Okulun İlk Günü ~

86 6 3
                                    

Başağın Ağzıdan

      " Dııııııtt , dıııııt , dııııt..! " Alarmın çalmasıyla uyandım. Betülde uyanmıştı. Elimizi yüzümüzü yıkadıktan sonra kahvaltıya inmiştik. Annem erkenden çıkmıştı. İşe , bizden erken gidiyordu. Kahvaltıda dünü düşünüyordum. O sırada Betülle aramızda bi diyalog geçti :

- Betül , bence gitmemeliydik.

- Neye , baloya mı ?

- Hayır ya ne balosu balodan sonra Atakan ve Çağatayla gitmemeliydik.

- Daha yeni mi farkettin küçük hanım ?

( Betülün bu çok bilmiş tavırlarından hiç hoşlanmam ama iyi kız onu çok seviyrum , her neyse )

- Off dalga geçmeyi bırak , çok yüz verdik onlara , bugün biraz soğuk davranalım. Sonuçta daha onları tanımıyoruz bile.

- Haklısın , sana dedim ama ısrar edince bişey demedim bende.

- Tamam

deyip kahvaltımıza devam etmiştik. Üzerimizi de değiştirip okula gidecektik. Arabayla gideceğimizden acele etmemize gerek yoktu. Gelmiştik. Tam sınıfa girecekken Betül " Unutma , dediğin gibi soğuk davranıcaz , okey ? "

dedi. Bende " Of tamam Betül , zaten o kadar sınıfın arasından bizim sınıfta olacak değil ya " dedim. Ama sınıfa girmemle şok olmam bir oldu. Aynı sınıftaydık.....!!!!  Betül bana bakarak "Yaa  noldu canım " bakışı atıyordu. Bende onu dürtüp hiçbişey olmamış gibi sınıfa girdim. Atakan " Vaayy aynı sınıftayız şansa bakk " diyordu. Bu sözünden tiksinmiştim. Sözüne devam etti "Sanada günaydın Başak Hanım " dedi. Bende ona yalandan gülümseyip kafamı başka tarafa çevirdim. Çağatay da " Betül , günaydın " dedi. Betülde aynı benim gibi yaparak yalandan bi gülüş attı. Yaklaşık 1-2 dakika sonra hoca geldi. Çağatay ve Atakan ders boyu gözlerini bizden alamamıştı. Zil çalınca Betülün yanına gittim " Kızım bunların ders boyu yaptığı tek şey bizi kesmekti fakr etmedinmi ? " dedim. O da beni onaylayarak " Aynen aynen , özellikle Atakan gözlerini senden ayıramıyordu " dedi. Bende " Peki Çağataya ne demeli , o da ders boyu seni kesti " dedim. Neyse konuyu fazla uzatmadık. İkisi yine yanımıza geldi " Çıkışta bi kahve içmeye ne dersiniz ? " dedi Çağatay. Ben hemen atladım " yok olmaz , bizim işimiz var " dedim. Atakan ısrar etti " Ya lütfen nolcak sanki bi on dakikanızı ayırsanız " dedi. Çağatay da onu destekledi " Aynen ya altüstü bir on dakika " dedi. Betül " Bi dakika biz gelicez şimdi " diyerek beni bi kenara çekti. " Başak bence bugün de gidelim , yazık çok istiyolar nolcak sanki gitsek " dedi. Bende " Tamam ama sırf senin hatrın için " dedim. Betül bana sarıldıktan sonra onların yanına gittik. " Tamam olur gidelim " dedim gülümseyerek.

  Bütün dersler bitmişti. Kapının önünde bizi bekliyolardı. Yürüyerek gitmiştik çünkü kafe çok yakındı. Garson geldi. "Ne alırdınız efendim ? "  dedi. Hepimiz birer latte istedik. Sonra Çağatay " Sevgiliniz var mı ? " diye sordu. Ben hiç dururmuyum " Napcan ? " dedim. " Hiiç , sadece merak ettim " dedi.  Betülde " Sizi ilgilendirmez " dedi. Masanın altından "çak be kızım " dedim elimi getirerek. Oda çaktı ( çaktıyı yanlış anlamayın vurmak anlamında değil ) . Çağatay " pardon " dedi. Lattelerimizi içtikten sonra birlikte okula yürüdük , daha sonra hepimiz  ' görüşürüz ' dedik. Evlerimize gidiyorduk. Eve geldiğimizde ikimizede mesaj geldi. "Selam , naber". Betüle Çağatay , bana Atakan atmıştı. Ben ve Betül "iyiyim , sen " dedik. O Çağataya ben Atakana atmıştım. İşin garip yanı ikimizede aynı mesajlar geliyordu. Bizde aynı cevaplar gönderiyoduk. Sonra mesaj olayını kestik. Biraz ders çalıştık. Kapı çaldı. Betülle ben aynanda " Hoşgeldin Nermin Sultaaan (:  " diyorduk. Annemde " Hoşbuduk kızlaarr." diyordu. Biz anneme bir sürpriz hazırlamıştık. Yani sürpriz derken akşam yemeğini biz hazırlamıştık. Annem ikimizede birer öpücük kondurduktan sonra yemeğe oturduk. Yemekten sonra herkes odasına kapanmış uyuyordu...

İKİ GENÇ KIZIN HİKAYESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin