Oleh kerana Brian berada di Johor. Aku mengambil keputusan untuk pulang ke Ipoh minggu ini untuk bertemu keluarga. Aku memaklumkan kpd Azrul dan juga Brian. Aku bertolak Jumaat ptg selepas bekerja. Ketika di Ipoh, aku berjumpa dgn Azrul hari Ahad dan mengambil keputusan untuk pulang ke KL keesokkan paginya dan terus ke ofis Oleh kerana jadual dan kerja Azrul membataskan kami dr berjumpa ketika aku di Ipoh. Aku faham dgn kerja dan situasi Azrul. Sedikit pun aku tidak terkilan. Mungkin sekarang aku tidak lagi kesunyian seperti dulu kerana Brian sentiasa ada bila aku perlu. Kadang-kadang aku terfikir akan kecurangan ku ini dan aku harap Azrul tidak mengetahui perkara ini.
Sekembalinya aku di KL, aku terus ke ofis dan bekerja seperti biasa. Bos memaklumkan kpd aku yg aku perlu berkhusus sehari di Cyberjaya pd hari Jumaat ini. Khusus bermula jam 9pg sehingga 4ptg. Aku menurut kata bos dan berjanji akan pergi.
Hari Jumaat itu aku bersiap awal kerana perlu berada di Cyberjaya awal pagi. Hanya aku dan seorang lagi rakan pejabat yg berkhusus di situ. Yg lain dr compamy berbeza. Tepat jam 4ptg khusus kami di tamatkan dan aku terus ke kereta ingin pulang. Apabila aku nk start enjin kereta, kereta aku tak boleh hidup. Aku mencari kelibat rakan ku tp tiada. Kami menaikkan kenderaan masing-masing. Aku bingung lalu mencapai phone. Orang pertama yg terlintas di fikiran adalah Brian. Lalu aku menghubungi dia. 3 kali deringan sahaja Brian pun menjawab panggilanku.
Brian: Hello baby.
Aku: Hello. U my car tak boleh start laa. I cuba byk kali tp tak boleh.
Brian: Laa yeke. U kt mana tu?
Aku: Cyberjaya lagi. Baru habis khusus.
Brian: Ok u share location kt i. I call my friends yg keja towing.
Aku: Ok wait. I share.
Ternyata Brian memang selalu ada saat aku memerlukan. Setelah aku share location pd Brian, dia segera menghubungi rakannya. Selang beberapa minit Brian call aku semula dan menyatakan rakannya otw ke lokasi aku dan akan membawa kereta aku ke bengkel. 30 minit kemudian sedang aku tunggu rakan Brian di gerai berdekatan, aku lihat ada kelibat 2 orang lelaki berhampiran kereta aku turun dr lori towing. Aku pun menghampiri mereka.
Aku: Hai. This is my car.
Roy: Hai. Lala ye? Brian ada call saya td bgtau your car tak boleh start.
Aku: Ye betul. Saya kawan dia.
Roy: Ok. Saya Roy. Ni Ravi.
Aku: Hai Roy, hai Ravi.
Ravi: Saya try jump dulu laa ye kut-kut bateri kong.
Aku: Ok saya buka bonet depan jap.
Setelah beberapa minit, kerata aku masih tidak boleh hidup. Ravi maklumkan yg kereta aku kena bawa ke bengkel mereka. Aku menurut. Mereka menyuruh aku masuk kedalam kereta aku dan menurunkan tingkap sementara mereka memasang kabel untuk menarik kereta aku dengan lori mereka.
Di bengkel mereka maklumkan pd aku yg kemungkinan esok baru siap. Aku tiada pilihan lain lalu meninggalkan kereta di bengkel mereka. Ketika aku cuba utk mengambil Grab utk pulang ke rumah, Brian menelefon aku.
Brian: Hello baby. U kt mana?
Aku: Bengkel member u ni laa. Kereta i esok baru siap. I nk booking Grab balik rumah.
Brian: Ehh no need. U wait. I almost there.
Aku: Ok i wait u.
5minit kemudian Brian pun tiba. Setelah berbincang dgn rakannya, Brian dtg kpd ku.
Brian: U nk balik rumah then esok dtg balik sini?
Aku: Yela. Dh siap baru laa i dtg balik ambil.
YOU ARE READING
Kehidupan Baru
Romance⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ 🔞🔞🔞🔞🔞 Kisah realiti bagaimana PKP mengubah kehidupan seorang gadis. Nama watak di olah atas permintaan si pencerita. Plot cerita sama dgn realiti yg terjadi cuma beberapa penambahan bg menarikan lagi cerita.