chap 1 : hadiah dari chenle

45 5 2
                                    

Haechan pov :

aq bosann~❞aku merengek kat balcony castle aku ngan jaemin. ❝weyh daeman kau bosan ak ?❞ jaemin pandang aku, dia cakap ,❝Sama lah, kenapa lah renjun kene pergi rumah chenle arini ? HUWAAA, BARU NAK MAKE OUT-❞ dia bole cakap tu sekuat kuat nya, aku cakap kat dia ❝Woi bodo, apahal cakap kekuat ?! Kau tau kan papa aku homophobic !!❞ aku whisper yell kat dia, patu dia terus ❝owh ye, baru ingat hehe..❞ dasar.. nasib sayang.. ❝by the way, aku nak tanya, kau kan pernah pegi earth side.. cantik tak ?

Jaemin pandang aku tak percaya, patu dia cakap ❝Erm.. aku bole cakap tempat tu cantik, harmoni, suasana yang tenang.. tapi earth sama je cam enchanted.. ade yang harmoni ade yang tak harmoni ..❞ aku angguk lah, aku cakap kat dia yang aku nak amik air jap,

Aku turun tangga, aku TERdengar perbualan mama papa aku. ❝Papa nak kawin kan anak kita dengan keluarga shin.❞❝tak.. tak papa tak bole buat camtu, biarlah anak kita cari jodoh dia yang telah ditakdirkan tuhan. Jangan jodohkan dia dengan shin ryujin.❞ aku.. tatau lah, aku speechless.. aku akan di jodohkan dengan bestie belok aku ? I mean, aku oke je tapi dia bangga jadi lesbian takkan aku nak ganggu.. aku tarik nafas, aku ketuk pintu ruangan tu, ❝Mama ? Papa ? Echannie nak keluar, nak jalan jalan dengan jaeminie, ryujinnie.❞ aku nampak papa aku angguk, aku pon peluk dia patu pergi ke mama aku, aku kiss pipi mama aku patu aku lari ke bilik. Aku panggil jaemin tuk keluar jumpa ngan ryujin. Dia angguk patu dia ikut aku keluar.

AHHHHHH!!❞

Woi bodo, takyah jerit la. Bising tau tak ? ryujin pandang aku patu dia gosok belakang telinga dia dengan jari. Aku pandang la dia, lepas aku sedar tadi aku jerit. ❝haha, mianhae❞ aku pun tersenyum manis di situ, dia still marah, aku terus peluk dia dari belakang dengan muka comel. Dia pon gelak dengan kuat ❝sokey sokey, HAHAHA!! Funny siak tengok kau. Sokey la aku tak marah❞ dia tepuk kepala aku lembut. ❝owh and aku nak announce kat kau yang kita dua akan dijodohkan

WHAT ?!❞ ❝YAH DAEMAN❞ Kitaorang pandang dia, dia bole giggle kat situ, dia pandang kitaorang balik, ❝but seriously, betul ke ? Korang kalau nak aku jujur, korang sumpah tak sesuai. Kalau sesuai pon, sexuality korang belok. Echan bisex, kalau ryujin proud lesbian. Takkan ryujin nak ngan laki ??❞ patu aku tepuk pipi dia, aku buat lah sign suruh senyap. Sigh. ❝papa aku bole dengar, and ye aku tau tentang sexuality confident gay jaemin. dia pon oh.

cakap tentang apa tak ajak aku ??❞

Aku pandang belakang, nampak renjun yang tengah pegang something. ❝tade pape, and apa yang kau tengah pegang tu ?❞❝owh ni, chenle kasi. dia kata buah tangan dari earth tuk korang. Dia pon rindu korang tiga❞ kitaorang pon 'aww' kat chenle, sebenarnya dia dah lama tak datang ke enchanted, so kitaorang rindu lah. Aku pon ajak diorang pegi taman yang berdekatan. Kitaorang duduk kat pondok tu, renjun pon letak la barang tu kat tengah-tengah. Ryujin kat dia nak cepat dia pegi bukak terus. ❝korang lambat sangat, aku nak tengok apa yang chenle kasi..❞ haish.. dia nii, kitaorang pon perati je barang tu dengan mata yang berair. Hiks.. semua tu adalah plushies yang kitaorang kasi masa dia kecik dulu..


Flashback:

lele, jom nak, kita pergi earth. Kata lele, lele excited nak pindah sana❞ chenle pon angguk kat mummy dia, dia pandang kitaorang. Dia lari, patu peluk kitaorang erat-erat ❝HUWAAA, LELE NAK TINGGALKAN KAMII !!❞ echan, jaeminie, ryujinnie ngan renjunnie nangis sekuat-kuat nye. ❝eh- mana ada, lele bukan nak tinggalkan abang echan, bang jaeminie ngan kak ryujinnie.. tapi ni sebab lele separuh manusia, jadi mummy taknak apa apa jadi kat lele.❞ kitaorang pon lap air mata lele yang dah keluar, kitaorang amik plushie kitaorang patu kitaorang kasi kat lele, ❝nah, kalau lele ade masalah ke, kene buli ke.. peluk plushies ni.. nanti plushies ni teman lele.. hiks❞ dia senyum patu peluk kitaorang balik, mummy dia pon peluk kitaorang, kiss dahi kitaorang. Dia tengok renjunnie ❝betul ke njun tanak ikut ?❞ dia angguk, mummy dia sigh. ❝ok, nanti kalau ade pape datang earth atau pergi cari jaeminie oke ? Kamu tahu kan kat mana jalan pegi earth ❞ dia senyum sambil cubit pipi renjunnie. Dia diri tengok mama echan, ❝akak, meiling pergi dulu ye❞ dia pon pergi dengan sekelip mata.

End flashback:

hiks..rindu chenle.. bila lah dia balik sini .. hiks❞ aku nangis kat situ sebelah ryujin. ❝ECHAN, BALIK CEPAT PAPA ADA ANNOUNCEMENT NAK BAGITAU❞ 'Ish.. ruined the mood' ❝YE PA, SABAR!! Sorry gays, aku balik dulu tau.❞ diorang pon ok, aku pandang plushie tu, aku amik aku punya, peluk kuat kuat. Aku lari sampai castle.

-☔-

FUH, PENART TYPING. Oke, how's the first chap ? Sorry kalau cam tak feel sangat.. still new to this, oke la ni tuk chap 1, nnt kalau ade masa author akan update emotionless mafia oke byebye!!

ᗴ𝗡ᑕ𝗛ᗩ𝗡T𝗘ᗪ 𝙇O𝙑ᗴ  || markhyuckWhere stories live. Discover now