Ini adalah cerita yang diceritakan semula dari sudut pandangan Minghao.
🎈🎈🎈
Spruhh
Seokmin dan Mingyu yang sudah agak reaksi Minghao redho kena sembur dengan air dari mulut dia.
"Korang nak aku setuju untuk couple dengan sesiapa yang confess kat aku?!" Mingyu dan Seokmin menganggukkan kepalanya.
"Why? Aku okay je selama aku single ni." Seokmin memutarkan mata mendengar keluhan Minghao.
"Ni masa untuk kau cari seseorang untuk bersama. Sebagai pasangan hidup. Kau nampak macam takde cita-cita." Ujar Seokmin selamba membuat Minghao menatapnya tajam.
"Betul tu Hao. Aku dah ada seseorang kat hati. Seokmin pun dah ada orang yang curi hati dia. Kau bila lagi?" Tambah Mingyu sambil jongketkan keningnya.
Nak je Hao sepak buntut sekor-sekor kat depan dia ni tapi dia kena sabar. Tak boleh bongkarkan identiti dia. Belum masanya lagi untuk tunjuk siapa Xu Minghao.
"Fine fine! Aku setuju!" Seokmin dan Mingyu ber-highfive berdua membuat Minghao semakin menjeling mereka.
"Dah tak payah-"
"Minghao." Panggil seorang perempuan memotong percakapan Minghao. Minghao memandang belakang.
"Nae?"
"Minghao, Junhui sunbae panggil awak."
"Junhui sunbae? Sunbae yang terkenal dengan sifat badboy tu ke?" Tanya Seokmin. Pelajar perempuan itu mengangguk.
Minghao dengan ragu bangun lalu berjalan ke arah Junhui dengan muka tertanya-tanya. Junhui berdiri di tempat di mana semua mata memandang ke arahnya. Lebih mengejutkan kerana dia sedang memegang sebuket bunga.
"J-junhui sunbae cari saya?" Junhui mengangguk dengan senyuman lalu menghulurkan buket bunga itu.
Makin berkerut dahi Minghao melihat bunga itu. 'Dah kenapa dengan bunga bagai ni?'
"Xu Minghao, I admit I have interest with you. Will you be my boyfriend?" Tanya Junhui tenang. Minghao blank.
Seokmin dan Mingyu menutup mulut mereka. Tidak sangka dia akan dapat luahan secepat ini. Minghao menjeling kawannya yang ada kat belakang.
'Banganglah diorang dua ni. Habistu aku kena terima ke?!'
"Jadi?" Junhui masih setia menunggu jawapan. Minghao menunduk lalu menganggukkan kepalanya acah-acah malu padahal dia rasa dia nak tanam diri sendiri dah sebenarnya.
"Ung. Aku nak."
Junhui menarik pinggang ramping Minghao mengejut ke dalam sebuah pelukan. Semua orang yang berada di kelab menari itu menepuk tangan mereka.
Dapat Junhui rasakan Minghao sedang tersenyum di dalam pelukannya walaupun sebenarnya Minghao sedang tersenyum senget.
'What a luck.'
Seokmin dan Mingyu tersenyum sambil menyilangkan tangan. Mereka berdua tersenyum penuh erti. Mingyu menyenggol tangan Seokmin perlahan.
"Seem like it's Hao lucky day, it's it?"
"Yup! It's Hao lucky day."
🎈🎈🎈
"Aku rasa... aku suka Junhuilah."
YOU ARE READING
[C] 𝐃𝐚𝐫𝐞 || 𝐉𝐮𝐧𝐡𝐚𝐨
Historia Corta[Seventeen Junhao bxb] "Aku dare kau couple dengan junior kita yang terkenal polos tu, Xu Minghao." Satu dare diberikan kepada Junhui. Mahu tak mahu Junhui perlu melaksanakan dare tersebut. Minghao yang memang polos menerima dare tersebut. Tapi apa...