Gozu

24 3 0
                                    

Gozu (Ökörfej, néhány verzióban Tehénfej), egy japán városi legenda egy tehén fejről szóló meséről. Úgy tartják, a „Tehénfej" története olyan szörnyű, hogy bárki, aki olvassa/hallja, (hamarosan bekövetkező) halála napjáig reszketni fog a félelemtől.

Egy változatban egy osztálykirándulás során a tanáruk mesélni kezdi unatkozó diákjainak a tehénfej történetét. A gyerekek hiába kezdenek el könyörögni neki, hogy hagyja abba, a tanár képtelen leállni. Az eset bekövetkeztével mind katatonikus állapotba kerülnek, és elvesztik emlékezetüket. Egy másik változatban a tanár később a karambolt szenvedett iskolabuszon ébred fel, megrökönyödve konstatálva, hogy körülötte a buszsofőrtől kezdve a gyerekekig mind holtan, habzó szájjal fekszenek, ő pedig nem emlékszik sem a történetre, sem arra, hogy mi történt. A történetet elvileg senki sem tudja elmesélni, mivel mihelyst megismerik, nem sokkal rá meghalnak.

A tehénfej történetéről elterjedt, hogy valószínűleg egy publikálatlan műve a sci-fi-író Komacu Szakjónak, de nincs semmi bizonyíték, ami a rémtörténetet az íróhoz kötné. Létezik egy ukrán „Tehén feje" nevű történet, amely egy nőről szól, aki vendégül látja egy éjszakára az ajtajában megjelenő levágott tehénfejet, illetve egy 2003-ban készült Gozu című film is Miike Takasi rendezésében, de egyiknek sincs köze a városi legendához.

Japán legendákWhere stories live. Discover now