Att vara kär är en av de härligaste känslorna som finns. Men ibland kan det vara en av dom smärtsammaste känslorna. Det är som alla säger, man tänker på den personen nästan dygnet runt och när man inte gör det så är det alltid något som påminner en om honom/henne. Man drömmer om dom, både bra och dåliga drömmar. Men dom är där och får dig att tycka om dom ännu mer. Du blir glad av att se hon/han lycklig. Även om den är med någon annan. Det är smärtsamt vid vissa tillfällen men ibland är det också bara härliga kännslor inblandade. Du väljer aldrig vem du blir kär i. Det bara händer. Och när det väl har hänt så är det inget du kan undvika. För även om du undviker den du gillar så kommer den personen smyga sig in och ta över dina tankar och drömmar. Det finns inget du kan göra. Även om du alltid vill tro att det finns något sätt som kan få dig att sluta gilla den här personen så finns det inget sätt. För när du har fallit så kan du inte flyga upp igen. För den personen har dina vingar. Det kanske går ett stund, att glömma bort honom/henne. Men sen kommer det komme tillbaka till dig och slå omkull dig som en stark och kraftfull vindpust. Och så faller du bara längre ner än vad du var innan du försökte flyga upp där han/hon inte var.