2. Exposed

40 5 0
                                    



Op een dag zat Lynth zoals gewoonlijk in het hoekje van de aula. Het was weer een dag als alle anderen. Weer een dag verspillen met naar school gaan. Weer een dag blauwe plekken oplopen. En niemand die het zag. Niemand. Ze voelt tranen opkomen.
"Hé, gaat het wel?'' vroeg een meisje plotseling aan Lynth. Lynth schrok. Natuurlijk ging het niet met haar, maar dat hoefde dat meisje niet te weten.
''Het gaat wel," zei ze. Snel veegde ze de opkomende tranen weg.
''Kom op zeg, ik ben heus niet achterlijk of zo!'' het meisje lachte.
''Ik ben Nohe, ik ben nieuw hier!'' zei Nohe. Na een paar seconden stilte draaide Lynth zich met een ruk om.
''Jij! Hoe durf je! Je hielp me niet eens!'' schreeuwde Lynth woest. Nohe schrok.
''Waar heb je het over?'' vroeg Nohe verbaasd.
''Oh, dat weet jij donders goed!'' schreeuwde Lynth nog een keer.
''Oh jee, misschien moet je even naar het toilet, om je rooie kop bij te werken, Lintje!'' lachte een jongen. Lynth sprong op en vluchtte de aula uit. Ze rende naar de toiletten. Nohe achtervolgde haar. Toen ze binnenkwam, zag ze dat Lynth door het raampje naar buiten was geklommen. Nohe klom ook naar buiten. Ze kwam in een schuurtje, met een aantal sportspullen en een paar fietsen. In het hoekje zag ze Lynth.
''Hé, vertel me eens, waarmee hielp ik je niet?'' vroeg Nohe voorzichtig.
"Rot op!" De tranen stroomden over Lynths wangen.
"Hey, ga niet eerst boos op me worden en vervolgens zeggen dat ik moet oprotten! Misschien kan ik het goed maken?" zei Nohe met een bezorgde blik.
"Je kunt dit niet goedmaken!' snikte Lynth.
"Vertel me op z'n minst wat er gebeurd is!'
Er viel een stilte. Lynth haar wangen waren nat van de tranen.
''Het was verschrikkelijk!'' snikte Lynth. ''Ik... Jij... Ik liep door het parkje, je weet wel, en toen zag ik ze,'' ging Lynth verder.
''Wie zag je?'' vroeg Nohe.
''Ik zag, ik zag ze, gewoon. Ze kwamen op me af, pakten me beet en sleurden me de vijver in. De enige die het zag was jij,'' snikte Lynth.
Opeens herinnerde Nohe het weer.

Lynth, gewoon Lynth (WORDT HERSCHREVEN!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu