Cerita dia macam ni block sekolah aisyu Ada 3 block jer n block ke 3 ni agak terpencillah Dan paling jauh lah. Bayangkan lah ehh block ni mostly dibuat store ataupun bilik khas macam library or bilik disiplin. Memang sunyi lah. Masa pagi ii tu memang gelap ssngat.
So ada satu tahun tu sekolah tempatkan kelas pertama kat block ni which tu kelas aisyu. Mula ii tu memang banyak lah story yang seram dari budak block sebelah. Ada yang cakap tangga situ berpenunggu lah ada yang cakap waktu petang - petang tu jangan pergi kat block tu sebab ada nenek kebayan. Lagipun sekolah memang cakap kawasan block tu kawasan larangan.
Okay kita mulakan bercerita.
1- masa waktu rehatkan memang kena pergi kantin but ada yang bawak bekal akan stay dalM kelas. Masa kita orang sekolah sesi petang rehat tu of course lah pukul 4 sebab sekali dengan solat asar kan. Masa tu aisyu n kawan adalah yang bawak bekal. Kita orang makan katluar kelas, bangku tepi library, one of members dah habis makan so nak balik kelas letak bekal lah, guess what happened??? Yes kawan aisyu nampak satu bayang-bayang hitam dari belakang kelas dia cam berlari laju masuk bilik store kelas kita orang. Bilik store tu memang ada dalam kelas tu berkunci ehhh.... Berkunci!! So dia mustahil orang tu makhluk yang tak terlihat.
Bukan tu jer ada orang nampak budak kecil lalu lalang KAT koridor depan kelas. Masa tu ada kawan laki aisyu patah balik nak ambik buku kat dalam kelas dan apa yang mengejutkan dianampak sendiri bila nakdatang dekat tu dia rasa seram sejuk je.... So,dia decided terus balik taak jadi nak ambik buku yang tertinggal tu.
Yang paling legend tu tau apa kat block tu ada tangga dan yang ngeri nya kat situ tak boleh lalu sebelum pukul 9. Sebab kalau nak lalu jugak memang akan jumpa..... Tau tak jumpa apa??? Jumpa "dia". rupa dia pompuan tua, pakai baju putih bersih, rambut dia panjang (kembang.) Adik aisyu pernah terserempak sekali, sebab kan dia nak pergi tandas tapi dia kena lalu kat tangga tu. Tangga (ground floor) memang seram .... Tandas lelaki sebelah sana kena lalu tangga tu. Memang adik aisyu tu nampak so terpaksa patah balik. Bila dia tengok jam. Jam tu baru pukul 8 pagi ye. 8 pagi "benda" tu still ada kat situ.2- kesan darah..
Okay banyak tau kesan darah tau kat sekolah aisyu. Yang lejen sekali tandas perempuan block ke 3. Memang selama ni hanya tandas lelaki je yang di gunakan tapi after 4 tahun sekolah kat situ, tandas tu dibuka dan boleh digunakan! Tapi yang menyeramkan, ada kesan tapak tangan yang macam berdarah kat situ. Macam sepasang tapak tangan kalau tengok betul betul.
Selain kat tandas ada jugak kat dinding kat tangga sebelah kelas aisyu. Kesan dia maca. Kesan darah yang terperecik tinggi. Memang seram banyak yang cakap sekolah aisyu tu dulu nya markas askar jepun. Dan yang kesan darah tu, kesan darah mangsa seksaan askar jepun.3- tingkat 4 block 3
Seram kan bunyi dia (sī (4) dalam mandarin maksud dia mati) masa ni kita orang buat camping tapi kat sekolah. Malam yang ke 2, pukul 2 pagi kita orang main permainan burung hantu, macam tutup mata dan bila sampai kat tempat tu kita akan tinggal seorang diri kat situ dalam 15 ke 20 minit lah. Aisyu okay lah semua okay berjalan lancar but ada satu kumpulan ni ada 3 orang hilang!! Yes hilang... Padahal masa ni senior tak der yang menyamar jadi hantu or what lah. Memang gempar lah. Senior pun cari, tapi tak jumpa jumpa... apalagi Last sekali senior call ustaz lah, masa ni senior suruh semua masuk tent jangan keluar. Pagi esok nya bila tanya senior perempuan, diorang kata budak hilang tu dah jumpa. Tau tak kat mana jumpa, dekat tangga seram sebelah kelas aisyu tingkat 3 sorang diri, astu depan library tu sorang dan dekat block yang sama tingkat yang sama tapi hujung block tu sorang. Seram seolah olah dia nak cakap "mati ...mati...mati..."
Budak tu cakap masa tu kan tutup mata, jadi dia cakap dia ada dengar senior pimpin tangan dia pergi somewhere lah pastu tau-tau je dia kat situ dan bila senior yang mencari dia ni datang kat dia, boleh dia tanya kenapa lambat...
Macam ehhh habis tu siapa yang bawak dia ke situ kan??? Memang seram since the moment sekolah tak pernah dah buat camping kat sekolah dah.So amacam seram tak??? Kalau sekolah korang macam mana???? Komen lah sikit🥺🥺
YOU ARE READING
Dalam Larut Malam
ParanormalNi semua based on pengalaman Aisyu dan apa yang diceritakan oleh keluarga ataupun kawan. Cerita tentang misteri or mistik. Nak baca boleh percaya jangan. Sebab sometimes bila terlalu taksub , boleh jejaskan iman. Okey. Jangan risau cerita ni tak de...