SingaMalay VS SingaBru.
"SINGAAAAA," Malay berteriak memanggil Singa dari kamarnya.
"Ada apa Mal!? Apa ada masalah!?," Singa langsung lari kekamar Malay.
"Engga ada masalah kok," Balas Malay dgn nada polosh.
"Lalu?" Tanya Singa yg kesal sambil membenarkan kacamatanya yg tergeser krn panik.
"Aku mau ngajakin kamu jalan² nanti, mau ga?" Tanya Malay dgn nada poloshnya lagi.
Pertanyaan itu membuat Brunei, mantan Singa, jadi pengen nyubit ginjal Malay.
Btw tadi Brunei ikut panik dikit tapi habis itu nguping pembicaraan Singa dan Malay.
"Hemmm boleh² aja lagipula aku gaada kerjaan lagi sampai besok," Jawab Singa mengiyakan ajakan Malay.
"AKU IKUT DONG" Brunei tiba² masuk kamar Malay.
"EH-AYAM" Malay kaget krn Brunei tiba² masuk kamarnya.
"Boleh kan Malay~" ucap Brunei sambil tersenyum dan mulai ada aura menyeramkan disekelilingnya.
"Oh tentu saja boleh~ ahaha" Jawab Malay dgn aura yg tak kalah menyeramkan.
Singa yg gak peka pun hanya bingung melihat kelakuan 2 teman serumahnya.
○●○●○●○●○●○●○●○●
Ingfo:
Di AU-ku yg bersaudara itu:
-Indo, Nesia, Timor Leste, Papua New Guinea & dan semua anak dari keluarga Nusantara, (btw Malay itu sepupunya Indo,skrg jadi adeknya Indo plis)
-Russia, Belarus & Ukraine.
-Netherlands, Luxembourg & Belgium.(Lux ama Belgi emg anaq angkat tapi mereka dah bareng Neth dari kecil.)
-America, New Zealand & Australia.
-Request dong^^
(Ini yg dari keluarga kandung.)
(Brunei ama Singa boleh pacaran krn mereka emg bukan dari keluarga kandung yg sama, sama seperti yg lain.)
●○●○●○●○●○●○●○
"Heyy, aku boleh ikutan ngak?" Tanya Phil yg batiba nongol entah dari mana.
"Boleh kok:), iyakan Malay" -Singa.
"I-iya" jawab Malay.
♧
Malay POV
Sial...rencanaku buat berduaan ama Singa gagal.
Dahla aku cek jam dulu.
"ESTOGEH."
"Ada apa Malay?" Phil bertanya kepadaku.
"Aku baru inget kalo aku mau nemenin Indo belanja bahan makanan untuk nanti"
"Oh yasudah, lebih baik kau pergi dulu, lagipula sebentar lagi jam makan siang" -Singa.
Ini Singa ngusir aku apa gimanaT^T.
Malay POV end.
"MALAYYY, AYO BERANGKAT!" Indo berteriak memanggil Malay.
"Yaa, tunggu 5 menit" Malay membalas panggilan Indo.
"Baiklah" -Indo.
After 5 minutes......
"Indo aku sudah siap" Ucap Malay sambil menaiki motor.
KAMU SEDANG MEMBACA
Indo Life:D
FanfictionHanya cerita gabut kehidupan CH Indo DKK □ Mengandung NetherIndo dan beberapa ship lainnnya ■ □ ■ Cover nemu di Pinterest □ Update kalo niat Mungkin jarang □ Warning: -BxB -Ship yg mungkin kalian gasuka🙏 -Sedikit IndoHarem dan NetherHarem. -Gaje. ...