[Shoping Mall]
"Younghoon, okey tak baju ni?" Soalku sambil menunjuk baju warna hitam padanya.
"Cantik. Tapi kalau warna pink lagi sesuai dengan awak"
"Ah, jinjja?"
Aku sangkut semula baju hitam lalu mengambil baju yang berwarna pink yg menarik perhatian aku.
"Yang ni okey?"
"Okey. Awak pasti nampak comel pakai baju tu"
Aku tersenyum malu lalu pergi melihat baju di bahagian lain pula.
Barang aksesori menarik perhatian aku.
Aku mendekati di bahagian aksesori.
Younghoon turut mengikuti aku.
"Yunha, macam mana dengan rantai ni? Rantai ni mesti sesuai dengan baju tu" ujarnya sambil menghulurkan rantai yang dimaksudnya.
Aku sedikit tergamam apabila rantai itu sebiji dengan rantai yang pernah Hyunjae beri pada aku.
Ada corak arnab di rantai itu.
Rantai itu masih ada padaku dan aku menyimpannya di rumah.
"Erm..saya tak selesa lah pakai rantai. Rasa macam leher saya tercekek." Kataku dengan gelakan palsu.
Younghoon juga turut ketawa.
"Kalau macam tu a-"
"Eh?! Yunha"
Kami berdua menoleh ke arah orang yang menegur aku itu.
Eh?
Dia ni...
Rakan sekolah lama aku...
"Eh? Aku ingatkan kau dengan Hyunjae. Rupanya dengan lelaki lain. Betullah apa yang Hyera katakan tu" ujarnya.
Aku menjadi bingung, tambah dengan cuak apabila dia sebut nama Hyunjae.
Wajah Younghoon menunjukkan dia keliru dengan situasi itu.
"Apa maksud kau dengan lelaki lain?" Soalku.
"Hyera cakap kau dah tak bersama dengan Hyunjae lagi sebab kau dah ada lelaki lain. Kau curang dengan Hyunjae" ujarnya.
Dahiku berkerut.
"Hyera cakap macam tu?"
"Nae. Erm..jadi...lelaki ni...Namchin baru kau?" Soalnya sambil tersenyum gedik pada Younghoon.
Aku pandang Younghoon yang dalam keadaan keliru.
"Tak. Dia cuma kawan aku."
"Ouhhh...jadi kau masih dengan Hyunjae?"
Aku terdiam seketika.
Aku masih dengan Hyunjae?
"T-Tak..."
"Jadi betullah kau dengan Hyunjae dah tak ada apa-apa?"
Aku mengangguk kecil kepalaku.
"Ouhh patutlah Hyera berkepit dengan Hyunjae je. Tapi lepas Hyunjae pindah, dia jadi tak betul pulak dekat sekolah tu. Lepastu asyik post gambar dia berduaan dengan Hyunjae dekat Instagram dia. Mungkin rindu agaknya. Kau tahu Hyunjae pindah sekolah mana?"
Aku menggelengkan kepalaku.
"Ah, lupa pulak. Takkan kau nak berhubung dengan ex-boyfriend kau semula. Ta--"
"Woohye, aku kena pergi sekarang. Kita jumpa lagi nanti ye" kataku lalu menarik Younghoon keluar dari kedai itu.
Aku pergi jauh dari kedai itu.