuna hazırım

11 0 0
                                    

   Otuz sekizde bir İstanbul da   sadece bir numaraya oynarsanız kazanma ihtimaliniz budur.  Bir yıldırımın tepenize düşmesi biraz daha zor bir ihtimaldir belki , yedi yüz  binde bir lotoyu tutturmakmı ?

Boş verin ....

 Ama benim evsiz kalma ihtimalim epeyce yüksekti . Anneannem Sahra 'nın evine taşınmaksa annemin en berbat fikriydi .

Annem arabayı durdururken  " Burası cok güzel , değil mi ? " dedi .

 Omuzumu silkip arka koltuğun camından anneannemin evine baktım . Yüzyılın başında yapılmış, haki yeşili bir barakaydı gördüğüm. istanbulun bende uyandırdığı ilk izlenim cok basitti: apartmanlarla dolu bir yer .... Görebildiğim kadarıyla bütün espirisi buydu.

 Annemin arabasının gıcırdayan kapısını iterek actım . Ağustosun sonlarıydı ,  Eskişehir den İstanbul 'a    kadar 1441 km yolu bozuk bir klimayla gelmiştik . Su gibi terlemiştim .

 " Beşe varmadan geliriz demiştin." dedi anneannem ön kapıyı aceleyle acan anneme seslenerek , " saat altıyı geciyor " Beş yıldır anneannemi görmüyordum ama hiç deyişmemiş . Aynı kıvırcık gümüş rengi saclar, keskin gözler ve en sevdiği penbe renk rujunu sürdüğü büzüşük dudaklar .

 "özür dilerim , trafiğe takıldık " diyerek annem onu hızlıca kucakladı.

" Bütün paranı yatırdığın o cep telefonunu  da kullanmadın yani ?  " diyerek annemin üstünü başını  cekiştirerek anneannem geri cekildi  " böyle acık sacık giyecek kadar da genc deyilsin artık " diye ekledi.

İceriye girdiğimizde ev cok pis kokuyordu.  " Evde hic temizlik yapmadınmı sen " dedi annem . Ama anneannem  yine aynı acıtasyonla " nasıl yapıyım ben , yaşlandık artık yapamıyorum " sen yıllardır aynıydın anneanne , yapmak istemiyorum demiyoda . Ben evi dolaşmaya başladım annem seslendi " Elçin  istediğin odayı sec  " tamam anne " ev cok deyişikti ürkütücü alt kattaki depo diye kullanılan oda cok hoşuma gittti . Karanlık pencere bile yok ama yinede güzeldi " anne ben burayı beyendim " annem "ama Elçin  burası karanlık eminmisin "  anneannem bilmişliğiyle " ben sana diyorum bu kızı doktora götür sen " ben öfkeli bi şekilde " doktora gitmesi gereken kişi ben deyil sensin ben bu odada kalıcam biraz tadilatla eminim  güzel olucak " dedim ve bana birşey demeden gittiler .

            Karnım cok acıktı " anne yemek ne zaman yiyecegiz "  büyükannem " yemek hazırlana kadar dışarda dolaş " tamam diyerek dışarı cıktım . Dışarısı biraz korkutucuydu sessizdi .Bir bisiklet var eski cocukluğumu hatırlattı  babamın benimle ilgilenişini , bisikleti kullanmaya başladım bisiklet yolu var oraya gittim bi kac kişide vardı bisiklet süren . Dengemi sağlıyamadım başka bisikletli birine carptım düştüm . " iyimisin " dedi sesi okadar ictendiki yüzüne bektığımda beyaz teni siyah gözleri korkutucuydu ama yinede cok güzeldi , siyah dalgalı sacları cok güzeldi konuşamadan ona baktım . tekrar etti " iyimisiniz" ben kendimi toplamaya calıştım " şey evet iyiyim " elini uzattı .Elini tuttum sanki kalbim yerinden cıkıyordu . "teşekkür ederim " diyerek oradan uzaklaştım . Cok güzeldi , annem "ne yaptın " ben hala şakın bir şekilde " hiç hiçbirşey yapmadım " diyerek masaya oturdum . Hızlıca yemeyimi yedim ve odama gittim etrafı topladım . Boya almak icin annemle dışarı cıktık . Odam icin karışık renklerde boya aldım . Eve döndüğümüzde , cocukluk arkadaşım Duygu gelmişti . Cok özlemiştim onu hemde cok  , eşyalarımızı taşıyıp boya işini başlamıştık bile . Odam tahmin ettiğimden daha güzel olmuştu .....

     Yeni bir hayata , okula , arkadaşlara ve belkide yeni bir sevgiiye neden olmasın ki ..... 

    Ben hazırım oyun başlasın :D 

ELSA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin