Sepuluh

19 6 1
                                    

(mengandungi kata kata kasar)

Beberapa bulan berlalu,

"Weyh,esok Ni-ki balik Jepun. Kau tak nak jumpa dia ke?"tanya Miyeon

"Buat apa nak jumpa? Kitorang bukan kawan lagi"kataku

Dia mengeluh. Aku rindu Ni-ki. Lepas kejadian tu,dia betul betul tak pandang aku langsung.

Kelab Sains? Dia satu kumpulan dengan Jungwon. Aku pula satu kumpulan dengan Junhyuk.

Hmm.

Aku rindu Ni-ki. Rindu nak tenung dia. Rindu nak tengok senyuman dia. Rindu semuanya pasal dia.

"Gosh! Aku cakap dengan dinding ke?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Gosh! Aku cakap dengan dinding ke?"

Aku menoleh.

"Mian. Kau cakap apa?"tanyaku

"Aku tanya kau nak beli hadiah untuk Ni-ki ke?"tanyanya.

"Entah"

"Jomlah beli"

Aku hanya angguk.

( T_T)\(^-^ )

Aku masuk ke dalam lapangan terbang. Eomma kata flight uncle akan sampai kira jam 11 macam tu.

Haah,aku datang sini sebab nak jemput uncle aku.

"Mina!"

Aku menoleh saat lenganku dipeluk.

"Uu kau datang sebab nak tengok Ni-ki buat kali terakhir ek?"tanya Miyeon.

Aku memandangnya kemudian Jungwon dan Niki disebelahnya.

"Mana ada. Aku-"

"Eh flight Ni-ki tak lama lagi berlepas. Jom cepat ke sana"kata Jungwon.

Kami pun mengikut Jungwon.

"Korang berdua kat sini dulu tau. Kitorang nak beli hadiah untuk Ni-ki"kata Jungwon.

Mereka berdua terus pergi meninggalkan aku dan Ni-ki.

"Mian"

Aku mendongak.

"Kenapa Ni-ki minta maaf?"tanyaku

"Sebab dengar cakap Areum. Ni-ki rasa bersalah bila tinggalkan noona sebab dia"katanya.

"Gwenchanha. Noona tak kisah pun. Janji Ni-ki happy. Nanti kalau dah sampai kat sana,maklumkan kat Jungwon"kataku

Dia angguk.

"Noona"panggilnya.

"Hm?"

"Jangan lupakan Ni-ki tau. Sebab Ni-ki takkan lupakan noona. Ni-ki harap..kita dapat-"

Tiba tiba bahuku dilanggar seseorang. Aku menoleh.

"Sorry"kata mak cik itu.

Aku hanya angguk lalu memandang ke depan. Eh mana Ni-ki? Aku melihat sekeliling.

Hmm. Berangan kau Mina. Berangan. Aku mencebik lalu duduk di tempat yang ada.

Mina: bye bye Ni-ki. Wishing all the best for you..

Aku senyum. At least aku dah ucap bye bye kat dia.

Ting!

Aku terus melihat telefonku. Cehh ingatkan Ni-ki balas mesej aku.

Jay bukan Jay Park: Yo,cuba tengok depan

Mina: Aku takde masa lah nak layan prank kau

Jay bukan Jay Park: Cuba angkat kepala. Flight ayah aku dah sampai dah sepuluh minit lepas. Tapi dia kata dia belum jumpa kau.

Mina: Shit. Aku lupa pasal ayah kau datang sini.

Jay bukan Jay Park: pabo

Aku mendongak. Aku terkejut saat melihat orang yang betul betul berdiri di depanku.

"JAY!"kataku lalu bangun memeluknya.

Dia ketawa.

"Weyh,mana ayah kau?"tanyaku sambil melepaskan pelukan.

"Sebenarnya aku je yang datang sini. Aku saja je nak buat surprise kat kau. Kau apa khabar?"

"Tch surprise lah sangat. Aku sihat je. Jom lah balik"

Sedang kami berdua berjalan keluar dari lapangan terbang itu,tiba tiba bahuku dilanggar.

Aku menoleh.

Ni-ki.

Dia memandangku kemudian memandang Jay.

"Jom cepat balik"kata Jay lalu menarikku.

Aku menoleh ke belakang semula saat melepasi pintu lapangan terbang itu.

Mian Ni-ki. Noona tak dapat tunaikan janji kita.

[FLASHBACK]


"Noona,kalau Ni-ki balik nanti..noona akan temankan Ni-ki ke lapangan terbang kan?"tanyanya.

Tiber.

"Mestilah! Takkan noona nak biarkan Ni-ki dengan Miyeon dan Jungwon tu. Nanti sibuk dengan dunia sendiri sampaikan lupa pasal Ni-ki"kataku

"Betul ni? Walaupun apa apapun yang terjadi,noona kan temankan Ni-ki?"tanyanya.

Aku angguk.

"Janji?"tanyanya sambil mengangkat telunjuk jari kelingking nya.

"Noona janji"kataku lalu menyatukan telunjuk jari kelingking kami berdua.

Aku senyum memandangnya.

[END OF FLASHBACK]

[END OF FLASHBACK]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Maybe I Am •Ni-Ki •Where stories live. Discover now