Lelah Bunga Tiara berkejar ke pejabat utama milik keluarga The Rahman. The Rahman Holdings ialah pejabat induk keluarga berpengaruh itu. Tangannya masih memegang sebuah tab mengandungi pelbagai document peribadi milik wanita elegant itu.
Pagi ini, pembantu peribadi ke 15, Sheila yang baru hari ini mula bekerja di syarikat hartanah milik Andy Ruhaifa Rahman, menghantar berpuluh text kepada Bunga.
Pesanan yang dihantar menerusi Aplikasi Ourtext milik Syarikat Bunga,Star Dream Assistant.(SDA)Sheila-boss, encik Andy minta I buat kopi, tapi Semua 8 cawan air kopi terbuang begitu sahaja ke dalam sinki, bila I Tanya, bagaimana dia nk kopinya disediakan, dia cakap terpulang pada you. How should I know
Sheila-boss,I tak tahan sikap encik Andy tu tapi yang I tahu, I want to quit.
Sheila-boss,Can I see you in the office, I am sending you my resignation letter now. Dengan perkataan Quit dari Sheila, sepantas kilat Bunga berkejar ke The Rahman Holdings.(TRH)
" Bunga.... Baguslah I dapat jumpa you di sini, ini surat berhenti kerja I,"kata Sheila yang nampak kelibat Bunga di TRH.
"You dah fikir masak-masak ke Sheila. Bukan senang nak cari kerja, lagi pun gaji you dengan company I dah cecah 5 angka,"pujuk Bunga.
"Lebih baik gaji kurang asalkan hati dan jiwa tenteram, boss. Encik Andy tu bukan manusia, Iblis agaknya. Cakap bukan nak baik-baik,asyik menengking saja,"adu Sheila.
"Apa kata you balik dulu, esok you datang jumpa I di SDA office, kita bincang gaji baru dan kerja BARU untuk Sheila. Urusan Sheila di TRH sudah selesai," pujuk Bunga, Sheila ialah pembantu peribadi terbaik pernah dihasilkan oleh Bunga. Bunga pergi ke receptionist TRH.
"Hai, saya boss kepada Sheila, boleh Saya jumpa dengan CEO the Rahman?" Soal Bunga "
"CEO Yang mana ya, CEO Andy. CEO Amy atau CEO Nusy?"soal Raihana.
"Bukan apa, ketiga tiga CEO ada di sini hari ni " ulas Raihana bila Bunga Tiara tidak menunjukkan reaksi kepada soalan nya."Yang paling tua dan matang serta berakal, encik Nusy please. " Balas Bunga.
" Pilihan yang baik, sekejap ya cik," kata Raihana yang mula menelefon seseorang."Jom cik Bunga, saya bawakan." Panggil Raihana.
Raihana mengetuk pintu kayu yang mempunyai Plat nama Nusy Rahman.
Bunga masuk ke dalam bilik. Kerusi sebalik meja itu berpusing,"Jadi, ini rupanya Bunga Tiara tu ya, jemput duduk cik bunga," pelawa Nusy, dengan sopan.
"Terima kasih encik Nusy kerana memilih Star Dream Assistant Agency untuk mendapatkan pembantu peribadi,"ujar Bunga." You kawan isteri I, dia yang cadangkan Agensi you bunga." Sahut Nusy.
"Ya, apa khabar Ariana sekarang?" Soal Bunga sekadar beramah mesra."Dia sihat sihat jer, cuma terkadang tu penat sikit melayan kerenah si kembar kami,"balas Nusy.
" Ok bunga, let's back to business... You pernah bagi I jaminan akan menghantar pembantu peribadi terbaik di Agensi you, tapi sudah15 orang PA berhenti kerja selepas 1 Hari, apa sudah jadi ni Bunga?" Soal Nusy tidak mahu memberi muka.
"I memang sudah hantar pekerja terbaik I, tapi rasanya you lebih kenal perangai adik you sendiri tuan Nusy, I pernah dengar cerita,dia pernah lari dari rumah sebab tidak mahu menguruskan The Rahman hotel,"provoke bunga, Menggunakan kelemahan Andy.
" lagikan ahli keluarga sendiri tak boleh nak uruskan dia, apatah lagi orang luar,"hujah bunga.
"Tolonglah I bunga, selesaikan masalah ni, you tahu tak adik I tu dah rancang nak lingkup kan Agensi you,"ugut Nusy.
"Dia tak akan berjaya kerana dia belum jumpa lagi seorang perempuan yang degil, pandai buat kopi dan tak akan cepat mengalah.Gadis yang pernah menjadi Setiausaha sulit kepada permaisuri agong,"yakin Bunga." Cik Bunga pasti ke, gadis ke 16 ni boleh handle Andy tu, "sarkas Nusy.
