4

22 2 0
                                    

"cukup lari! jatuh nanti, timmy!" suara diane kedengaran di seluruh tadika. kanak-kanak lain masih berlarian walaupun mendengar ngauman diane atau lebih kepada mengiau pada pendengaran mereka.

"uish garangnya mommy to be, let me handle. siapa tak duduk dalam kiraan tiga no cookies for two weeks!" kali ini lily pula berteriak. derapan kaki mula berkeliaran mencari tempat duduk. lily menaikkan keningnya ke arah diane.

"that's how you do it"

"whatever, buka buku dan buat muka surat dua puluh, apa persoalan boleh tanya cikgu" arah diane, dia duduk di kerusinya. lily mengambil kerusi kecil yang kosong dan duduk di tepi meja diane.

"saya ada soalan cikgu" diane menggulingkan matanya.

"apa?"

"encik jeon dah tahu ke puan jeon mengandung" soal lily. diane melihat lily.

"nope" sebutan 'p' diperkuatkan oleh diane. muka lily berkerut.

"eh, you promise me you will tell him? dia curang dengan kau ke beb? that's it im going to whoop his ass" lily sudah menyinsing lengan bajunya, diane menarik lily duduk semula.

"bukan, kau ni fikir yang bukan-bukan. kau tahula kook, dia sibuk kerja. aku tak nak serabutkan fikiran dia" terang diane, makin bertambah berkerut wajah lily.

"sekejap, kau dan bakal bayi comel dalam perut kau ni bukan beban. siapa tahu kalau kau bagitahu jungkook lagi dia bersemangat nak balik awal jumpa kau dan anak" jelas lily. diane mengetap bibirnya.

bukan dia tak pernah cuba beritahu jungkook. dah berkali dia cuba. cubaan pertama jungkook terlena sejurus pulang dari kerja. cubaan kedua jungkook terlalu fokus dengan gaun nipis yang dipakainya. cubaan ketiga jungkook terlalu asyik dengan filem yang baru dibelinya di netflix. akhirnya diane hanya berdiam diri, mungkin dia perlu tunggu sehingga perutnya mula nampak dan beritahu jungkook "tada youre a dad now"

"cikgu macam mana dua tambah dua jadi empat salah ni!" rungut seorang murid, aiden. mulutnya memuncung.

"kalau salah , jawapan dia apa?" soal diane, lily menghela nafas perlahan. dia tahu diane mengelak dari menjawab soalannya.

"dua tambah dua , four la" jawab aiden bangga, diane menggeleng. dia tahu aiden anak kacukan.

"empat , four is the same thing sayang" tegur diane lembut, anak kecilnya itu mengeluarkan bunyi 'o' sebelum dia beredar meninggalkan diane dan lily.

"so?"

"apa?"

"kau patut beritahu jungkook, aku mungkin tak kenal jungkook sangat tapi aku tahu, kalau dia tahu dia bukan orang pertama hal ni. dia akan makan hati"















 dia akan makan hati"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
diane - keempat ;Where stories live. Discover now