A B A N G S U L U N G K U
______________________________________
Aku Halilintar Bin Amato.Anak tertua diantara 7 adik beradik.Aku lahir terlebih dahulu menyebabkan aku ditunjuk sebagai sulung.Aku dari awal tak ada masalah dengan tanggungjawab yang diberi.Tapi aku mencuba bertahan pikul tanggungjawab sebaik mungkin .
Bertahan ...........tahan.......semuanya....
Sakit macam mana pun......kena....tahan.Sebab aku sulung ...Sebab aku paling tua.Sebab aku yang paling diandaikan.Sebab aku abang.Tapi kenapa semua asyik aku..Asyik aku yang disalahkan.Kenapa aku yang kena tanggung ........WHY?!!! KENAPA
.......?!!!AKU PUN PENAT DENGAN SEMUA NI!!! .............aku pun penat .....aku pun sakit ........sakit sangat..........tolonglah faham....please.........Aku mohon..........A B A N G S U L U N G K U
Sepasang kekasih dikurniakan anak 7 kembar.Sungguh hebat ciptaan Allah mengurniakan 7 kembar .Anak kedua Diberi nama Halilintar .Anak kedua ,Taufan.Anak ketiga,Gempa.Anak keempat,Blaze.Anak kelima ,Ice.Anak keenam,Thorn.Anak keenam,Solar.Amato dan Aisyah bergelar isterinya sangat menyayangi anak -anaknya.Mereka memberikan kasih sayang secukupnya untuk kesemua anaknya.
"Sini!Sepak bola kesini Blaze!"
Anak yang bernama Blaze menyepak bolanya ke arah anak yang bernama Taufan.Taufan mendapatkan bola dan mengiringnya ke gawang gol.Dan Taufan menendang dan menjaringkan gol.
"GOLLLLLL!!!!"Taufan
"Apa ni.Tak acilah!Ufab cepat sangat!"kata Gempa yang tidak terima kekalahannya.
"Blegh!Aci kat India lah!"Taufan
"
Ishhhhh.Taufan niiii!!"Gempa mula mengejar Taufan
"Hahahaha!!Cepatlah tangkap!"ejek Taufan.
Maka sesi mengejar antara Taufan dan Gempa bermula.Blaze juga ikut mengejar Taufan.Ice hanya berbaring di bawah pokok dan tidak ambik peduli apa yang berlaku.Thorn hanya memandang bingung terhadap abang -abangnya.Solar pula hanya melihat mereka bermain kejar-mengejar.
Anak yang bernama Halilintar berlari dan berteriak "Woiii!!!Balik!!Dah nak maghrib ni!!"teriak Halilintar.Dengan sepantas kilat mereka berlari apabila abang mereka menyuruh kembali ke rumah.
"Siapa sampai dulu dia yang menang"lari Taufan yang mengambil start dahulu
"Tunggu!Taufan!"ucapan Halilintar tidak diendahkan Taufan.Sebaliknga mereka saling berlari untuk bersaing mencuba sampai di rumah dahulu.
"Ish!Diorang ni memang nak kena "marah Halilintar kerana ditinggalkan.Setibanya di rumah,mereka berebut makanan.Tetapi dimarahi mama mereka."Jangan berebut!Banyak lagi makanan tu!"tegur Aisyah.
"Hehe,sorry Mama"ucap mereka kecuali Halilintar.Mereka makan bersama -sama.Begitulah keseharian mereka.______________________________________
Semakin dewasa ,semakin berat tanggungjawab yang dipikul.Ingin rasanya ku putar masa.Tapi hidup harus diteruskan.Begitulah hidup aku seorang Halilintar.Rumah yang dulu dihuni canda tawa bersama sekarang menjadi sepi.
Sudah larut malam, Halilintar baru sahaja balik dari tempat kerjanya.Halilintar memulas tombol pintu.
"Assalamualaikum,abang balik ni"mata Halilintar mencari penghuni dalam rumah.Apabila tidak mendengar sahutan balas.Halilintar menghela nafas "Hah...........selalu macam ni"Halilintar terus berjalan ke arah biliknya.
Halilintar terus berbaring untuk melepaskan penat lelah dari kerjanya.
"Sampai bila nak macam ni......aku ....penat.........Seandainya aku tak ada .Diorang mesti bahagia tanpa aku"gumam Halilintar.Halilintar meratapi kisah hidupnya yang menyedihkan.
ABANG SULUNGKU
Sinaran matahari menyinari bilik bernuansa merah itu.Halilintar membuka matanya dan bersiap untuk sekolah.Mata nya tidak sengaja melihat surat yang diatas meja.Halilintar menatap sendu terhadap surat itu.
"Kalau aku pergi ,apa diorang akan menangis untuk aku"
______________________________________
ABANG SULUNGKU
Prolog saya ubah kerana author terlupa ni genre angst.Update tidak menentu ya.Vote dan komen ya.
YOU ARE READING
ABANG SULUNGKU
FanfictionAnak sulung ea?Hmm tugas anak sulung ni perlu banyak sabar.Nak jaga adik-adik yang banyak kerenah ni bukan senang dengan kerja parti time lepastu dengan kolej.Hah.... banyak yang kena fikir .Berat rasanya nak tanggung beban ni tapi sudah tanggungjaw...