Író:
Cím: Csontok a víz alatt
Zsáner: fantasy
Borító: Szerintem gyönyörű, el tudnám képzelni élőben, domború mintázattal. Dícséretes, hogy te magad csináltad. Jók a színek, passzol a betűtípus a grafikához, illik a történetedhez.
Fülszöveg: Szuper atmoszférát teremt a fülszöveg bevezetése, a hiányérzet keltése, mégis borzongató szavak használata. Ezután tárgyilagosabb, konkrétabb lesz, de a megfogalmazása ugyanúgy izgalmas marad, épp elég információt ad, hogy bevonzza az olvasót, viszont nem spoilerez és nem használod el az összes érdekes elemet. Én nem változtatnék rajta.
Helyesírás: Nem találtam benne hibát.
Fogalmazás/stilisztika: Azon kívül, hogy egy-két helyen lehet kihúznék pár töltelék szót, ha a szöveged bétáznám (ez az első 10 oldalon kb. 3 szó volt), nem vettem észre semmi zavarót. A fogalmazásod gördülékeny, a stílusod egységes, nincsenek éles váltások vagy oda nem illő kifejezések.
Párbeszédek: A párbeszédek a legtöbb helyen természetesek és érdekesek. A helyesírása mindenhol hibátlan. Amit én észrevettem, az két dolog, amin esetleg lehet egy picit csiszolni: az egyik az olvasó felé történő kibeszélés, ami sok írónál probléma, így ha csak néha van jelen, talán nem akkora gond. Ez egyébként az első titkos találkozónál szúrt nekem szemet.
A másik, hogy néha belelendülsz a fogalmazásba, és a sokszorosan összetett mondatok nem mindig hatnak természetesen, túlszerkesztettek. A legközelebbi szerkesztéskor erre tartsd nyitva a szemed, szerintem meg fogod találni őket.Leírások: A leírások könnyedek, gördülékenyek, sokszor érzem azt, hogy megfogod azt a tökéletes kifejezést, ami épp oda való, mindezt szinte észrevétlenül. Viszont néhány helyen a hosszann leírásaid hiányolnak egy kis fűszert. Az alábbi leírás szerintem túlságosan közlésszerű:
"Épp megköszöntem volna az ajánlatát, ám ekkor észrevettem egy alakot a patakon túl. Az erdőszéli fák közt ácsorgott. Mozdulatlanul figyelt, egyenesen minket nézett.
Lelassítottam a lépteim. Egy lány volt az, világos hajába belekapott a szél. Hosszú, szakadt szoknyát viselt, vékony bőrövén apró gyöngyök lógtak. Amint meglátta, hogy felfigyeltem rá, behúzódott az árnyékba."Ez a bekezdés javítható úgy, hogy erősebb szavakat használsz, mellette érzelmeket, érzeteket, esetleg költői képeket, alakzatokat ültetsz be a szövegbe úgy, hogy az még passzoljon a mesélő stílusához. Egyébként magában ez is jó, nem húzza le az írásod minőségét, de nem szerettem volna teljesen üresen hagyni a kritikát.
Karakterek: Nagyon jók a nevek, illetve a csonthölgyek kifejezés. A karakterekben már az elején sok lehetőség rejlik, hogy később kibontakozhassanak.
Kalena néhol nekem túlzottan heves, ez például az uralkodóval folytatott vitában jön át a regény elején. Bár értem, mi a célod, a heves reakciója a rengeteg felgyülemlett feszültsége miatt történik, egy ilyen reakcióért, úgy gondolom, nagyon komoly bűntetést kéne kapnia a történeted világában.Történet: Tetszik a misztikum, érdekes kifejezések, jó atmoszféra. A történetet jól vezeted be, van érzelmi szála, látok benne lehetőséget karakterfejlődésnek, gondolom ezzel nem lesz probléma, illetve maga a fő, misztikus szál is jónak tűnik.
Összegzés:
Nagyon tetszett a regényed már akkor is, amikor először találkoztam vele. Benne is van az ajánlómban, mert a Wattpadon olvasható történetek között a legigényesebb kategóriába tartozik, a külső (fülszöveg, borító) és maga a belső is kiemelkedő. Szerintem jó eséllyel indulhatnál vele bármelyik kiadói pályázaton.
Sajnálom, hogy ilyen sokat kellett várnod a kritikámra és csak ilyen keveset tudtam segíteni. Sajnos egy olyan olvasói válságban küzdök, hogy bármelyik könyvet megunom pár fejezet után, ezért is gondoltam a villámkritikákra, amiben az első egy-két fejezet alapján tudnék segíteni, de neked már nincsenek annyira típushibáid, hanem egy teljeskörű szerkesztésre lenne szükséged, amit jelenleg én nem tudok neked nyújtani. Ha sikerül ebből kilábalnom, szívesen folytatnám a szövegeddel való foglalkozást, akár végig is bétáznám, de nem tudom, ez mikor tudna bekövetkezni, emiatt pedig nem szeretném ennél is tovább várakoztatni a többi jelentkezőt. Remélem, azért találtál valami hasznosat a kritikámban, és még később tudlak ezzel kapcsolatban keresni!
További jó munkát és sok sikert!
YOU ARE READING
Villámkritikák
DiversosEzen az oldalon építő jellegű kritikákat kérhettek és olvashattok. Kritikakérést csak privátban fogadok, különben nem tudom követni :) Írástechnikai cikkeket, tippeket a másik könyvemben találhattok. Ha több segítséget szeretnél, csatlakozz Facebook...