✘ Chapter 1 ✘

12 3 17
                                    

Suasana yang tenang dan sunyi. Hana sedang lena tido di atas katilnya yang empuk. Ia seperti Hana sedang dibuai mimpi yang indah.

Pintu biliknya dibuka secara perlahan lahan. Seorang perempuan berjalan masuk ke dalam biliknya. Perempuan itu berdiri disebelah katil sambil tersenyum sinis. Di tangannya terdapat sebiji bantal.

"Look at my twin. Sleep peacefully like a sleeping beauty. It's time to wake up you sleepy head"

Tanpa memberi amaran Hani memukul kembarnya Hana dengan bantal tersebut. Hana terjaga akibat pukulan itu. "YAHHHHH! You wanna die or something ?" kata Hana dengan nada geram.

Hani hanya ketawa melihat kembarnya itu. "Wake up sleepy head. How long you wanna fall asleep ?" kata Hani. Hana mengeleng kepalanya. "As long as i want it" jawab Hana lalu baring semula.

Hani berasa geram lalu memukul Hana sekali lagi. Hana cuba merampas bantal tersebut tetapi gagal. Akhirnya mereka berdua mula melawan bantal.

"Ya! You think you can beat me ? I'm stronger than you" - Hana

"Oh yeah. Act like i scare of you" - Hani

"You should" - Hana

Tanpa memberi amaran Hana memukul muka Hani. Hani ingin membalas semula tetapi perbuatannya terhenti apabila ternampak mama mereka sedang berdiri di hadapan pintu bilik.

Mama mengeleng kepala melihat betapa bersepahnya bilik Hana disebabkan mereka berdua. "Why are you are so noisy ?" tanya mama. Hana mula mencarikan apa yang berlaku tapi sudah tentu Hani menafikannya. "Okay,okay stop. Both of you please stop" kata mama.

Hana dan Hani mula diam. Mama mengeleng kepala melihat perangai anak kembarnya. "Get ready both of you. Breakfas is ready" kata mama. "Yes mama" jawab Hana dan Hani serentak.

Sebelum mama berjalan keluar dari bilik, mama menoleh belakang, memandang ke arah Hana. "And don't fall asleep again" kata mama lagi. Hani hanya menahan gelak.

Cuaca yang cerah, udara yang segar. Hana tertanya kenapa dia harus bangun awal pagi. Hana memandang kembarnya yang sedang leka makan sarapannya.

Menu untuk hari ini ialah nasi goreng, roti bakar, telur separuh masak dan pancake bersama air teh dan juga air kopi.

"Wow Hana wake up early" kata ayah mereka. Hana dan Hani hanya tersenyum. "Well good thing, i have something to tell you" kata ayah mereka lagi. "What is it, papa ?" tanya Hani.

"Well starting next week, we will move to South Korea" kata ayah. Hana dan Hani memandang ke arah ayah mereka dengan ekpresi terkejut. "Moving ? Why ?" tanya Hani yang masih terkejut.

Pindah ? Kenapa nak pindah ? Tak nak masuk sekolah baru. Mesti susah nak dapat kawan nanti. Not to mention tak dapat jumpa kawan lagi.

Mama dan Papa hanya tersenyum. "Don't you miss your brother ?" tanya mama. Hana dan Hani hanya terdiam.

Abang mereka ialah Jeong Jaehyun. Dekat dua tahun mereka tidak berjumpa kerana abangnya sambung belajar di Korea Selatan. Kadang kadang mereka ada rasa rindu terhadap abang mereka.

Hani hanya mengeluh. "Well, where we going to study ?" tanya Hani. Hana memandang ke arah ayahnya, menunggu jawapan. "You both will study at Velvet High School one of the best school in South Korea" jawab papa. Hana dan Hani tidak berkata apa apa.

Setelah selesai makan, Hana masuk ke dalam biliknya dan mula bermain video game. Agak sedih bagi Hana apabila mendengar apa yang dikatakan oleh ayahnya tadi.

"If i'm moving i can't meet my friend anymore. Gosh this is hard. Why can't we just pay a visit ? Is that necessarry to moving just because you miss your brother ?"

