Fellen Rosedaill was een gewoon meisje die op groeide bij haar ouders in Oosteind. Ze had van nature bruin/donker blond haar, maar omdat ze dat te saai vond had ze een soort dip-dye onderin haar haar gedaan met een licht blonde kleur. Ze had een gezond, mooi mager figuurtje en sprekende bruine ogen. Haar huidskleur was een beetje de kleur van een wolk bij een nog lang niet ondergegaande zon om 8 uur in de pasgestelde zomertijd alleen wat levendiger. Ze had een nog wat verlege look en zoals haar look was zij zelf ook erg verlegen.
Haar leven was net zo makkelijk als een appel: simpel makkelijk en sappig. Ze merkte alleen wel dat het vaak heel saai kon zijn. Heel graag was zij een echte durfhals geweest, maar dat was ze nou eenmaal niet.
Op een gewone woensdagmorgen in de vakantie ging ze net de hond uitlaten bij de dijk verder op. Ze hield van de rust en de natuur dan op zo'n moment. De hond vond het ook altijd zeer geruststellend en heel soms als de kat mee liep de kat ook! Toen ze een stukje aan het lopen was genoot ze van het stille water, de bomen, het gefluit van de vogels en de uil die vloog met een brief...
WACHT?!!!! Een uil met een brief?! Wat moest dat in hemelsnaam betekenen? Wie was er nou zo gek een brief aan een uil te binden? En.... en die uil vloog recht op haar af?!!!! Geschokt keek ze naar de uil die opeens een stukje naar boven ging vliegen en toen hij net boven haar hoofd vloog de brief liet vallen. Fellen die altijd een hele snelle reactie heeft ving de brief. Ze keek naar de brief en zag krullige letters en een hele nette handschrift op de achterkant een zegel. De zegel had zo ver ze het kon zien een schild en een leeuw, das, adelaar en slang erop.
Toen kwam ze in tweestrijd: aan de ene kant was ze erg nieuwsgierig en aan de andere kant erg bang, een brief die is bezorgd door een uil, een vogel! Ze keek nog eens goed naar de brief... Toen ze beter keek zag ze Fellen Wolf er op staan en niet Fellen Rosedaill? Hoe kon dat nou? De volgel heeft zich vast vergist dacht ze en ging terug naar huis.
"Goedemorgen lieverd." "Goedemorge mam." "Alweer vroeg uit bed?" vroeg haar vader. "Anders stond ik hier nu niet, toch?" antwoordde Fellen. "Natuurlijk!" tetwijl haar vader dat zei las hij de krant in zijn favoriete stoel en haar moeder maakte ontbijt. Uiteindelijk maakte Fellen de tafel klaar.
"Mam, pap ik heb me toch iets raars mee gemaakt." "Oh lieverd wat is er?" vroeg haar moeder. "Toen ik ging wandellen kwam er op eens een uil met een brief, maar er stond een verkeerde naam op..." Haar ouders keken elkaar aan. "Raar, we zullen die gene waar de brief voor is wel vinden!" zei haar vader. "Fijn!" zei Fellen.
Na veel zoeken vond ze geen 'Fellen Wolf' alsof ze niet bestond. En na een hele dag vol internet, telefoonboeken en facebook gaven haar vader en Fellen op. Moe en kapot ging ze naar boven om te slapen.
Toen ze op bed lag maakte haar kat de deur open (dat kon haar kat nou eenmaal). Haar rode kat met zachte witte strepen, poten en groene ogen. Ze schok eerst, stapte uit bed en deed de deur dicht. De kat was op haar bed gaan liggen. Na wat ongeveer 5 minuten duurde hoorde ze getik op het raam van haar kamer. Alweer een uil! Ze deed open en de uil liet de brief los. Precies dezelfde?! Alweer Fellen Wolf, uit nieuwsgierigheid deed ze hem open. Ze las de brief... Zweinstijn school voor heksen en tovernaars?!!! Oké wat was dit?!
Wie deed dit? Een gek ofzo? Door de vragen in haar hoofd kon ze niet slapen. Ze zal het vragen aan haar ouders dacht ze. Maar Fellen Wolf.... Ze herkende het toch ergens van?
Ze hoorde gehuil, en een wazige vrouw en man en een kaartje? Ze keken naar het kaartje en toen lieten ze het zien aan haar. Langzaam aan werdt het duidelijker geboren Fellen Wolf.... Een handje greep naar het kaartje.... Haar handje...
Tuuut... Tuuut... Tuuut...
Haar hand sloeg op de wekker."Een droom... Maar wat een rare droom. Het was meer een soort.... Een soort beeld van vroeger. En die baby dat was ik." Dat dacht Fellen maar was het waar?
"Morge!" Riep Fellen toen ze de bocht afnam bij haar trap. "Goedemorgen" zei haar moeder en haar vader was de tafel aan het dekken. "Ik kreeg alweer een uil vannacht, alweer voor Fellen Wolf. Ik had ook een gekke droom van dat ik een baby was en met 2 oudere mensen en een geboorte kaartje..." Toen zag ze haar vader kijken naar haar moeder en haar moeder knikte...
"Lieverd... Je moet weten dat wij je.." "je hebben geadopteerd..." maakte Fellens vader af. Fellen keek geschokt. Was ze geadopteerd?! "Je echte ouders waren tovernaars. Jouw moeder was mijn beste vriendin." zei haar moeder. "Maar wat is er dan met ze gebeurd?!" vroeg Fellen. "Dat weet niemand... Het enige wat we weten is dat ze zijn verdwenen." "DIT IS NIET WAAR!!!!" riep Fellen en rende weg van huis.
Toen ze buiten was in het park zag ze een uil met een brief... WACHT!!!! "Nee niet alweer een uil!!!!! Nog even en..." En de uil liet de brief weer vallen.
JE LEEST
The Marauderz Girlz
Teen FictionWanneer Fellen Wolf haar 1e jaar begint op zweinstein komt ze 3 TOP meiden tegen. Ze zit in de generatie na de kinderen van Harry en hebben natuurlijk allang gehoord over de Marauders. Een nieuw groepje prankt heel de school op zijn kop! Maar hoe zi...