Róża, jest to dziewczyna która wychowała się całkowicie w Polsce , lecz Jej mama to Żydka jej tata natomiast jest Polakiem . Róża nigdy nie miała łatwo za jej ciemno brązowe włosy wyzywano ją od tych z ,,niższej sfery'' . Teraz kiedy wojna się zaczęła Róża musi nosić chustę na głowie , ponieważ za brak opaski z gwiazdą Dawida groziło coś strasznego a Róża nigdy nie chciała ,żeby zauważono ,że jest Żydówką. Według Niemców Żydzi to podludzie nigdy nie mieli do nich szacunku , dlatego dla Żydów jest wyznaczona część miasta zwana gettem . Panowała tam wielka bieda , nie było nic do jedzenia , wieczne rozstrzeliwanie i gnębienie . Właśnie z takich względów Róża wolała siedzieć we własnej klitce przez cały dzień a wychodząc okrywać głowę chustą , do tego nie wyróżniać się za bardzo z tłumu.
Róża: Mamo ...!-krzyknęła przestraszona
Pani Atalia (Matka Róży) : Tak ? co się stało dlaczego tak krzyczysz ?! - Atalia siekając ogórki się przestraszyła
Róża: NIEMCY ... przeszukują kamienice MAMO!- Wykrzyczała
Pani Atalia: Matko Boska szybko Róża zabieraj wszystko idziemy do piwnicy !-Spanikowała
Róża: Mamo są dwie kamienice dalej SZYBKO !- pospieszała
Róża z Matką ukryły się w piwnicy .
Róża : s..słyszysz to - zająkała się
Pani Atalia : nie mamy innego wyjścia wchodź do tej studni - powiedziała
Róża: CHYBA ZWARIOWAŁAŚ ?
Pani Atalia : Masz może lepszy pomysł co ? Chcesz , żeby nas znaleźli i rozstrzelali na miejscu ? WCHODŹ DO CHOLERY ! - zdenerwowała się
Róża : Masz racje.. Wchodź pierwsza będę Cię asekurować - zgodziła się
Atalia z Różą siedziały w studni całą noc . Słyszały dźwięki strzałów i przeszukiwanych mieszkań były przerażone tym co się dzieje .Obie postanowiły ,że będzie lepiej i bezpieczniej kiedy Matka Róży wyjedzie z kraju najlepiej do Szwecji . Róża natomiast postanowiła ,że musi zostać , musi walczyć o kraj tym bardziej , że jest w konspiracji . Nazajutrz z samego rana córka dała znać konspiracji o tym ,że potrzebuje przewieść matkę . Jeden z członków jak najszybciej zabrał ją z Polski.
CZYTASZ
Kochaj zanim kula uderzy
Historical Fiction2 Wojna światowa , 3 dziewczyny , konspiracja , miłość , śmierć . Te słowa opisują moją książkę o Róży , Zosi i Marysi . Dziewczyny walczą o ojczyznę co ma lepsze i gorsze skutki . Wojna ma też inne oblicze.. oblicze życia jak dawnej . Nawet podczas...