Jason öleli 2 yıl olmuştu. Ethan ile Judith ayrılmıştı .Babası shaun'ı okuldan almak için geldi ve biraz konuştular. Sonrada eve gittiler.Evde shaun televizyon izledi , ödevini yaptı , yemek yedi . saat 10 olmuştu ve yağmur bastırmıştı. Pencereden baktığında kapının önünde bir gazete gördü ve aldı. Ilk sayfada "Origami Katili yine saldırdı" yazıyordu . kaçırdığı çocuk 8 yaşındaydi ve shaun'a çok benziyordu. Ethan "benim çocuğumada böyle olursa kendimi affetmem" diyerek gazeteyi yırttı. Shaun'u uyuttu . Sabah oldu, Ethan ve Shaun parka çıkmıştı. Ethan,Shaun'a Frizby oyanamayı oğretti. Baba oğul güzelce vakit geçirmişti. Shaun ve Ethan eve giderken ,Shaun atlı karıncaya binmek istedi ve bindi.
Ethan'nın başı dönmeye baslamıştı. 1-2 dakika sonra Ethan bayıldı ve uyandığında kendini karanlık bir gecede yolun ortasında buldu. Shaun diye bağırdı ama duyan olmadı. Eve gitti , judith'in evine gitti Shaun'u bulamadı. Kendinden nefret edermişcesine herşeyi kırmaya başlamıştı. Mutfaktaki masanın üzerinde origami olduğunu gördü ve yanına gitti. Origaminin yanında bir mektup vardı. Mektubun içinde "oğlun için herşeye hazır mısın ?" Yazıyordu. Altında da Origami Katili yazıyordu.
Ethan bunu öğrenince direk polise koştu ve olayları anlattı. Anlattıktan sonra yanına emekli ama işini bırakmamış FBI Mr.Shelby geldi ve sana yardım edeceğim dedi.
Ethan Shelby'e olanları anlattı ve evine giderken karısını gördü. Karısı öbür çocuğumuzu da öldürttün dedi ve bağırmaya basladı. Ethan çıldırdı ve eve gitti. Pazar günü Ethan'nın psikolojisi yerinde olmadığı için psikolok'a gitti.
Sonuçları biraz normalin üsteydi.
Ama Ethan bunu yenebileceğini biliyordu ve eve gitti.
Shelby polisiyede işini bitirince, direk Origami Katili Olayıyla ilgili araştırma yaptı ve Origami Katili Sarah diye bir sürtük ile iyi arkadaş olduğunu öğrendi. Sarah'ın evine gitti. Evine geldiğinde çok sert bir ses ile kapıyı açın Bayan Sarah diye bağırdı ve Bayan Sarah korka korka kapıyı açtı. Ondan bilgi almaya çalıştı ve kadın Origami Katili "benim çocuğumuda öldürdü "diye soyledi. Origami Katili Sarah'ın çocuğunu öldürdükten sonra ismini değiştirip estetik yaptığını söyledi. Shelby bunları öğrendikten sonra Sarah'ın sevgilisi sarhoş bir şekilde geldi. Shelby'nin Sarah'a yazdığını düşündü ve küfür ederek dövmeye başladı. Shelby'i öldüresiye dövdü. Tam bıçağı boğazına saplıcakken Sarah ona vurdu. Adam bu sefer Sarah'ıda dövmeye başladı. Shelby arkasından adamı bayıltarak adamı dövmeye başladı ve Adamı camdan attı. Sarah "Çok özür dilerim" dedi.
Shelby cevap vermeden gitti ve Shelby ilk günde Origami Katili hakkında baya bir şeyler öğrenmiş oldu