Beberapa minggu kemudian
Hyeona turun dari biliknya dengan pakaikan kahwin itu lalu pergi ke kereta yang mewah dan gerak pergi ke dewan.
" weh jeno phone aku mana " tanya hyeona.
" ada tu hah , dalam bag kau " kata jeno.
Hyeona mengambil phone di dalam bagnya terus chat wooyoung yang sudah tiba di dewan. Tanpa sedar majlis ini dijalankan serentak bersama seonghwa dan maeraa.
Wooyoung <3
wooyoung awak dah sampai ke
dah lah sayang tunggu kau
dengan maeraa je nih...ouhhh okayhh tunggu saya tauu ..
yeeeee sayang...
____________________________________________
Hyeona teruja , akhiranya dia dapat kahwin dengan laki yang dia pernah gilakan dulu. Maeraa ? TIDAK SAMA SEKALI , dia tidak pernah tahu apa apa pun pasal seonghwa.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Maeraa kaku seperti batu di dalam kereta tersebut seperti tiada orang ingin melayani nya. Seonghwa ? dengan girlfriend dia lah minyoung tu."huaghhhh " menguap maeraa slow lalu baring kecermin dan melelapkan mata ,, terhantuk hantuk dia di cermin kereta kerana bonggol jalan.
" sayang nk sleep kejap boleh ? " tanya minyoung.
" boleh sleep lah ,, seonghwa dodoikan " kata seonghwa pula.
Seonghwa dodoikan minyoung yang sedang tidur mata nya berganjak pergi ke maeraa yang sedang terhantuk dari tadi kepalanya dengan cermin. Tanpa sedar maera dihantuk kan ke cermin dengan kuat sekali sekilas hantukan itu berbunyi maeraa terbangun dan memegang kepalanya.
" a-ahh " maeraa mengusap kepalanya dan mengeluh kecil dia tahan mata untuk tidur.
" kau tido pukul berapa semalam ? " kata seonghwa tegas lembut.
" d-dalam pukul 3 pagi ,, s-sebab saya nk kena iron baju pengantin ni " kata maeraa.
" ouhh kenapa kau tk suruh bibik " tanya seonghwa.
" s-saya tak biasa mintak tolong orang d-dekat rumah pun saya buat semua sendiri. " kata maeraa.
" tuan dh sampai dewan " celah driver seonghwa.
" thanks " seonghwa mengejut yeoja chingu nya dan keluar dari kereta. Maeraa keluar sendiri dan memegang dress tersebut sendiri.
" maeraa ? MAERAAA ! " panggil hyeona dari jauh dan berlari ke arah maeraa diikuti pengapit nya yang akan memegang dress labuh itu.
" eoh hyee ,, best nya ada pegang dress ,, aku tade pun " kata maeraa jealous.
" elehh btw jom ikut aku ,, kau tak tahu kan bakal suami aku sape jomm " hyeona ingin menarik maeraa tetapi maeraa menahan seketika.
" saba bagi aku pergi tacap muka kejap " kata maeraa.
" dekat mana ? " tanya hyeona.
YOU ARE READING
MAFIATEEZ ⛓⛓
Fanfictionsekumpulan sahabat pada awal remaja menjadi sahabat sehinggalah bertemu dengan dua org gadis yang membuatkan persahabatan mereka hancur dan muncul nya mafiateez dalam diri mereka. Anda percaya cover buku ni main character dia hongjoong anak kim ? TI...