" Apa kata you beri tempoh 14 hari untuk PA baru ni, "Bunga membuat tawaran.
" Ok, tapi I nak jumpa PA baru tu dulu boleh? " soal Nusy.
" tuan Nusy dah jumpa dia pun, "kata Bunga.
" bila, siapa? "
" sekarang, I sendiri akan jadi PA encik Andy, "kata Bunga, dia mahu tahu apakah sikap sebenar Andy,"
"ok, you perlukan ini untuk masuk ke dalam office Andy alamat office dia I akan send kemudian, you boleh bermula esok" Nusy menghulurkan sekeping kad kepada Bunga.'hah! esok, aku perlu jumpa Sheila dulu, masak aku, " kata Bunga. Bunga menghubungi PAnya Siti.
"Siti, esok, bila Sheila datang, beritahu dia dia akan jadi PA kedua saya, dan gaji dia kekal. Saya tak masuk office buat masa sekarang," pesan Bunga.Hari pertama sebagai PA, Bunga memakai suit professional yang sering digayakan ketika bertemu pelanggan untuk Mesyuarat. Louboutine merah setinggi 6 inci menjadi pilihan Bunga. Bunga memilih Toyota Chevrolet untuk ke pejabat barunya. Alamat yang diberikan Nusy membawanya ke pinggir kota, ada 5 huah kontena di sebuah kawasan yang kosong.
'CEO jenis apa memilih kontena sebagai pejabat?'"I nak you Rahsiakan daripada Andy bahawa you pemilik SDA," kata Nusy,
sejurus sebelum Bunga keluar dari pejabat abang sulung itu.Bunga melayang kan kad yang diterima dari Nusy untuk masuk ke anak syarikat The Rahman Holdings. AR Properties. Detak tapak heels Bunga memenuhi ruang kosong itu. Mata Bunga menangkap bayangan seorang lelaki yang sedang memerhatikannya dari tingkat 2.ruang kosong yang luas itu bergema pada setiap langkah kaki Bunga.
"hello... Hello hello hello..." Suara lelaki bergema mengiringi bunyi detak heels bunga."bila awak rasa dah bosan bermain di bawah tu, naik ke sini," suara garau seorang lelaki menyapa Bunga. Bunga menoleh ke atas, lelaki itu sudah menghilangkan diri. Bunga memanjat tangga untuk ke tingkat 2.Bunga menghadapi masalah untuk memanjat menggunakan heels.
"esok, baik pakai kasut sukan jer" gerutu Bunga, perlahan."betul tu, tukar baju dan skirt tu, pakai seluar lebih baik," suara lelaki tadi kembalibergema.
Sekali lagi Bunga terkejut melihat hiasan dalaman di tingkat dua, perabot serba mewah dan kemas.
"I heard a new PA is coming today, but you did not look like a PA for me." sarkas Andy. Dia memandang bunga dari hujung rambut hingga ke hujung kaki."my name is Bunga, nice to meet you." Bunga menghulurkan tangan nya.
Andy menepis tangan Bunga,
"Sorry, but I don't do handshake," balas Andy, dengan angkuh.
"Please sit down, we need to talk," Bunga duduk di sofa di hadapan Andy.
"Andy mengambil laptop nya dan menaip sesuatu dengan pantas.
" Ok, miss Personal Assistant. Listen carefully. First... You are not allowed to call me, Andy, Sir or Boss, other than that are fine.
Second... Your working hour with me is 7 am till 5 pm.
Third... Make me the best coffee in the world every morning.
Fourth... You must be ready to go out for meeting with client even for dinner meeting, thus bring along your clothes and reside that room, " Andy menamatkan syaratnya lalu menunjuk kearah satu pintu yang terdapat di situ.
" Your probation period is 7 days, if you can stand until the end, I will give you a big amount of money as your gift, "tutur Andy.'huh!, challenge Accepted,Lil Bro.' bunga sudah membuat keputusan untuk memanggil Andy dengan. Panggilan lil Bro, lelaki dominant seperti Andy pasti benci dipanggil begitu.
Tinta dari Author: novel ni pernah di published sebelum ini tetapi tidak ada penamat. Hem akan update sedikit demi sedikit setiap hari sehingga tamat. Jika anda suka sudi sudilah tekan butang vote ya.Hem sayang korang...jumpa lagi.
YOU ARE READING
The Crazy Rich and BeastlyHandsome CEO.
RomanceAndy Ruhaifa, dia handsome, dia kaya tetapi dia tidak beku, dia seorang yang ganas. Anak bongsu daripada kembar tiga, dua abangnya. Amy Ruzaifa Dan Nusy Rohaizat masing-masing memegang jawatan CEO di syarikat-syarikat milik keluarga mereka. Sudah 1...