Prologue

10 1 0
                                    

Ok guys sebelum baca author nak sangat minta maaf ok kalau ada silap tatabahasa,silap ejaan just remind me ok 👌. Author ni tak lah sebijak kamu so ayat tu actually tunggang langgang. But kalau didapati menciplak karya saya ni akan Ku pijak dia 7keturunan ..ingat senang nak dapat idea ayat tu....

Anyways happy reading hope you enjoy

Byeeeeeee

Enjoy. Ok let's get it.

----------------------++++--+--------------------------

Duduk termenung di sebuah kerusi mewah milik hotel sambil memikirkan apa yang baru saja berlaku pada dirinya yang sudah jatuh ditimpa tangga kerana segala-galanya yang pernah dia miliki dahulu hilang sekelip mata dengan begitu sahaja. Fiziknya yang dulu garang bak singa yang ingin menerkam siapa pun di hadapannya dan juga seorang yang sibuk akan pekerjaannya itu sebagai CEO siapa sangka akan dirampas begitu sahaja tanpa pengetahuan dia. Melihat pemandangan di tingkap yang besar dengan jalan yang begitu sibuk sambil melihat awan yang cerah membuat hatinya tenang.

*Mengeluhkan nafas*

Itulah yang keluar dari mulut Juweta sembari berfikir bagaimana nasibnya yang akan datang, bagaimana ingin meneruskan hidup dan bagaimana ingin mendapatkan kembali jawatan CEO itu serta company arwah bapanya.
-----------++💓++--------------

"Untuk pengetahuan engkau Rumah ni dah jadi milik Azlan dan Eli sepenuhnya! Engkau tau kan haikal penama pertama rumah ni. "
Perempuan berpakaian serba mewah menatap Juweta dengan sinis.

"Aku tau lah haikal penama pertama rumah ni dia anak aku kan memang sahlah dia anak aku yang kau nak menyebok apehal!?"
Teriak Juweta sambil menatap dengan marah perempuan yang berpakaian serba mewah yang entah datang tiba tiba untuk tuntut hak yang bila masa Juweta bagi.

"Hey,aku nak engkau tau yang haikal tu anak kandung kepada Azlan dan Eli. Kalau tak percaya bolehlah tengok bukti DNA report tu."
Buat seketika Juweta mematungkan dirinya sebentar dan sedang mencerna apa sebenarnya yang terjadi. Kenapa haikal tu anak Azlan dan Eli? Bisiknya dalam hatinya. Dia seperti tidak percaya dan tidak ingin menerima hakikat tersebut.

"Adam, bawa sini tunjukkan dia DNA report tu."
Dengan muka yang tidak bersalah lelaki yang memakai seragam lengkap jalan menuju ke hadapan lalu memberikan fail berwarna coklat yang berisikan DNA report pada Juweta.

"Azlan apa ni!!"
Azlan tidak menjawab pertanyaan Juweta justru langsung menitiskan air mata miliknya.
"Azlan are you listening to me!!?"
Sekali lagi Juweta memangilnya yang sedang duduk di kerusi menghadap tingkap.
"Azlan I'm talking to you!!!"
Dengan sampai satu tahap Juweta marah lalu meraung seperti singa yang marah akan terhadap musuhnya. Tanpa basa basi Juweta membuang surat bersertakan fail pada Azlan yang sedang menangis teresak-esak kerana ini bukan kemahuannya tapi ini kemahuan mak mertuanya yang tak tau bila nak mati.

"Bodyguard tolong bawa keluar perempuan ni dari rumah sekarang juga!"perintah perempuan itu sambil menunding jari pada Juweta.
Juweta yang menginginkan jawapan dari Azlan malah tidak kesampaian. Dua orang yang perpakaian seragam lengkap bodyguard datang menarik Juweta keluar dari rumah. Sementara haikal pula ditahan oleh perempuan yang berumur 20-an.

--------&&&-----&&&&------&&&&--------

BLACK ROSE(MALAY FANFIC)Where stories live. Discover now