Hana hanya mengeluh. Hana menghidupkan komputernya, memakai headphone dan mula bermain video game bersama kawannya.

Sementara itu, Hani sedang duduk di ruang tamu sambil memikirkan tentang sekolah barunya. "Why the school name sound familiar ?" tertanya Hani dalam hati.

Tiba tiba Hani teringat sesuatu. Tanpa membuang masa Hani berlari ke bilik Hana. Setiba di hadapan pintu bilik, Hani mengetuk pintu terlebih dahulu. Malangnya, Hana tidak memberi sebarang respon disebabkan headphone dipakainya.

Hani mengeleng kepala. Hani berjalan masuk ke dalam bilik lalu menarik headphone tersebut. Hana mengjeling ke arah Hani.

"What ?" - Hana

"We need to talk" - Hani

"About what ?" - Hana

Hani duduk di hadapan Hana. "About Velvet high school" jawab Hani. Sekarang Hani mendapat perhatian Hana. "Isn't it the school about the student when missing or found dead" kata Hani. Sekarang Hana dah ingat. Patut lah nama sekolah tu macam pernah dengar.

Hana mematikan video game. "You think it's real ?" tanya Hana. Hani mula berfikir. Ia agak sukar untuk dipercayai memandangkan tiada bukti yang sahih. Tetapi banyak rumor tentang sekolah tersebut. Salah satunya, kehilangan pelajar.

Velvet high school salah satu sekolah terbaik di Korea Selatan. Ramai golongan atasan menghantar anak mereka belajar disitu. Akan tetapi, banyak berlaku kejadian misteri disekolah tersebut. Tiada siapa tahu punca yang berlaku. Tiada siapa tahu dalang disebalikn kejadian tersebut.

Hani mula berasa takut. Perkara tersebut selalu terjadi tetapi sekolah itu masih dibuka. Hani tidak mahu menjadi mangsa kepada penjenayah tersebut.

Hana memegang tangan Hani, cuba untuk menenangkan kembarnya. "Don't worry, we'll be fine as long as we're together" kata Hana dengan senyuman. Hani mengangguk kepalanya.

"You say WHAT ?"

Hana menutup telinga apabila kawannya mula menjerit mendengar berita yang disampaikannya. "I know i know. I'm sorry Miya" kata Hana sambil menunduk kepalanya. Miya cuba untuk tidak menangis.

"When you gonna move to South Korea ?" tanya Selena kawan kepada Hana. "Next week" jawab Hana. "Next week ?" Kali ini Miya mula menangis. Hana memeluk Miya sambil memujuknya. "I'm sorry Miya. I really am"

Selena memandang Hana dengan pandangan sedih. "Well i guess we need to spend our time before you start moving" kata Selena. Miya mengangguk kepala. Hana mengelap air mata Miya. "I won't forget you guys. I'm promise" kata Hana.

Miya memeluk Hana semula. "You better not or i will go to South Korea and kill you" ugut Miya. Hana hanya tergelak. Tidak sesekali pon Hana akan melupakan kawan baiknya itu. Ia agak sedih untuk berpisah dengan mereka. Hana berharap dapat berjumpa semula dengan Miya dan Selena setelah tamat pengajian di Velvet high school.

Pada waktu malam Hana duduk di beranda sambil memandang ke arah langit. Hana masih memikirkan apa yang dikatakan oleh Hani. "What if that school really is dangerous ? What if people do die in that school ? Do we need to study in there ?" tertanya Hana dalam fikirannya.

Hana mengosok rambutnya sambil mengeluh. Makin pening kepalanya memikirkan tentang sekolah tersebut. "Maybe it's just stupid story to scare people ? Maybe" kata Hana dalam hatinya.

Jam menunjukkan pukul 12:45 malam. Hana mula berjalan masuk dalam biliknya. Esok hari Hana dan Hani ada kelas. Mereka harus hadir ke kelas tersebut.

"Hope everything will be fine once we move in there" kata Hana sebelum memejamkan mata.


~ BERSAMBUNG

Ini fic pertama saya. Harap korang suka :) Maaf jika ada kesalahan dalam cerita.

Not Like The Others | æspaWhere stories live. Discover now