1

142 14 12
                                    

none's POV

Hujan lebat membasahi Pulau Rintis. Boboiboy merenung ke luar tingkap sambil menongkat dagu. Ochobot masuk ke dalam dan menyapanya, dia sudah mengetuk pintu dan memanggilnya tapi Boboiboy tak sedar.

"Boboiboy."

"Oh, Ochobot sorry aku tak perasan kau kat sini."

"Kau masih lagi fikir pasal apa yang Fang kata tadi ke?"

"Hmmm... Aku tak tahu la. Kepala aku serabut gila sekarang ni."

"Kau jangan la ambil hati sangat apa yang dia cakap, dia mesti tak maksudkannya." Kata Ochobot cuba untuk beri semangat.

"Aku tahu tu."

Flashback

"Hah?! Hilang??!!" Teriak Boboiboy pada Gopal.

Meraka terus kelam kabut mencari power shpera yang sudah larikan diri. Dan akhir nya power shpera itu berjaya lepaskan diri.

"Aduh! Boboiboy aku suruh kau jaga power shpera tu sekejap je macam mana boleh terlepas?!" Tengking Fang pada Boboiboy.

"Aku pergi tandas sekejap aku suruh Gopal jaga kejap." Kata Boboiboy.

"Lepas tu kau nak salahkan aku?" Kata Gopal tak nak mengaku kesalahannya.

"Apa aku nak cakap kat komander nanti?" Marah Fang.

"Biar dia je jawab nanti Fang." Kata Gopal lalu pergi bersama Fang dan meninggalkan Boboiboy.

Flashback end

Boboiboy mengeluh kuat lalu membaringkan diri ke atas bantal. Pada malam itu, Boboiboy mendapat satu mimpi pelik. Dia juga keliru jika itu sekadar mimpi, memori lama atau satu petanda.

Boboiboy POV

"Boboiboy... Boboiboy... Psst kat sini la. Mari sini Boboiboy, pegang tangan aku."

S..siapa...

"Pegang tangan aku Boboiboy, kita akan pergi tengok bintang!"

Seorang budak perempuan menarik tangan aku masuk ke hutan. Aku tak boleh bergerak tapi mengikut ke mana dia pergi.

Siapa kau? Aku kena kau ke?

Aku tak nampak muka dia. Siapa kau?

Senyuman tu... Indahnya...

Boleh tak aku dapat senyuman macam tu balik?

"Mestilah, semua orang berhak untuk dapat kebahagiaan."

Huh...?

"Apa kata kau balik, mesti ramai yang tengah menunggu."

Siapa?

"Kawan-kawan kau, family kau dan ramai lagi."

....

"Kau tak boleh ada kat sini atau nanti benda lain yang masuk."

Huh? Apa yang kau cuba cakap ni?

Eh...

Budak perempuan itu perlahan-lahan menghilang dan kegelapan mula menyelebungi.

"Ahahahahaha!!!"

Siapa pula?!

"Berjaga-jaga la dengan langkah kau Boboiboy takut nanti kau membuka kunci dengan tangan kau sendiri."

My Real TwinWhere stories live. Discover now