Bir sabah,güneşin doğmasına az bir sure kala, yatmak icin tabutuna dogru ilerleyen Bay Crepsley,"bavullarini topla,"dedi.Yarin vampirler dagina gitmek uzere yola cikiyoruz.
Vampirin hic umulmadik anlarda bu tarz duyurular yapmasina aliskindim,ne de olsa karar verirken bana danismaya gerek gormezdi. Ama bu kadari bile onun standartlarina gore fazlaydi
Vampirler dagi mi diyerek telasla arkasindan kostum.Oraya neden gidiyoruz.
Seni konsey huzuruna cikaracagim dedi.Artik zamani geldi.
Yuce vampirler koseyi mi diye sordum.Neden gitmek zorundayiz ki ? Ayrica neden simdi ?
Gidiyoruz cunku oyle olmasi gerekiyor dedi. Ve simdi gidiyoruz cunku konsey yanlizca on iki yilda bir toplaniyor. Eger bu yilki toplantiyi kacirirsak bir sonraki icin uzun bir sure beklemek zorunda kaliriz.bu konuda baska tek kelime etmedi. Sordugum diger sorulari duymazliktan gelerek gunes dogmadan once tabutuna uzandi ve beni butun gunu merak icinde gecirmeye mahkum etti.
***
Adim darren shan .Yari-vampirim.Yaklasik sekiz yil oncesine kadar insan olmama ragmen, kader bay crepsley ile yollarimizi kesistirince istemeyerek de olsa onun asistani oldum.Vampire ve yasam tarzina alismakta epey zorluk cektim-ozellikle de insan kani icme konusunda-ama en sonunda direnmekten vazgeçerek ait oldugum irki kabul ettim ve hayatima bu sekilde devam ettim.
Olagunustu gosteri sanatcilarina ev sahipligi yapan ve Hibernius Tall adli biri tarafindan yonetilen gezgin bir sirkin parcasiydik.Dunyayi dolasiyor bizlerin garip ve sihirli yeteneklerini takdir eden izliyecileri sasirtici gosteriler sunuyorduk.
Uzun bir sureden beri Ucubuler Sirki ile beraberdik.Sirkten en son ayrilisimiz alti yil onceydi.Asistanligini yaptigim vampirin dogdugu sehre korku salan Murlough adinda deli bir vampenezi durdurmaya gitmistik.Vampenezler vok uzun zaman once vampir ailesenden kopmus olan bir grup vampirdir ve kanini emdikleri insani oldururler.Vampirler ise boyle yapmaz biz yalnizca ihtiyacimiz kadar kan alip yolumuzu devam eder kanini ictigimiz kisiye zarar vermeyiz.Kitaplarda okudugunuz ya da filmlerde gordugunuz vampir efsanelerinin tumu aslinda vampanezlerden kaynaklanmaktadir.
Bu alti yil oldukca iyi gecmisti.Bay Crepsley nin zehirli orumcegi Madam Octa ile sirkte her gece gosteri yapiyor seyicileri hem sasirtip hem de korkutuyordum.Ayrics birkac sihirli numara da ogrenmis ve bunlari gosterimi dahil etmistim.Sirkin geri kalaniyla da oldukca iyi geciniyordum.Gocebe hayatina alismistim ve bu sekilde yasamak hosuma gidiyordu .
Ama simdi alti yil suren duragan bir hayattan sonra bilinmeyene dogru bir kez daha yola cikmak uzereydik.Konsey ve Vampirler Dagi hakkinda az da olsa bilgim vardi :Vampirler Yuce Vampir adi verilen ve koyduklari yasalara herkesin uymasini saglayan askerler tarafindan yonetiliyorlardi.Yuce Vampirler deli ya da kotu yurekli vampirleri oldurerek diger yasayan olulerin yoldan cikmalarini engelliyorlardi.Bay Crepsley de bir zamanlar Yuce Vampirdi ama hicbir zaman aciklamadigi nedenler yuzunden bu gorevi birakmisti.
Yuce Vampirler belirli araliklarla-artik bu araligin on iki yil oldugunu biliyordum -gizli bir kalede toplaniyorlar gecenin kan emici yaratiklari bir araya geldiklerinde ne konusuyorlarsa onu konusuyolardir .Bu toplantilara siradan vampirler de katilabiliyorlardi ama yine de cogunlugu Yuce Vampirler olusturuyordu.Kalenin nerede oldugunu oraya nasil gidildigini ya da Konsey onune neden cikarilmam gerektigini bilmiyordum ama kisa surede ogrenecektim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DARREN SHAN-Vampirler Dağı
VampireArkadaslar bu kitabi cok seviyorum ve sizinlede paylasmak istedim.Umarim seversiniz ve de oylama,yorum yaparsaniz sevinirim!! 4.KİTAPTIR