Rozdział 2

42 3 7
                                    

Zosia . Wychowała się w bogatej rodzinie . Rodzina ta miała własny dwór , bogate zastawy , meble , pamiątki po przodkach. Na Zosie zawsze mówiono pełnym imieniem ,,Zofia'' . Zosia tego nie cierpiała . Wiecznie musiała być wyprostowana i musiała zachowywać się z gracją . Zosia chciała żyć normalnie więc wyjechała do Warszawy po nowe życie . Ale wtedy zaczęła się wojna ,  dlatego stwierdziła ,że nie może zachowywać się jakby nigdy nic . Zosia w konspiracji poznała swojego pierwszego dotychczas chłopaka . Konspiracja połączyła ich i bardzo się kochają . Antoni ,bo tak się nazywa jej chłopak , codziennie odprowadzał ją do domu . 

Zosia: Do zobaczenia Antek - powiedziała 

Antoni : Do zobaczenia Zosiu ! Mam nadzieje ,że widzimy się jutro . - odpowiedział

Zosia obudziła się. Promienie słońca , które dobiegały z okna odbijały jej się na twarzy .Zosia poczuła , że to jej dzień co rzadko się zdarzało w jej przypadku . Dziś musiała się udać do starej mydlarni na ulicy koszykowej . Ubrała sukienkę zieloną w małe białe groszki , beret , brązową torebkę , pończochy i buty na niskim obcasie. Zjadła małe śniadanie , ponieważ kartki na cukier i parę innych rzeczy już jej się skończyły . Wychodząc zobaczyła obwieszczenie o egzekucji publicznej . Poczuła ,że musi je przeczytać .

Notiz! Uwaga 

Die Hinrichtung findet am 13. November statt ! Egzekucja odbędzie się 13 listopada

Liste der Personen Lista osób:

Franciszek Lubaszko

Alina Sobczak

Dariusz Czacki

Maria Makowczak

Antoni Brzeziński

Zosia nagle przestała czytać i zamarła . Antoni Brzeziński jej ukochany został złapany ... Zosia popadła w rozpacz i panikę . Udała się do starej mydlarni czyli do miejsca spotkania konspiracji .

Zosia: S..serwus - weszła cała zapłakana

Lesio (konspiracyjny kolega) : Boże kochany Lila co się stało ? -zapytał zmartwiony

*Lila to pseudonim konspiracyjny Zosi

Zosia : Antek...- powiedziała wpatrzona w ścianę

Lesio : Co Antek O CO CHODZI ? - pyta zmartwiony

Zosia: Znalazłam obwieszczenie o egzekucji ... - powiedziała jąkając się





Kochaj zanim kula uderzyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz