huoh

jeongguk huokaisee, ääni kuuluu pienessä ilkeästi räikyvän punaisessa autossa.

"ääh, turhaan huokailet. kyllä meillä tulee olemaan hauskaa!-" jeonggukin täti, jeon heegeum, iloisesti sepittää, olkapäihin asti oleva ruskea tukka, joka oli ponnarilla, ja paksu otsatukka koristaen tuon perinteistä naamaa. "- sitä paitsi saan vihdoin jotain aikaiseksikin ympäri taloa, kun on vahva mies auttamassa. eikös?" tuo jatkaa hymyillen.

jeongguk hymähtää tuolle, pieni hymy suunsa pielessä. hän oli aina tykännyt tädistään, lapsena aiheuttaen varmaan ylimääräistä draamaa, kertoessaan että tahtoisi mieluummin tädin äidikseen, nyt sitä ajatellessaan hän ei voi muutakuin nauraa sitä kuinka hän todellisuudessa toivoi sitä vieläkin.

naimaton, tuimea ja tömäkkä nainen mikä täti heegeum olikin, oli hän myös sydämmellinen ja aina lohduttamassa jeonggukia, joka lapsena aina tuli tuolle itkemään.

jeonggukin äiti ei ollut tehnyt mitään väärää, tuo oli kuin kuka tahansa muukin äiti, suojeleva ja käskevä eikä edes niin pahasti kuin monen muun, hän oli silti lempeä kun tilanne sitä suosi.

jeonggukin pieni teini-ikäinen mieli, kuten monien muidenkin, väärin ymmärsi äitiensä huolen. jeongguk huomasi kuinka äiti alkoi kyselemään missä poika oli ollut koko illan, ensin kun hän vastasi että 'kavereiden kanssa' se oli vielä totta, mutta kun aikaa kului vastaus pysyi samana, vaikka totuus muuttui.

jeongguk oli tietysti niin sanottujen kavereiden kanssa aina, mutta ei ollut puhetta mitä heidän kanssaan tehtiin.

jeonggukin mieleen vuolahtaa päivä, jolloin hän käveli koti ovesta sisään hiukset värjättyinä, myös päivä jolloin jeonggukin vanhemmat olivat päättäneet lähettää hänet kesäksi pois;

vetäen huppunsa tuoreesti värjättyjen hiuksiensa päälle jeongguk vääntää kahvaa hiljaa, toivoen että hänen vanhempansa olisivat jo nukkumassa, ja että hän voisi huolehtia heidän reaktiostaan myöhemmin.

"missä viivyit?" jeonggukin äidin ääni kaikuu hänen korviinsa, saaden hänet säpsähtämään. hän ei ajatellut että he olisivat hereillä enään kello kahdelta yöllä.

"olin kavereiden kanssa" tuo selittää yrittäen jatkaa matkaansa huoneeseensa, hänet kuitenkin keskeytetään. "mitä te teitte kahdelta yöllä?" hänen äitinsä nousee sohvalta.

"oltiin pelaamassa korista, ja oon iha hikine mun täytyy mennä suihkuun,, öitä" jeongguk sanoo ja lähtee kipittämään pitkin käytävää huoneeseensa. "tuuppas takas" hänen äitinsä käskee. jeongguk huokaisee ja kääntyy kannoilaan vasten äitiään.

"kyl mä tiedän että te ette ollut pelaamassa korista" jeonggukin äiti huokaisee, nostaen kätensä kasvojensa yli , vieden sen hiuksiensa läpi.

jeonggukin vannoi että hänen sydämensä oli hyppäämässä hänen kurkustaan pois.
"pidätkö mua tyhmänä, ettenkö haistaisi tupakkaa vaatteissasi" jeonggukin äiti huutokuiskaa, osoittaen poikaa vihaisesti sormellaan.

sitten tuo laskee sormensa, silmät pyöristyen tuo ravaa jeonggukin luo ja repäisee hupun tuon päästä. "poika kulta, mitä helvettiä sä oot nyt menny tekemään hiuksilles?" tuo sanoo hieman liian lujaa.

"mitä siellä mökästetään?" jeonggukin isä huutaa olohuoneesta, kuuluu narahdus jonka jeongguk tunnistaa vanhan sohvan narinaksi.
jeongguk vetää hupun takaisin päähänsä ja hälvenee äitinsä näkökentästä huoneeseensa.

hetkeä myöhemmin kuitenkin hänen oveensa koputetaan, ja ilman vastausta se myös avataan. jeongguk jatkaa puhelimensa selaamista, ihankuin hän ei olisi viittävailla valmis oksentamaan sisäelimiänsä ulos.

"ootko idiootti muka tupakkaa poltellu?" hänen isänsä melkein jo huutaa. jeongguk vain nielee vastalauseensa tietäen ettei tuohon tehoaisi mikään.

"ota huppu pois kun sulle puhutaan"

'huoh' jeongguk ei voi muuta kuin hitaasti vetää hupun päästään, totellen isänsä sanaa. "mitä helvettiä sä oot tehny?!" tuo huutaa oven suusta.
"pakottiko joku sut värjäämään?" jeonggukin äiti yrittää järkeillä. "ei tietenkään, itse tahtoo pilata ulkonäkönsä. tuollainen heitetään ulos koulustakin!"

'minkä lainen?'  hätkähtäneenä vanhempiensa huutamisesta poika jää yksin miettimään, mitä hänen isänsä tarkoitti.

puhuiko hän hiusväristä, lävistyksistä jotka koristivat hänen korviaan, kenties pienestä tatuoinnista jonka kanssa hän oli vain yksi päivä herännyt, ehkä he tarkoittivat hänen luonnettaan, asennetta jopa, ehkä kaikkia.

jeongguk istuu sänkynsä perällä puhelin solakoissa käsissään, viestittäen ystävilleen että tapaavat tuon juna-asemalla, josta on ajan saatossa tullut yleinen tapaamis paikka.



avaten silmänsä kuorsaukseen, jeongguk herää vihdoin jälleen kerran talosta jota hän ei tunnista, keskellä ihmisiä joita hän ei myöskään tunne.

hän oli nukahtanut sohvalle, tuntemattomien ihmisten keskelle. 'mahtavaa'.

järkyttävällä päänsäryllä herääminen keskelle hiestä limaisia ja alkoholista tahmaisia ihmisiä ei ollut mukavin mahdollinen tapa aloittaa aamu.

'ei saatana' poika stressaa, huomatessaan olevansa pelkissä alushousuissaan. hän katsoo ympärilleen ja näkee toisen puoliksi alastoman henkilön; ming junwhi, nätti ja muille ihmisille mukava tyttö joka oli paljastanut tunteensa jungkookkia kohtaan jo monta viikko sitten.

junwhin pitkän tummanruskeiden hiuksien alta paljastuukin fritsuja, muistot eilis illasta ja yöstä tulvivat jeonggukin pieneen mieleen.
jeongguk huokaisee ja hieroo ohimoitaan, blondi poika kiroaa mielessään itseään. vaikka hän olikin tuhannen kännissä, kuinka hän saattoi maata juuri tuon tytön kanssa.

jeongguk tietää paremmin kuin ketään, kuinka pakkomielteinen junwhi voi olla. poika oli kerran vain tervehtinyt junwhia kohteliaisuuttaan, ja seuraavana päivänä jeonggukin korviin kantautui huhu että he olisivat muka viettäneet yön yhdessä.

junwhi oli myös menettänyt järkensä, kun hän sai tietää että jeonggukilla oli tyttöystävä. sen seurauksena junwhi oli levittänyt huhuja että jeongguk tykkäsi pojista ja olikin maannut yhden kanssa.

jeongguk oli junwhin huhujen seurauksena joutunut kestämään tuntemattomien henkilöiden ahdistelua ja haukkumista.

ja nyt jeongguk oli itse koskenut samaiseen tyttöön, kuin tuokin oli koskenut häneen.

blondi poika juoksee saman tien, housujaan ylös vetäessään hän jo kiiruhtaa pistämään kenkiään. jeongguk raahaa vielä hupparia kädessään, kun tuo juoksee paidattomana ulos talosta.

• • •

JEONGGUK VAI JUNGKOOK ?

jos on kirjoitus virheitä voitte huomauttaa niin korjaan :b

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 02, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

summer nights are foggy [vkook]Where stories live. Discover now